کد خبر: ۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر نفت در کرمان عنوان کرد:
وی با تاکید براینکه گازرسانی به استان کرمان باید در دستور کار قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: از بانک‌های استان باید برای گازرسانی به روستاها با ضمانت بازپرداخت وزارت نفت وام اخذ شود.

وزیر نفت در نشست شورای معاونین استانداری از اعطای مجوز خوراک پتروشیمی فجر کرمان طی هفته آتی خبر داد و استاندار کرمان نیز از سرمایه‌گذاران پتروشیمی کرمان خواست کار خود را شروع کنند.

 به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، بیژن نامدار زنگنه در جلسه شورای معاونین استانداری کرمان با تاکید براینکه پتروشیمی فجر کرمان قلب تپنده جنوب شرق کشور خواهد بود، افزود: مجوز خوراک پتروشیمی فجر کرمان طی هفته آتی صادر خواهد شد.

وی با تاکید براینکه گازرسانی به استان کرمان باید در دستور کار قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: از بانک‌های استان باید برای گازرسانی به روستاها با ضمانت بازپرداخت وزارت نفت وام اخذ شود.

وزیر نفت یادآور شد: اگر 30 درصد پول برای گازرسانی به روستاها و شهرها از بانک‌ها اخذ کنیم می‌توانیم در کنار پرداخت بدهی‌ها، طرح گازرسانی را به اتمام برسانیم.

زنگنه با اشاره به اینکه 3 و نیم میلیارد دلار سوخت در روستاها و شهرها  توزیع می شود، گفت: اقتصاد کشور جوابگوی هزینه‌های گازرسانی نخواهد بود لذا از درآمد توزیع سوخت در روستاها و شهرها باید استفاده کرد.

وی افزود: با وزیر راه و شهرسازی تفاهم نامه ای منعقد شده تا سال آینده بر مبنای بارنامه به رانندگان سوخت (گازوئیل) توزیع شود.

وزیر نفت یادآور شد: باید به سرعت به سمتی برویم تا سوخت مایع به جز در بخش حمل و نقل در هیچ بخش دیگر توزیع نشود.

زنگنه جلوگیری از قاچاق سوخت را یکی از اثرات برقی کردن چاه های آب دانست و خاطر نشان کرد: آمادگی داریم برای صرفه جویی هر متر مکعب گازوئیل هزار دلار پرداخت نمائیم.

وی در خصوص واگذاری اختیارات به استانداران گفت: به اندازه سهم خود در هیئت وزیران این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

سرمایه گذاران پتروشیمی کار خود را آغاز کنند

استاندار کرمان با اشاره به سخنان وزیر نفت مبنی براینکه مجوز خوراک پتروشیمی فجر کرمان طی هفته آتی صادر خواهد شد، از سرمایه گذاران مربوطه درخواست کرد تا کار خود را آغاز کنند.

 به گزارش گفتارنو، علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای معاونین که با حضور وزیر نفت برگزار شد، گفت: اقدامات خوبی در بحث پتروشیمی در استان کرمان صورت گرفته لذا سرمایه گذاران مربوطه می‌توانند طی هفته آتی پس از اخذ مجوز خوراک پتروشیمی فجر کرمان کار خود را آغاز کنند.

وی با تاکید براینکه مشکل جذب سرمایه گذاری در استان کرمان وجود ندارد افزود: در راستای سرمایه گذاری باید مسیر واگذاری اختیارات و رفع قوانین مزاحم که امری مهم است، در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به تشکیل مثلث توسعه اقتصادی در استان، یادآور شد: هدف از تشکیل مثلث توسعه مشارکت همه ارکان نظام در راستای توسعه استان است بنابراین باید از اختیارات ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده نمود.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: هم‌افزایی دستگاه‌ها و مدیران اجرایی استان برای مبارزه با فقر و محرومیت ثمره مدل مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان بود.

وی گفت: با همراهی مسوولان مسیر جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان کرمان باز شد و تاکنون 75 هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه‌ سرمایه گذاری منعقد شد.

استاندار کرمان افزود: 17 درصد طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمان تامین مالی و بیش از 6 درصد هم اجرایی شده است اما این رقم کافی نیست و باید پیگیری بیشتری انجام گیرد.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم راه عقلانیت و تدبیر را طی کرده است و با فضایی که در سایه وحدت و حمایت گروه های سیاسی ایجاد شده، شاهد توسعه همه جانبه در منطقه هستیم.

وی یادآور شد: کرمان رتبه نخست بخش معدن را در ایران دارد و 40 درصد ارزش افزوده معدن کشور در استان کرمان است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه 25 درصد باغات کشور در استان کرمان است و گذشتگان موفق شدند استان کویری کرمان را به باغ‌های سرسبز تبدیل کرده‌اند ، گفت: با توجه به بحران کم‌آبی و خشکسالی در استان کرمان در بخش کشاورزی باید در راستای تغییر الگوی کشت در استان کرمان حرکت می‌کنیم زیرا کرمان در 10 محصول کشاورزی رتبه نخست تا سوم را دارد.

رزم حسینی افزود: مدیریت دولتی ما توانایی اداره شهرها را ندارد، شهرستان قلعه‌گنج را به عنوان یک شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تعریف کردیم که با وجود ثروت فراوان اما مردم آن محروم و فقیر هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهر اقتصاد مقاومتی در قلعه‌گنج با همکاری بنیاد مستضعفان، یادآور شد: مطالعات این کار صورت گرفته و تا هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تا تصدی‌گری دولت را کاهش داده و به بخش غیردولتی واگذار کنیم.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: برخورد با حاشیه نشینی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و تاکنون هزار هکتار زمین رفع تصرف شده و و این طرح با جدیت در استان دنبال خواهد شد.

رزم حسینی گفت: مبارزه با حاشیه نشینی نتیجه همکاری همه دستگاه های اجرایی است که وارد میدان شدند و امروز یک کار بسیار ماندگاری در این بخش صورت گرفته است

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)