کد خبر: ۴۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر مخابرات منطقه کرمان:
مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: اگر قرار است تغییر اساسی در درآمدهای کشور صورت بگیرد بدون توجه به نقش ICT امکان ندارد.

مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: اگر قرار است تغییر اساسی در درآمدهای کشور صورت بگیرد بدون توجه به نقش ICT امکان ندارد.

به گزارش ایسنا، حسن آذری نصرآباد در نشست خبری با اشاره به نقش رسانه‌ها در شفاف‌سازی اظهار کرد: اگر اطلاع‌رسانی درست درباره عملکرد، نارسائی‌ها، موانع و ترک فعل‌هایی که صورت گرفته، شفاف برای مردم صورت بگیرد، بخش عمده‌ای از مسائل حل می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا یک تلنگر به کشور خورد و نقش سیاست‌های مخابراتی و ارتباطی بیش از پیش مشهود شد، افزود: توسعه‌ای پایدار است که با رویکرد جدید دنیا با محور ICT اتفاق می‌افتد و هیچ خدمتی را در جایی نمی‌شود نام برد که هیچ استفاده‌ای از امکانات مخابراتی و ارتباطی نکرده باشد.

آذری با بیان اینکه توجه به مخابرات، توسعه ارتباطات و ICT می‌تواند توسعه پایدار در همه زمینه‌ها به وجود بیاورد، تصریح کرد: اتحادیه جهانی مخابرات در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شعار خود را به عنوان "نقش مخابرات و ارتباطات در گذر از بحران‌های جهانی چیست" انتخاب کرد.

مدیر مخابرات منطقه کرمان با بیان اینکه مشتریان ما به کیفیت و کمیت خدمات صنعت مخابرات حساس هستند و سیستم‌های مخابراتی و ارتباطی پیشران توسعه کشور قرار گرفته، بیان کرد: در دنیا سرمایه‌گذاری کمتر با بهره‌وری و درآمد بالاتر مدنظر است که باید با محوریت ICT باشد و فعالیت‌های با بستر الکترونیک در این زمینه می‌تواند هزینه‌ها را کاهش و سود و فروش را افزایش بدهد.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار است تغییر اساسی در درآمدهای کشور صورت بگیرد بدون توجه به نقش ICT امکان ندارد، گفت: داشتن سرویس‌های مبتنی بر خدمات غیرحضوری و الکترونیک در کشور مستلزم این است زیرساخت‌های ارتباطی کشور خوب باشد که اکنون اینگونه نیست.

آذری با بیان اینکه باید به این پیشران اصلی توسعه کشور در همه قسمت‌ها توجه شود، اظهار کرد: واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی در سال ۸۸ اتفاق بزرگی بود.

وی در ادامه بیان کرد: بستر انتقال و اپراتورهای موبایل به سرعت در حال تغییر هستند و شرکت مخابرات باید خود را به این عرصه برساند که بخشی به زیرساخت و امکانات سخت افزاری برمی‌گردد.

مدیر مخابرات منطقه کرمان تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران از سال ۸۸ تاکنون ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته، ضمن اینکه ۴۰ درصد از منافع شرکت مخابرات به جامعه برمی‌گردد و در بحران‌ها تاثیر بسیاری داشته زیرا اولین مسئله در بحران سازماندهی و فرماندهی است که بدون ارتباطات، شدنی نیست.

وی با بیان اینکه همه کارها در بستر شرکت مخابرات انجام می‌گیرد و باید این جایگاه تقویت شود، اظهار کرد: روند توسعه شرکت مخابرات کند شده است. دهه ۹۰ دهه خوبی نبود و تقریبا ۹۵ درصد از کارخانجات تولیدکننده قطعات مخابراتی در کشور که تکنولوژی به کشور وارد می‌کردند، اکنون فعال نیستند و وقتی روند توسعه مخابرات کند شد این‌ها نمی‌نتوانستند محصول بفروشند.

آذری تصریح کرد: نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم از شرکت مخابرات ارتزاق می‌کنند و باید مخارات حمایت شود که متاسفانه اکنون متناسب با نیاز جامعه این توسعه اتفاق نمی‌افتد.

آذری با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۰ درصد هزینه‌های جاری شرکت مخابرات مربوط به نیروی انسانی است، خواستار حمایت و توجه به شرکت مخابرات شد و افزود: میانگین هزینه ایجاد و راه‌اندازی یک خط تلفن ثابت حدود ۶ میلیون تومان و با توجه به مکان این هزینه متغییر است در حالی که مشترکین ۲۰۰ هزار تومان و به صورت اقساطی می‌پردازند.

مدیر مخابرات منطقه کرمان با اشاره به تعریف بسته‌های مکالمه برای خطوط تلفن ثابت گفت: برای همه مراکز استان با ۱۵ هزار تومان بسته مکالمه ویژه مشترکان صادر شده که این بسته شامل ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه و در سیر شهرها ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه به مبلغ ۱۰ هزار تومان است.

وی افزود: در تمام دوران دولت‌های گذشته تعرفه‌های تلفن ثابت تغییر نکرده و قطعا کسی با این شرایط حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش خصوصی نیست و تلفن ثابت را فقط مخابرات ارائه می‌دهد .

آذری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در استان کرمان نیاز به تغییر نگاه‌ها داریم و برای اجرای فیبر نوری همه باید همکاری داشته باشند زیرا حجم ترافیک مصرفی مردم افزایش یافته و وضعیت کنونی جواب نمی‌دهد و باید سایت اضافه کنیم و در محدوده مشخص شده توسط واحد فنی زمین به ما داده شود و مصوبه قانونی داریم که تمام دستگاه‌های دولتی و موسسات عمومی غیردولتی باید فضا را برای ایجاد سایت موبایل در اختیار قرار بدهند ضمن اینکه مردم نیز باید همکاری کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)