کد خبر: ۴۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر امور سهام و مجامع شرکت ملی مس:
مدیرامور سهام شرکت مس در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال نقدینگی از استان‌ها به تهران جهت شفاف سازی اذهان عمومی تأکید کرد: این شرکت به دلیل ماهیت بورسی که دارد ملزم به رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس و انجام تکالیف قانونی خود در موعد مقرر است.

مدیرامور سهام شرکت مس در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال نقدینگی از استان‌ها به تهران جهت شفاف سازی اذهان عمومی تأکید کرد: این شرکت به دلیل ماهیت بورسی که دارد ملزم به رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس و انجام تکالیف قانونی خود در موعد مقرر است.
به گزارش مس پرس، عبدالرضا برهانی نژاد ادامه داد: در سال جاری بر اساس الزامات سازمان بورس مقرر گردید کلیه سود سهامداران از طریق سجام و در یک نوبت الی دو نوبت به سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی پرداخت گردد؛ این الزام بورس و مصوبه مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۲۹/۰۴/۱۴۰۱ باعث شده تا به میزان ۲۸ هزار میلیارد تومان از وجه نقد شرکت جهت پرداخت سود سهامداران از حساب‌های شرکت خارج شود.
برهانی نژاد با بیان این که تاکید میکنیم این پول دارایی سهامداران بوده و شرکت موظف است بر اساس قانون تجارت در مهلت قانونی به سهامداران پرداخت نماید افزود: بنابراین شرکت مجبور گردید مبالغ مورد نیاز برای پرداخت سود سهامداران را از بانک‌هایی که شرکت مس در استان‌های تهران، کرمان و آذربایجان شرقی به صورت اوراق و سپرده‌های بانکی داشته خارج نماید و به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای انتقال به حساب سجامی سهامداران واریز نماید.
مدیرامور سهام شرکت ملی مس ایران تصریح کرد: بر اساس برنامه زمانبندی پرداخت سود سهام اعلام شده توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در سامانه کدال، پرداخت سود به سهامداران حقیقی در تاریخ ۲۶/۰۵/۱۴۰۱ و به سهامداران حقوقی در تاریخ ۰۴/۰۸/۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده بود.
وی افزود: درهمین راستا شرکت ضمن پرداخت به موقع سود سهامداران حقیقی برای تامین نقدینگی جهت پرداخت سود سهام سهامداران حقوقی به مبلغ بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان نسبت به آزاد سازی اوراق و سپرده‌های بانکی اقدام نموده که دقیقا در راستای انجام تکالیف قانونی شرکت بوده است.
برهانی نژاد گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران برای توسعه پایدار و حضور در فضای رقابتی بین المللی نیاز به مبرم به انجام پروژه‌های توسعه محور در راستای افزایش سطح تولید دارد.
وی با بیان این که در همین راستا در سال‌های اخیر در چند مرحله نسبت به افزایش حجم سرمایه گذاری از محل افزایش سرمایه با توجه به محدودیت‌های تامین مالی اقدام نموده است، اظهار کرد: در ۵ سال اخیر سرمایه شرکت از ۶ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
مدیرامور سهام شرکت ملی مس ایران در این رابطه توضیح داد: شرکت به این نتیجه رسیده بهترین روش تامین مالی استفاده ابزار افزایش سرمایه از محل سود انباشته می‌باشد که مانع خروج نقدینگی شرکت می‌باشد؛ بنابراین با تصمیم مجمع و توزیع سود در سال ۱۴۰۱ منابع نقدی که در شرکت نزذ بانک‌ها سپرده شده بود به جای سرمایه‌گذاری در شرکت به سهامداران پرداخت خواهد شد.
برهانی نژاد اظهار کرد: در سال‌های قبل الزامی برای پرداخت سود سهامداران حقوقی از طریق سایت سجام نبود لذا شرکت با برنامه‌ریزی و مدیریت نقدینگی سود سهامداران عمده را در چند قسط پرداخت کرده است لیکن به دلایلی که توضیح داده شد شرکت مجبور به پرداخت یکباره سود سهامداران گردید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)