کد خبر: ۴۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در شهرستان‌های ریگان، بم، نرماشیر، فهرج، ارزوئیه، بافت، راور و کوهبنان و سه بخش شهداد، گلباف و اندوهجرد بحث آموزش رایگان هنر را برای مخاطبان ۱۵ تا ۴۰ سال در ۳۲ رشته پیشنهادی آغاز کرده‌ایم که بیش از ۲۰۰۰ نفر در دور اول که از تیرماه آغاز شد، ثبت‌نام کردند و ثبت‌نام دوره دوم نیز در حال انجام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در شهرستان‌های ریگان، بم، نرماشیر، فهرج، ارزوئیه، بافت، راور و کوهبنان و سه بخش شهداد، گلباف و اندوهجرد بحث آموزش رایگان هنر را برای مخاطبان ۱۵ تا ۴۰ سال در ۳۲ رشته پیشنهادی آغاز کرده‌ایم که بیش از ۲۰۰۰ نفر در دور اول که از تیرماه آغاز شد، ثبت‌نام کردند و ثبت‌نام دوره دوم نیز در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، محسن روحی امروز ۲۱ آبان ماه در نشست خبری اظهار کرد: نخستین موضوعی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دنبال می‌کنیم، عدالت فرهنگی است و معتقدیم هر دستگاهی باید در حوزه خود عدالت را تفسیر کرده و برای آن برنامه داشته باشد و ما در راستای عدالت فرهنگی، در مرحله اول تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در مناطق محروم را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: شش مجتمع فرهنگی هنری نیمه تمام در استان داریم که پنج مورد از آنها در مناطق محروم است و بعضی از این پروژه‌ها ۱۲ سال از آغازشان می‌گذرد و یکی از طرح‌های نیمه تمام تالار مرکزی کرمان است.

روحی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام در سفر ریاست جمهوری اعتبار گرفتند و تالار مرکزی حتما تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: اعتباراتی که تاکنون در حوزه فرهنگی هنری به شهرستان‌ها داده می‌شد، خیلی کم بوده و تلاش می‌کنیم در این دوره به شهرستان‌ها به ویژه مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشیم و در نیمه دوم امسال دو برابر سال گذشته اعتبارات توزیع خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به کمبود نیرو در ادارات ارشاد شهرستان‌ها، بیان کرد: بعضی نیروها در مناطقی جذب و بعدا به اداره کل منتقل شده‌اند که اصلاح وضعیت کنونی در بخش نیروی انسانی شاید کار سختی باشد اما به زودی تعدادی نیرو و با اولویت مناطق محروم با هماهنگی وزیر ارشاد جابه جا و یا جذب خواهیم کرد که در صورت نیاز به جذب نیرو، فرد باید از همان منطقه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: برخی از جشنواره‌هایی که به صورت استانی است، تلاش می‌کنیم در شهرستان‌ها برگزار شود و قرار است جشنواره موسیقی نواحی را در بافت برگزار کنیم و هر شهرستانی میزبانی یکی از جشنواره‌ها را داشته باشد و در حال برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره آواها و نواها در شهرستان راور هستیم.

روحی افزود: فصل برگزاری جشنواره موسیقی در کرمان مناسب نبود و تلاش می‌کنیم جشنواره در زمان دیگری برگزار شود و این درخواست را مطرح کرده‌ایم و پیشنهاد ما برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در اردیبهشت ماه است.

وی با اشاره به تلاش برای مرجعیت اداره کل ارشاد در فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد: تلاش کرده‌ایم شورای فرهنگ عمومی به نقش اصلی خود در برنامه‌ریزی فرهنگی برگردد و در سایر حوزه‌های فرهنگی مرجعیت را به ارشاد برگردانیم.

روحی با اشاره به توجه ویژه به صنایع خلاق فرهنگ و هنر بیان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر صنایع متفاوتی داریم که برخی اولویت‌هایی دارند به دلیل افراد متخصص این عرصه، مثل انیمیشن؛ کرمان به زودی قطب انیمیشن در کشور خواهد شد زیرا هنرمندان جوان و پرانگیزه‌ای در این عرصه در استان داریم و انیمیشن "لپتو" تولید هنرمندان کرمانی و در حوزه حمایت از تولید در این عرصه تلاش می‌کنیم.

توجه به معیشت همکاران، واگذاری درست مجموعه‌های فرهنگی هنری، برنامه‌ریزی ویژه برای تربیت هنرمندان متعهد در هنرستان هنرهای زیبا و ... از دیگر محورهای سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بود.

وی بیان کرد: در حال بازسازی سینماها هستیم و ایجاد سینما در شهرهای فاقد سینما را دنبال می‌کنیم و سینمای بم تا پایان سال افتتاح می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)