کد خبر: ۴۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با انتقاد از عدم وجود اینترنت در ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمان، عنوان کرد: در کل ایران حدود ۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار اینترنت ندارند که ۷۰۰ مورد آن در استان کرمان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با انتقاد از عدم وجود اینترنت در ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمان، عنوان کرد: در کل ایران حدود ۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار اینترنت ندارند که ۷۰۰ مورد آن در استان کرمان است.

به گزارش ایسنا، حسین ساجدی فر با اشاره به استفاده از پلتفرم‌های خارجی و داخلی اظهارداشت: در مجموع موافق فیلترینگ نیستم اما بستر برای پلتفرم‌های داخلی ایجاد شده و فرصت سرمایه‌گذاری است که تحقق این مهم موجب اشتغال و نگه داشتن نخبگان و تولید دانش خواهد شد.

به اعتقاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، اگر به سمت فراهم کردن شرایط استفاده از پلتفرم‌های داخلی سوق یابیم، کسب و کارها ضرر نمی‌کنند اما این موضوع به خودمان بستگی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در ادامه تاکید کرد: قصد دفاع از فیلترینگ ندارم اما اگر خوب کار کنیم، این شرایط قطعا یک فرصت خوب برای کشور خواهد بود.

طبق اعلام او، موضوع قطعی و فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی از مراجع مربوطه در تهران بوده و دست استان‌ها نیست و اینکه این وضعیت ادامه‌دار باشد یا خیر بستگی به نظر مراجع امنیتی دارد.

به گفته ساجدی فر، در حوزه رسانه و سواد رسانه کار نکرده‌ایم اما باید بدانیم که رسانه رکن چهارم دمکراسی است و رسانه‌ها در ایران، جان‌دار نیستند و خبرنگاران در ایران لایه دوم یا سوم شده‌اند در صورتی که باید لایه اول باشد.

ساجدی در ارتباط با مهاجرت نخبگان افزود: معتقدم باید بمانیم و ایران را بسازیم و حرکت کنیم و هزینه‌اش را بپردازیم. اگر ما ایران را نسازیم چه کسی می‌خواهد این مرز و بوم و خاک کشور ما را بسازد؟

او با اشاره به پیچ و خم‌های بروکراسی اداری در ایران اظهار کرد: بروکراسی اداری را باید حل کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان درباره وضعیت پوشش‌دهی اینترنت نیز گفت: پیگیر راه‌اندازی سایت‌های ۵G در استان کرمان هستیم اما کارهای روی زمین مانده زیادی در استان در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد که باید اولویت‌بندی شوند.

او با انتقاد از عدم وجود اینترنت در ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمان، عنوان کرد: در کل ایران حدود ۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار اینترنت ندارند که ۷۰۰ مورد آن در استان کرمان است.

ساجدی فر اظهار کرد: شهرستان جیرفت در سال گذشته بیشترین سرمایه‌گذاری در عرصه ارتباطات در کل کشور را دارا بوده است.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به تحریم‌ها و کمبود تجهیزات مخابراتی، لذا اگر منطقه‌ای تجهیزات مخابراتی اختصاص یافته را به موقع نصب و استفاده نکند، آن تجهیزات به مناطق دیگر اختصاص می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ادامه داد: اپراتور ایرانسل در استان کرمان دفتر منطقه‌ای ندارد و این یک مسئله جدی است. البته مجمع نمایندگان استان به دنبال تاسیس دفتر این اپراتور در کرمان هستند و مکاتباتی را با وزرای ارتباطات و دفاع انجام داده‌اند.

ساجدی فرد اظهارداشت: برای رفع مشکل آنتن تلفن همراه در جاده‌های اصلی استان مکاتباتی با سازمان تنظیم مقررات مبنی بر بررسی وضعیت آنتن‌دهی جاده‌های اصلی استان انجام داده‌ایم که احتمالا قبل از سال این بررسی‌ها به اتمام می‌رسد. سپس در جهت رفع مشکل محورهای اصلی استان گام برخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در ماه گذشته ۱۷ سایت VAST در مناطق محروم استان جهت ایجاد ارتباط حداقلی نصب و راه‌اندازی شد که با فعال کردن رومینگ تلفن همراه می‌توانند اهالی مناطق از خدمات آن سایت‌ها استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در ادامه از آمادگی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در زمان بحران سخن به میان آورد و اظهار کرد: در زمان بحران با BTS های سیار مشکل ارتباطات حل می‌شود. لذا اگر زیرساخت قطع نشود، مشکلی در این زمینه نداریم و علاوه بر آن به دنبال اجرای فیبر پروتکشن هستیم تا پایداری مناطق را افزایش دهیم.

بنا بر این گزارش BTS، به مجموعه‌ای از تجهیزات مخابرات گفته می‌شود که در مخابرات بی‌سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این شبکه شامل سامانه جهانی ارتباطات سیار (جی‌اس‌ام)، دسترسی چندگانه تقسیم کدی (CDMA)، وای-فای، وای‌مکس و سایر شبکه‌های گسترده می‌شود. هر چند اصطلاح BTS می‌تواند برای هر یک از استانداردهای مخابرات بی‌سیم بکار رود اما معمولاً برای اشاره به سامانه‌های سیار (مانند تلفن همراه) و CDMA استفاده می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)