کد خبر: ۴۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
آنفولانزای شتری مرگبارتر از کووید! به هواداران جام‌جهانی هشدار داده شد که به دلیل ترس از بیماری کشنده از شترسواری در قطر اجتناب کنند.

خبر ورزشی نوشت: آنفولانزای شتری مرگبارتر از کوید! به هواداران جام‌جهانی هشدار داده شد که به دلیل ترس از بیماری کشنده از شترسواری در قطر اجتناب کنند.

به طرفداران فوتبال که در جام جهانی قطر از نوشیدن، بوسیدن، شرط‌بندی و استعمال دخانیات منع شده بودند، گفته شده که از شترها هم دوری کنند. بیم آن می‌رود که یک بیماری کشنده که مرگبارتر از کوید است، هزاران نفری که به قطر هجوم می‌آورند را از پای درآورد.

تصور می‌شود که آنفولانزای شتری یا MERS-CoV از خفاش‌ها به شترهای صحرای همسایگی عربستان سعودی سرایت کرده و می‌تواند به انسان نیز منتقل شود. برخلاف کووید-۱۹ هیچ واکسن یا درمانی برای این بیماری وجود ندارد و به طرفداران انگلیس و ولز هشدار داده شده که به توصیه‌های دولت بریتانیا توجه کنند.

نشریه «سان» هفته گذشته گله‌ای از شترها را در نزدیکی هتل «سوق الوکره» که تیم ملی انگلیس قرار است در آن مستقر شود، مشاهده کرد. و همین چند هفته پیش بود که «الیور هاروی» سفری به قطر داشت تا نشان دهد که طرفداران در حین جام جهانی از چه چیزهایی می‌توانند لذت ببرند، که یکی از موارد شترسواری بود. تا همین روزهای اخیر شرکت‌های توریستی همچنان مشغول تبلیغ شترسواری و سفرهای سافاری بودند.

هوادارانی که به سوی این کشور سخت گیر مسلمان می‌روند باید از قانون منع پوشیدن لباس‌های تحریک‌آمیز، بوسیدن، بغل کردن یا نوشیدن مشروب در ملاءعام و حرکات بی‌ادبانه پیروی کنند.

پروفسور پل هانتر، از دانشگاه ایست آنجلیا، گفت: «هواداران باید از شترهای قطر دوری کنند. این توصیه برای کاهش خطر ابتلا به ویروس است. این بیماری ناخوشایند بسیار کشنده‌تر از کوید-۱۹ است و در حال حاضر هیچ واکسن موثری برای جلوگیری از ابتلا و یا درمان بیماری وجود ندارد.»

روسای سازمان جهانی بهداشت در ماه آگوست هشدار دادند که حدود ۸۰ درصد موارد در نتیجه تماس با شترهای آلوده یا افراد مبتلا در بیمارستان اتفاق افتادند. این بیماری که نام کامل آن سندرم تنفسی خاورمیانه است، از زمانی که برای اولین بار در عربستان در سال ۲۰۱۲ شناسایی شد، بیش از ۲۰۰۰ نفر را مبتلا کرده و حداقل ۸۵۰ نفر را کشته است. کارشناسان نگرانند که این بیماری به زودی از طریق شترهای آلوده که فقط علائم خفیفی از خود نشان می‌دهند، از شبه جزیره عربستان به آفریقا سرایت کند.

دو مورد در سال جاری در قطر گزارش شده؛ از جمله شتردار ۸۵ ساله که در دوحه درگذشت. یک کشاورز ۵۰ ساله که شیر شتر نوشیده بود نیز جان خود را از دست داد.

مقامات قطر از اظهار نظر خودداری کردند و اتحادیه فوتبال انگلیس هنوز به سوال‌ها پاسخ نداده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)