کد خبر: ۴۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رهبر انقلاب:
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه برخی خیال می‌کنند آمریکا یک قدرت دست نخوردنی است در حالی که کاملا آسیب‌پذیر است، با خطاب قرار دادن دانش‌آموزان گفت: آینده از آن شماست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه برخی خیال می‌کنند آمریکا یک قدرت دست نخوردنی است در حالی که کاملا آسیب‌پذیر است، با خطاب قرار دادن دانش‌آموزان گفت: آینده از آن شماست.

به گزارش ایرنا، در آستانه سیزدهم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار، جمعی از دانش‌آموزان سراسر کشور امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار گفتند: سیزدهم آبان یک روز تاریخی است، هم تاریخی است، هم تجربه‌اندوز و تجربه‌آموز است. تاریخی است یعنی اینکه در این روز حوادثی اتفاق افتاده که در تاریخ ماندنی است این حوادث فراموش شدنی نیست، نباید هم فراموش بشود.

ایشان افزودند: ۱۳ آبان روزی تجربه‌آموز است چون به خاطر همین حوادث، یک واکنش‌هایی به وجود آمده است که آن واکنش‌ها برای ما، برای آینده‌ کشور، برای آینده‌ عمر خودتان، برای آینده‌ ملتتان درس است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دانش‌آموزان گفتند: از این تجربه‌ها استفاده کنید. آینده مال شماهاست دیگر.

ایشان روز ۱۳ آبان را هم روز تجسم شرارت آمریکا و هم تجسم ضربه خوردن و مغلوب شدن آمریکا دانستند و افزودند: یعنی این کسانی که خیال می‌کنند آمریکا یک قدرت دست نخوردنی است، به حوادث این روز که نگاه کنیم، معلوم می‌شود نه، کاملاً آسیب‌پذیر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از اینکه آموزش و پرورش مضامین اسناد لانه جاسوسی را در کتاب‌های درسی نگنجانده است، گفتند: این‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در این مدتی که در ایران حضور داشتند یعنی از سال حدود مثلاً ۲۹-۲۸ و اینها چه کارهایی در ایران کردند، چه توطئه‌هایی، چه خیانت‌هایی انجام دادند.

ایشان افزوند: در این مسئله‌ تهاجم به سفارت آمریکا که در واقع گفتند لانه‌ جاسوسی - که همین‌جور هم بود - اینکه آمریکایی‌ها در اظهاراتشان، در تبلیغاتشان، در مصاحبه‌هایشان، در مصاحبه‌ای که با خود من کردند در سفر به نیویورک زمان ریاست جمهوری این حادثه را سرآغاز چالش میان ملت ایران و آمریکا معرفی می‌کنند. می‌گویند علت اینکه آمریکایی‌ها در مقابل ملت ایران ایستادند حرکتی بود که شما در سفارت انجام دادید. یعنی حمله کردید به سفارت ما و بین ما و شما اختلاف به وجود آمد، دعوا شد و دشمنی شد. دروغ می‌گویند مسئله این نیست. آغاز چالش بین ملت ایران و آمریکا ۲۸ مرداد سال ۳۲ است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: در ۲۸ مرداد یک حکومت ملی سر کار بود، حکومت مصدّق یک حکومت ملی بود. مشکلش هم با غربی‌ها فقط مسئله‌ نفت بود. نه حجت‌الاسلام بود، نه داعیه‌ اسلام‌خواهی داشت، فقط مسئله‌ نفت بود. نفت دست انگلیس‌ها بود. او گفت نفت دست خودمان باشد، فقط جرمش فقط این بود. آمریکایی‌ها نشستند علیه مصدّق توطئه کردند و کودتا ایجاد کردند؛ یک کودتای عجیب و غریبی. با اینکه مصدّق با آمریکایی‌ها خوش‌بین بود، نسبت به آنها اعتماد داشت، حتّی علاقه داشت، فکر می‌کرد دولت آمریکا در مقابل انگلیس‌ها از او حمایت خواهند کرد. ولی اینها از پشت خنجر زدند. مصدّق و اطرافیانش و همه را دستگیر کردند. بعضی را بعدها اعدام کردند، بعضی را هم سالهای متمادی زندان کردند.

ایشان خاطر نشان کردند: اختلاف ملت ایران با آمریکا از روز بیست و هشت مرداد است. چرا شما علیه یک دولت ملی که با انتخاب مردم سرِ کار آمده بود کودتا کردید و سرنگونش کردید؟ نفت را که از چنگ انگلیس‌ها درآورده بود، دادید به یک کنسرسیومی، که در آن انگلیس بود، آمریکا بود، چند دولت دیگر بودند. این دعوای ما با آمریکایی‌ها شروعش از آن روز است. حالا سیاستمداران آمریکا با کمال ریاکاری و بی‌شرمی می‌گویند ما طرف‌دار ملت ایرانیم!

در این دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان از اقشار و اقوام مختلف و نیز «آرتین سرایداران» از بازماندگان حادثه تروریستی شیراز که اعضای خانواده وی در این حادثه به شهادت رسیدند، نیز حضور داشتند.

آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)