کد خبر: ۴۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی با تایید خبر افزایش گران‌ شدن نرخ گوشت گوسفندی در بازار، گفت: قیمت گوشت گوساله در هفته اخیر تغییر محسوسی نکرد اما نرخ گوشت گوسفند افزایش 10 هزار تومانی را تجربه کرد و قیمت لاشه گوشت گوسفندی در بازار به کیلویی 205 هزار تومان رسید.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی با تایید خبر افزایش گران‌ شدن نرخ گوشت گوسفندی در بازار، گفت: قیمت گوشت گوساله در هفته اخیر تغییر محسوسی نکرد اما نرخ گوشت گوسفند افزایش 10 هزار تومانی را تجربه کرد و قیمت لاشه گوشت گوسفندی در بازار به کیلویی 205 هزار تومان رسید.

به گزارش ایلنا، نیما حبیب‌فر نرخ گوشت گوساله بدون استخوان را کیلویی 200 تا 210 هزار تومان اعلام کرد و افزود: بعد از وضع تعرفه سنگین برای صادرات گوشت گوساله امکان صادرات آن از بین رفت از این‌رو نرخ آن تغییر چندانی نکرد و به نظر می‌رسد افزایش نرخ گوشت گوساله در بازار منطقی‌تر جلو می‌رود.

وی فروش اینترنتی گوشت و خرید مستقیم کسبه از کشتارگاه‌ها را به عنوان طرح‌های در دست اجرا شرکت پشتیبانی امور دام معرفی کرد و افزود: در حال حاضر گوشت گوساله از هند و برزیل برای مصارف صنعتی و خانگی وارد می‌شود؛ 80 درصد گوشت گوساله وارداتی در صنعت برای تولید سوسیس و همبرگر مصرف می‌شود و بخشی از آن به مصارف ارگان‌ها می‌رود؛ تجربه نشان داده است که همواره واردات ترمز روند افزایشی شدن قیمت‌ها را می‌کشد و اجازه نمی‌دهد که قیمت‌ها بی‌رویه گران شوند.

این فعال صنفی با بیان اینکه همواره کاسبان از کسادی بازار سخن می‌گویند، خاطر نشان کرد: رکود فعلی بازار واقعی است و ارتباطی با آه و ناله همیشگی کاسبان ندارد؛ چراکه هزینه‌های خانوارها بالا رفته است و در این شرایط خرید و فروش برای خریدار و فروشنده صرفه اقتصادی ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از مصرف پروتئین خانوارها را موثر می‌دانید؟ گفت: شرکت پشتیبانی امور دام اقدامات موثری برای کاهشی نشدن مصرف انجام داده است و در آینده خبرهای خوبی از این شرکت خواهیم شنید.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر خانوارها متقاضی خرید کدام محصول پروتئینی هستند؟ خاطر نشان کرد: مصرف مرغ در بین ایرانیان 3 برابر بیشتر از سایر پروتیئن‌ها بود اما با افزایش نرخ آن در بازار، میزان تقاضا برای خرید مرغ کاهش پیدا کرده است اما با این حال همچنان در رتبه نخست مصرف قرار دارد پس از آن گوشت گوساله و در نهایت گوشت گوسفند بیشتر مصرف می‌شود. خانواده‌ها می‌توانند با 50 تا 60 هزار تومان یک کیلو مرغ خریداری کند اما برای خرید یک کیلو گوشت قرمز باید حداقل 200 تا 210 هزار تومان هزینه کند.

این فعال صنفی ادامه داد: گوشت گوساله مانند گوشت گوسفند چربی ندارد و از آنجایی‌که ما ایرانیان تمایل داریم گوشت‌های کم چرب مصرف کنیم تقاضا برای خرید آن نسبت به گوسفند بیشتر است. گوشت گوسفند چربی و استخوان دارد و وقتی قصاب این موارد را از گوشت جدا می‌کند در نهایت گران‌تر برای مصرف‌کننده تمام می‌شود این در حالیست که گوشت گوساله ضایعاتی ندارد و همان چیزی که خریداری می‌شود می‌توان آن را مصرف کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)