کد خبر: ۴۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان با صدور اطلاعیه‌ای شورای اجرایی انجمن‌های علمی این دانشگاه را به دلیل آنچه که «ورود انجمن‌های علمی به فضا‌های سیاسی با صدور بیانیه و جوسازی علیه برخی دانشجویان یا معاونت فرهنگی و اجتماعی» خوانده منحل و وعده داده شورای جدید به زودی انتخاب خواهد شد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان با صدور اطلاعیه‌ای شورای اجرایی انجمن‌های علمی این دانشگاه را به دلیل آنچه که «ورود انجمن‌های علمی به فضا‌های سیاسی با صدور بیانیه و جوسازی علیه برخی دانشجویان یا معاونت فرهنگی و اجتماعی» خوانده منحل و وعده داده شورای جدید به زودی انتخاب خواهد شد.
به گزارش گفتارنو در اطلاعیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان آمده است: متاسفانه شورای اجرایی انجمن‌های علمی دانشگاه از مهر ماه امسال با ابزار‌هایی کاملا سیاسی اقدام به صدور بیانیه، نشر اکاذیب، تحریک دانشجویان به عدم مشارکت در روند جشنواره و ناامید کردن از ادامه فعالیت‌های علمی خود نمود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: یک بیانیه و دو اطلاعیه که از جانب این شورا در دو ماه گذشته صادر شده‌اند و شامل محتوای غیرمتعارف و بعضا خلاف واقع بوده و موجب شکل گیری اختلافاتی در درون انجمن‌های علمی شد. از آنجمله در بیانیه این شورا آمده بود که «برخورد ناشایست و خارج از چارچوب قانون و قواعد با برخی از انجمن‌های علمی»، همچنین در اطلاعیه آخر ذکر شده است «احکام دبیر و داوران سیزدهمین جشنواره درون دانشگاهی جشنواره حرکت تا زمان صدور این نامه (۲۲/ ۸/ ۱۴۰۱) توسط معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صادر نگردیده است» در حالیکه هیچ برخورد ناشایست و خارج از چارچوب قانون و قواعدی با ۶۴ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه صورت نگرفته است و پرداختن به این فضا خود باعث ایجاد فضای رعب و ناامیدی است و همچنین احکام داوران جشنواره درون دانشگاهی نیز در تاریخ ۱۶/ ۸/ ۱۴۰۱ صادر شده است و روند شروع بررسی و داوری آثار در حال طی شدن است. تنها حکم باقیمانده حکم دبیر جشنواره است که به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.
در بخش دیگری از اطلاعیه دانشگاه آمده است: لازم به ذکر است ورود انجمن‌های علمی به فضا‌های سیاسی با صدور بیانیه و جوسازی علیه برخی دانشجویان یا معاونت فرهنگی و اجتماعی، آفت جدی شورای اجرایی به عنوان رکن هماهنگ کننده و خط قرمز ما در انجام امور فرهنگی و علمی در معاونت فرهنگی و اجتماعی است و با قاطعیت تمام به منظور حفظ و صیانت از حریم علم و فرهنگ در برابر آفت سیاسی شدن فضای انجمن‌های علمی می‌ایستیم.
در این بیانیه تصریح شده «در نهایت پس از دو بار تذکر شفاهی به دبیر و یک بار تذکر شفاهی به کلیه اعضای شورای اجرایی، موضوع در شورای فرهنگی دانشگاه مورخ ۲۳/ ۸/ ۱۴۰۱ بررسی و تصمیم گرفته شد که با توجه به تخطی از ماده شش و تبصره ذیل آن در «آیین نامه تاسیس و فعالیت انجمن‌ها و اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی» مصوب ۲۸ / ۴ / ۱۳۹۹، شورای فعلی منحل گردد.»
معاونت فرهنگی و یاجتماعی دانشگاه شهید باهنر وعده داده «در اولین فرصت مراحل انتخابات و تعیین اعضا و دبیر شورای اجرایی انجمن‌های علمی دانشگاه برگزار خواهد شد.»

انحلال شورا از اختیارات شورای فرهنگی دانشگاه نیست
در همین زمینه یک فعال دانشجوئی که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ما گفت: برخلاف آنچه که در اطلاعیه معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه درج شده است هیچگونه کنش سیاسی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: در طی این دوره یک اطلاعیه یک بیانیه از سوی این شورا صادر شده که در یکی از آن‌ها خواسته شده که اگر چنانچه برای هر کدام اعضای انجمن‌های علمی در حاشیه اعتراض‌های دانشگاه اتفاقی رخ داد به منظور پیگیری وضعیت آنان شورا را مطلع کنند.
این فعال دانشجوئی با بیان ایمکه در بیانیه شورا نیز بر حقوق قانونی انجمن‌ها تاکید شده گفت: این کمترین کاری است که در شرایط بحران می‌توان به منظور حفظ نظم و آرامش برای اعضا انجام داد و تصور ما این است که دانشگاه باید از این اقدام قدردانی کند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: طبق ماده ۳۰ آئین‌نامه تاسیس و فعالیت‌های انجنن‌های علمی مرجع مربوطه با رسیدگی به تخلفات انجمن‌های علمی به عهده کارگروه نظارت و پشتیبانی انجمن‌های علمی دانشگاه است و انحلال شورای اجرایی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه در چارچوب اختیارات شورای فرهنگی دانشگاه نمی‌باشد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
0
واقعا خجالت آوره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)