کد خبر: ۴۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: کرمان در زمینه رشد مصوب درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در رتبه دوم کشور قرار گرفته، به طوری که ۱۲۸ درصد رشد داشته است و امسال ۲۲ هزار میلیارد تومان باید وصول شود و خواهش ما این است در لایحه و قانون سال آینده این رقم برای استان عادلانه شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: کرمان در زمینه رشد مصوب درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در رتبه دوم کشور قرار گرفته، به طوری که ۱۲۸ درصد رشد داشته است و امسال ۲۲ هزار میلیارد تومان باید وصول شود و خواهش ما این است در لایحه و قانون سال آینده این رقم برای استان عادلانه شود.

به گزارش ایسنا، صادق سلطانی نژاد پیش از ظهر امروز ۲۸ آبان ماه در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در کرمان با مجمع نمایندگان استان از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن و ظرفیت خوب آن برای استان سخن به میان آورد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری حدود ۷ هزار میلیارد تومان از این محل به خزانه دولت وازیری داشتیم که تاکنون ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان وصول شده است.

وی افزود: هرچند که رئیس جمهور دستور اکید برای بازگشت این حق (۱۵ درصد حقوق دولتی معادن) به استان داده‌‌اند و باید حدود ۱۲ میلیارد تومان تا پایان سال وصول کنیم اما تاکنون حق اصلی استان در این زمینه محقق نشده است و امیدواریم نمایندگان این موضوع را پیگیری کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان برلزوم تفیض یک درصد فروش معادن در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و ادامه داد: در سال جاری از محل یک درصد فروش معادن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان باید برای استان وصول شود که امیدواریم این موضوع در استان محقق شود.

وی در ادامه از خدمات سرمایه‌گذاری استان سخن به میان آورد و گفت: یکی از موضوعات اصلی تامین مالی پروژه‌ها از طریق سرمایه‌گذاری مخصوصا سرمایه‌گذاری خارجی است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در همه بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات احصا شده و برخی از آنها در اطلس سرمایه‌گذاری استان قرار گرفته شده است.

طبق اعلام مدیرکل اقتصادی و دارایی استان کرمان، از اواخر سال گذشته تاکنون ۵۱۶ میلیون دلار در استان کرمان در قالب مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کشور در بخش‌های مختلف همچون پنل‌های خورشیدی و ... مصوب شده است. نمایندگان استان در خانه ملت پروژه‌های تاثیرگذار در توسعه استان را اعلام کنند تا در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کشور مصوب شوند.

به گفته سلطانی‌نژاد، در سال گذشته تبصره ۱۸ برای اولین بار در کشور هدفمند و ضابطه‌مند بوده و حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ برای اشتغال‌زایی اختصاص داده شده که سهم استان کرمان از آن حدود ۱۲۱۷ میلیارد تومان بوده که تا یک ماه آینده بالای ۹۰ درصد آن جذب می‌شود و تاکنون حدود ۸۵ درصد آن جذب شده است.

وی از اجحافی که به استان کرمان در زمینه درآمدهای مالیاتی شده سخن گفت و تاکید کرد: کرمان در زمینه رشد مصوب درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در رتبه دوم کشور قرار گرفته، به طوری که ۱۲۸ درصد رشد داشته است و امسال ۲۲ هزار میلیارد تومان باید وصول شود و خواهش ما این است در لایحه و قانون سال آینده این رقم برای استان عادلانه شود.

طبق اعلام سلطانی نژاد، عملکرد استان کرمان در زمینه وصول مالیات در شش ماهه اول سال جاری تقریبا ۵۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به امنیت شغلی افراد شاغل در پروژه‌های پیمانکاری گفت: به رغم همه محدودیت‌های مالی کشور لازم است به تناسب سایر موضوعات تخصیص اعتبارات عمرانی افزایش یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان درمورد مقررات بانک مرکزی درخصوص بانک‌های خصوصی عنوان کرد: متاسفانه اهرم‌های قانونی وجود ندارد به طوری که نسبت مصارف و منابع بانک‌های خصوصی استان قابل قبول نیست که باید این نسبت حداقل ۵۰ درصد باشد.

وی بیان کرد: فروش اموال مازاد دولت یکی از موضوعات مورد بحث دولت و مجلس شورای اسلامی است و خروجی آن برای منابع کشور ملموس نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)