کد خبر: ۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
سید حسین مرعشی، معاون رییس دولت اصلاحات و نماینده مجالس پنجم و ششم دوره اصلاحات در گلستان، طی سخنرانی در همایش ایران فردا؛ نهضت مذاکره ملی که از سوی حزب کارگزاران سازندگی شاخه این استان برگزار شده بود آینده ایران را مثبت ارزیابی کرد.
 سید حسین مرعشی، معاون رییس دولت اصلاحات و نماینده مجالس پنجم و ششم دوره اصلاحات در گلستان،  طی سخنرانی در همایش ایران فردا؛ نهضت مذاکره ملی که از سوی حزب کارگزاران سازندگی شاخه این استان برگزار شده بود آینده ایران  را مثبت ارزیابی کرد.
 
 مذاکرات هسته ای پایان دوران طولانی کش مکش با غرب
 به گزارش سرو او در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: ما در مورد موضوعی که محور این نشست است هم می توانیم برریشه ها صحبت کنیم و هم می توانیم به آینده اش نگاه کنیم. سر آمد حوادثی که در ایران رقم خورد مذاکرات هسته ای است که به نظر من مذاکرات اصلی میان ایران و غرب بود.  ما بر سر مسئله هسته ای صحبت کردیم اما به نظر من این مذاکرات پایانی بود بر دوران طولانی کش مکش با غرب به رهبری آمریکا  و نتیجه ای که حاصل شد به مراتب بیشتر از آن چیزی است که دیده شد.
 او همچنین به عنوان مثالی برای تاثیر گذاری روابط ایران با غرب  ادامه داد: من برای توضیح بهتر موضوع به سراغ برخی شاخص ها می روم. عموما زمانی که روابط ایران و غرب خوب می شود ژاپنی ها آخرین کشوری هستند که وارد صحنه می شوند چرا که بسیار محافظه کار هستند. در اصطلاح به آنها ایالت 51 گفته می شود.  و وقتی شرایط رو به بحران می گذارد آن ها نخستین کشوری هستند که صحنه را خالی می کنند. بعد از استقرار دولت اول آقای هاشمی رفسنجانی ژاپن به شکل یک طرفه روادید را برای ایرانیان لغو کرد.  که البته بعد از رسوب 41 هزار ایرانی در ژاپن دوباره قانون روادید بازگشت. در مثالی دیگر پروژه ای  مشترک میان  ایران و ژاپن با سهم داری 49 درصدی ژاپن و 51 درصدی ایران  بود که در دوران سازندگی بعد از جنگ ژاپن سهم 49 درصدی اش را به دولت ایران بخشید یا در پروژه سد کارون 3 و نیروگاه 2هزار مگا بایتی آبی _ برقی ژاپن یک وام 2 میلیارد دلاری با پول ین به سود 2 درصد به ایران داد. متاسفانه بهبود روابط 3 یا چهار سال بیشتر دوام نیاورد  و ژاپنی ها که تا آن زمان 500 میلیون دلار از آن وام را به ایران پرداخت کرده بودند، از پروژه دست کشیدند و گفتند آن 500 میلیون دلار را هم نمی خواهیم. البته سیاست های خارجه در دوران آقای هاشمی رفسنجانی سیاست های واضح و روشنی بود.

 هشت سال حاکمیت نابخردی
مرعشی گفت: بعد از آن زمانی طول کشید تا دوم خرداد شکل گرفت، بهبود در فضای سیاسی از زمان مجلس پنجم دوباره شروع شد و فضای بین المللی هم تحت تاثیر قرار گرفت. از آن سو گفت و گوی تمدن ها هم در سازمان ملل به بحثی جدی بدل شد.  اما باز هم این گفت و گو ها و مذاکرات به نتیجه نرسید. با شروع بحث غنی سازی هم چالش های جدید شروع شد.

وی افزود: در هشت سال آقای احمدی نژاد هم مشخص بود. وقتی خرد از عرصه مدیریت کشور رخت بربست حوادث را دیدیم. چندین قطعنامه در شورای امنیت علیه ایران بسته شد. تحریم های هوشمندانه بسیار قوی علیه ایران شکل گرفت. شاخص های اقتصادی کشور سقوط آزاد کردند.  آمار و ارقام تمام این حوادث در ایران ثبت شده است. بعد از هشت سال حاکمیت نابخردی بزرگان تدبیر کردند. مردم استقبال کردند و شرایط کشور را تغییر دادند.

 در جهان تشیع یک تیر نامشخص از تفنگی شلیک نمی شود

 رییس دفتر هاشمی رفسنجانی در دولت ششم ادامه داد: نه ما می‌توانستیم دیگر از طریق گفت و گو های سیاسی تریبون ها و پیام ها با امریکا صحبت کنیم و  نه امریکایی ها می توانستند  این کار را انجام دهند. بنابراین روبه روی هم قرار گرفتند.

مرعشی گفت: البته چند اتفاق مهم افتاد. با شروع طالبان و ادامه افراطی طالبان و ظهور القاعده و بعد از آن پیدایش داعش در عراق، غرب متوجه تفاوت های ایران با همسایگان شد. ایران کشوری است که موضع مشخص در موارد مشخص مانند صهیونیسم دارد اما دارای نظام مسئولی است.  ما در کمال صداقت در لبنان از مقاومت دفاع می کنیم . در جهان تشیع یک تیر نامشخص از تفنگی شلیک نمی شود.  اما در جهان عرب اتفاقی که می افتد این است که دولت ها با امریکا روابط صمیمانه ای دارند. وزیر خارجه امریکا به دیدن پادشاه عربستان می رود اما وقتی می گوید داعش یا القاعده یا طالبان آنها می گویند در کنترل ما نیست. یعنی هیچ یک از دولت های متحد در جهان عرب ، پاسخگوی این پدیده ها نیستند.

 سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در تبیین و توضیح موقعیت اثر بخش ایران با توضیح جنگ افغانستان گفت: در افغانستان نیروهای ناتو وارد شد. اما تکیه آنها بر مزار شریف  و شمال بود و نیروهایی که ایران تربیت کرده بود. در عراق هم کسانی که برای آرام سازی اقدام می کنند اشخاصی هستند که در دوران صدام در ایران زندگی کرده اند.  امروز اگر یک ماه ایران از بغداد حمایت نکد بغداد سقوط خواهد کرد. داعش بغداد را تصرف می کند.  امروز دولتی نیست که برای ارام نگاه داشتن منطقه بشود رویش حساب کرد. عراق که متزلزل است. سوریه که در جو داخلی خانمان سوزی قرار دارد. مصر که وجودی ندارد و عربستان که نظام سلطنتی خسته، فرسوده و پیری دارد.  ایران قدرتی است که با همه ایراداتی که می شود از آن گرفت، نظام سیاسی دموکراتی دارد که می تواند از صندوق انتخاباتی اش حسن روحانی بیرون بیاید.  پس نظام یک جوشش های درونی و مردم هم دارای پتانسیل هایی هستند.

 
روستایی های ما روشنفکران را شرمنده کردند
مرغشی گفت: روستاهای ما بیش از شهرنشینان به روحانی رای دادند. روشنفکران را در ایران روستاییان شرمنده کردند. این مجموعه در کنار ارائه بسیار حرفه ای و خوب از ایران، مسئله توافق راممکن کرد.  یک وقت شما کسی مانند جلیلی را برای مذاکره می فرستید  که به جای مذاکره راجع به مدیریت جهان صحبت می کند.  یک وقت کسی را می فرستید که منفعل است و مستاصل برخورد می کند. هیچ وقت در مذاکرات نباید از در امتیاز دادن و عقب نشینی وارد شوید چون دشمن متوجه می شود که وقت حمله است.

مهندس مرعشی با اشاره به مذاکرات بغداد گفت: مذاکراتی که قرار بود در استامبول برگزار شود را به بغداد منتقل کردند. آنجا ازسوی ایران مطرح شد که شما یک سری عقب نشینی ها داشته باشید و ما هم عقب نشینی خواهیم داشت.  چرا که آقای جلیلی بتواند پیروزمندانه وارد کشور شود و در انتخابات رای بیارود. اما در مقابل مواردی که ایران برای عقب نشینی مطرح کرد و در ازای آن لغو تحریم های نفت و بانک مرکزی را خواستار شد، طرف مقابل پیشنهاد فروش قطعات هواپیمایی را مطرح کرد.

 روحانی ذخیره دیپلماسی را  از خاک بیرون کشید
معاون رییس جمهور در دولت اصلاحات همچنین گفت: دولت آقای روحانی ذخیره دیپلماسی ایران را از خاک بیرون کشید و به  او ماموریت داد. پرونده از شورای امنیت ملی  به وزارت خارجه ارجاع داده شد. سطح دانش، علم امروز؛ جافتادگی، اصالت ، همه با هم ترکیب شد. مفهومی خوب از ایران و جمهوری اسلامی به جهان معرفی شد و موجب شد تا این پروژه بعد از سال ها به نتیجه برسد.

او  عنوان کرد: اما من این هشدار را می دهم که ایران  رفت و برکشت های زیادی داشته است. این تجربه ها را ما از آغاز دوران مشروطه داشته ایم.  بنابراین باید از دست آرودها مراقبت کنیم. باید با سیاست هایی عمل کنیم که نتیجه اش هم خردورزانه باشد. هم ما در گذشته اشتباهاتی داشته ایم و هم رقیبان.

مهندس مرعشی در پایان گفت: صحنه سیاسی ایران روشن است. ما تجربه این را داریم که در بدترین شرایط، با کمترین امکانات، کشور را نجات دادیم. ما اشتباه کردیم که اجازه دادیم بی کفایتی کشور را مدیریت کند. کشورداری کار ساده ای نیست. 800 میلیارد منابع اقتصادی کشور هزینه شد اما اگر منابع انسانی را از دست بدهیم قابل جبران نیست. نظام جمهوری اسلامی نباید با نیروهای بی کفایت اداره شود. ظریف بر کنار شده دولت احمدی نژاد بود. فقط به دلیل یک گزارش که به دفتر رهبری فرستاد. فراموش نکنیم  ما خسارت ملی بزرگی را متحمل شدیم . اما دیدیم که با نیروهای بدوی نمی شود کشور را اداره کرد.
برچسب ها: سید حسین مرعشی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
بایست مراقب باشیم و نکته اصلی مراقبت ، ظهور مدیریت دولت قبل در این دولت با لباس و شمای اصلاح طلبی است یا همان مدیریت پست پرست که در این استان هم مدیریت های زیادی از استان را قبضه دارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)