کد خبر: ۴۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو پیشین دفتر احمدی‌نژاد گفت: قبل از انتصاب اعضا در مجمع معمولا از آنها سوال می‌شود که قرار است برای شما حکم صادر شود، آقای خاتمی و روحانی حاضر نشدند عضویت داشته باشند. اما برای احمدی‌نژاد کلیدی است چون اگر در مجمع حضور نداشته باشد عملا به پارکینگ تاریخی منتقل می‌شود. بنابراین حاضر است هر امتیازی بدهد که مورد غضب قرار نگیرد تا از ظرفیت‌های مجمع برای فعالیت‌های خودش استفاده کند.

دنیای اقتصاد نوشت: عضو پیشین دفتر احمدی‌نژاد گفت: قبل از انتصاب اعضا در مجمع معمولا از آنها سوال می‌شود که قرار است برای شما حکم صادر شود، آقای خاتمی و روحانی حاضر نشدند عضویت داشته باشند. اما برای احمدی‌نژاد کلیدی است چون اگر در مجمع حضور نداشته باشد عملا به پارکینگ تاریخی منتقل می‌شود. بنابراین حاضر است هر امتیازی بدهد که مورد غضب قرار نگیرد تا از ظرفیت‌های مجمع برای فعالیت‌های خودش استفاده کند.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسبق کشور که به اظهارات تند و ساختارشکنانه معروف است، این روزها سکوت اختیار کرده است. او که پس از هر اعتراضی در کشور در قالب یک اپوزیسیون عمل می‌کرد؛ با وجود ناآرامی‌های پس از فوت مهسا امینی واکنش جدی نداشته و تنها به یک ویدئو کوتاه - آن هم بدون اشاره به اعتراضات - بسنده کرده است.

او ترجیح داده است در این برهه زمانی نه مواضع ساختارشکنانه گذشته خود را تکرار کند و نه همچون یک چهره سیاسی وفادار، به رخدادهای اخیر واکنش نشان دهد. حتی برخی اخبار حاکی از آن است که دیدار مردمی وی در هفته گذشته نیز به دلایل نامعلوم لغو شده است.

عبدالرضا داوری، عضو پیشین دفتر احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» گفت: نوع سیاست‌ورزی احمدی‌نژاد، سیاست‌ورزی اقتضایی است. او بر اساس مبانی نظری و چارچوب‌های سیاسی موضع‌گیری نمی‌کند، بلکه به فضا نگاه می‌کند و مختصات خودش را در فضا به نحوی تعریف می‌کند که منافعش تامین شود. بنابراین نمی‌توان توقع داشت که اگر احمدی‌نژاد در یک دوره‌ای در اعتراضات موضع‌گیری داشت الزاما بر اساس یک نقشه راه باشد.

او تاکید کرد: حضور احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام برایش بسیار حیاتی است. دسترسی احمدی‌نژاد در سطح حاکمیت بسیار محدود شده و مدیران ارشد کشور و فعالان مدنی تمایلی به ارتباط گرفتن با او ندارند. بنابراین دسترسی‌های خبری و اطلاعاتی احمدی‌نژاد در سطح جامعه بسیار محدود است. حضور او در مجمع تشخیص باعث می‌شود در کمیسیون‌ها شرکت کند و صاحب‌منصبان را ببیند و بولتن‌ها به دستش برسد و حضورش به همین دلیل برای خودش امر حیاتی است.

این فعال سیاسی ادامه داد: قبل از انتصاب اعضا در مجمع معمولا از آنها سوال می‌شود که قرار است برای شما حکم صادر شود و آقای خاتمی و روحانی حاضر نشدند عضویت داشته باشند. اما برای احمدی‌نژاد کلیدی است چون اگر در مجمع حضور نداشته باشد عملا به پارکینگ تاریخی منتقل می‌شود. بنابراین حاضر است هر امتیازی بدهد که مورد غضب قرار نگیرد تا از ظرفیت‌های مجمع برای فعالیت‌های خودش استفاده کند.

داوری اظهار کرد: احمدی‌نژاد در سال‌های اخیر تلاش می‌کرد تا چهره اپوزیسیون‌نما از خود به نمایش بگذرد، اما با انتصاب در مجمع خلع‌ سلاح شد. حکمت انتصاب احمدی‌نژاد این بود که نشان داد او کارمند جمهوری اسلامی است و نمی‌تواند در موقعیت اپوزیسیون نظام وزن داشته باشد. بنابراین احمدی‌نژاد نقش اپوزیسیون را کاملا از دست داد و خودش را به کادر نظام برد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)