کد خبر: ۴۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
فوق تخصص روماتولوژی کودکان، با اشاره به شیوع آنفلوانزا در کشور، گفت: خطر مصرف آسپرین در زمان ابتلا به آنفلوانزا را جدی بگیرید.

فوق تخصص روماتولوژی کودکان، با اشاره به شیوع آنفلوانزا در کشور، گفت: خطر مصرف آسپرین در زمان ابتلا به آنفلوانزا را جدی بگیرید.

به گزارش مهر، خسرو رحمانی، با اشاره به شیوع گسترده آنفلوانزا در میان اقشار جامعه به خصوص کودکان، افزود: مصرف آسپرین برای کاهش تب در زمان ابتلاء به آنفلوانزا خطر سندروم ری را افزایش می‌دهد و باعث آسیب شدید کبدی و به دنبال آن مغزی خواهد شد، به همین سبب این دارو در کودکانی که دچار بیماری تنفسی هستند، ترجیحاً نباید استفاده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شیوع گسترده آنفلوانزا در میان اقشار جامعه به خصوص کودکان و علل اصلی آن گفت: ۲ سال دوری کودکان از مدرسه در زمان اپیدمی کرونا و تحصیل به صورت مجازی باعث شد تا آنها با یکدیگر مواجهه نداشته و از ویروس‌های بیماری‌زا در امان باشند و طبیعتاً ایمنی کافی برای مقابله با این ویروس‌ها را ندارند، و به همین علت احتمال ابتلاء به بیماری‌های ویروسی و تنفسی فوقانی از جمله آنفلوانزا در آنها افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: آنفلوانزا دارای عوارض کوتاه مدت بوده و عوارض بلند مدت آن بسیار نادر است، البته آنفلوانزا دارای یک دوره ۷ تا ۱۰ روزه است که تب، درد عضلات و علائم تنفسی مثل آبریزش بینی و سرفه ایجاد می‌کند، که در صورت عدم درمان، استراحت و مصرف مایعات کافی امکان اضافه شدن عفونت‌های دیگر به این بیماری هست، که منجر به عوارضی مثل سینوزیت، ذات‌الریه و…، در کودک خواهد شد.

رحمانی با اشاره به منع استفاده آسپرین برای تب ناشی از آنفلوانزا در کودکان، بیان داشت: مصرف آسپرین برای کاهش تب در زمان ابتلاء به آنفلوانزا خطر سندروم ری را افزایش می‌دهد و باعث آسیب شدید کبدی و به دنبال آن مغزی خواهد شد، به همین سبب این دارو در کودکانی که دچار بیماری تنفسی هستند ترجیحاً نباید استفاده شود.

وی، تزریق واکسن آنفلوانزا را بسیار مؤثر دانست و اضافه کرد: در کودکانی که به آنفلوانزا مبتلا نشدند بهتر است در صورت دسترسی، واکسن آنفلوانزا تزریق شود و کودکانی که مبتلا شدند بعد از بهبودی حتماً واکسن را تزریق کنند، به این جهت که واکسن آنفلوانزا از ۴ نوع ویروس شایع آنفلوانزا جلوگیری می‌کند در حالی که شخص مبتلا به آنفلوانزا فقط در مقابل یک نوع ویروس آن ایمن خواهد شد و این نیاز به تزریق واکسن بعد از بهبودی را اهمیت می‌دهد.

دبیر اجرایی هجدهمین کنگره بین‌المللی اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان، به برگزاری این رویداد در مرکز همایش‌های بیمارستان کودکان مفید اشاره کرد و اظهارداشت: این رویداد هر ساله توسط گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با هدف آشنایی هرچه بیشتر پزشکان مرتبط با رشته کودکان با اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع در کودکان، برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به نامگذاری امسال به سال حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، در کنار پانل‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی کودکان، پانلی با موضوعات محصولات دانش‌بنیان در کنگره امسال قرار داده شده و به همین جهت نام کنگره امسال اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع کودکان با رویکرد به محصولات دانش‌بنیان در امور طب کودکان انتخاب شده است.

هجدهمین کنگره بین المللی اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان در روزهای ۳۰ آبان الی ۴ آذر ۱۴۰۱ در مرکز همایش‌های بیمارستان مفید تهران برگزار می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)