کد خبر: ۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیرکل جامعه روحانیت مبارزدر مراسم شهدای دولت در کرمان:
موحدی کرمانی در ادامه با تاکید بر اخلاص در کارها و مبارزه دسته جمعی تصریح کرد: جهاد و شهادت ارزش دارد، اما متاع با ارزش تر از آن جهاد با نفس است. طلحه ها و زبیرها خوب به میدان رفته و در رکاب پیامبر صلی الله علیه و آله خوب جنگیدند، اما در جنگ با هوای نفس شکست خوردند؛ زمانی که گناه می کنیم، مجازات خواهیم شد و باید منتظر سیلی خدا باشیم.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید گول تظاهر و ادعا افراد در انتخابات را بخوریم، تصریح کرد: باید ماهیت اشخاص در انتخابات را شناسایی کنیم زیرا گروه ها مختلفی برای انتخابات وارد شده و لیست می دهند و وظیفه همه ما این است که بتوانیم گروه، سوابق و خود فرد را شناخته و اجازه ندهیم به سادگی این رای از دست ما خارج شود زیرا با این یک رای یک مجلس ساخته می شود.

به گزارش ایسنا آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی شامگاه یکشنبه 8 شهریورماه در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در حسینیه ثارالله کرمان با بیان اینکه شهادت و اهمیت دفاع مقدس برای همه ما روشن است تصریح کرد: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله با هدف نجات بشریت مبارزه با طاغوت را آغاز کرد و این برنامه تا روز قیامت ادامه دارد و در هر منطقه ای طاغوت باشد، با اسلام دشمنی می کند به همین دلیل است که اگر امروز امریکا به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن ایران است، به این دلیل می باشد که ایران، اسلامی است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اسلام را نمی توانند تحمل کنند اظهار کرد: مقام معظم رهبری اعلام کردند «با تمام قدرت جلوی حضور و نفوذ امریکا را در کشور خواهیم گرفت».

موحدی کرمانی با بیان اینکه پیامبر(ص) می خواهد دین را غالب کرده و پیش ببرد افزود: باید دید برای پیشبرد نظام اسلامی چه باید کرد؟ دشمن که با تمام وجود ایستاده و هیچ راهی برای پیشبرد نظام اسلامی نیست جز آنکه انسان های مدافع قوی تربیت کند که به جنگ دشمن برود و بر آنها غالب شود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: رسول خدا این کار را کرد و برای رسیدن به این هدف نخستین مسئله ای که در جامعه آن زمان مطرح شد، ارزش شهادت بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ارزش شهادت گفت: روایات می گوید درِ شهادت هیچ گاه به روی انسان های خوب بسته نمی شود، پس در هر زمان و شرایط باید ببینیم راه تقویت دین چیست و آن راه را پیش بگیریم، و با اینکار می توانیم جزو انصار دین شویم و نام ما در طومار تمام شهدا که در زمان انبیاء و پیامبران در حمایت از دین شهید شده، غزوات رسول الله، جنگ های زمان امام علی علیه السلام و شهدای کربلا ثبت می شود.

موحدی کرمانی با بیان اینکه مردم شریف ایران که به دنبال رهبرشان قیام کرده و شهید شده و زنده مانده اند جزو این شهدا هستند و منطق اینچنینی برای شهادت دارند اظهار کرد: ما باید در زمان خودمان کار فرهنگی کنیم زیرا فرهنگ مهم تر از اقتصاد است و باید پایه های فرهنگ اسلامی را در دل ها قوی کرده و انسان ها را ولایی کنیم ضمن آنکه باید مسوولان در عمل ولایی باشند، نه در شعار.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: اگر توانستیم مسئله گناه را در جامعه کم و یا از بین ببریم کار مهمی انجام داده ایم و امر به معروف و نهی از منکر همین است که خوبی ها زنده شده و زشتی ها دفع کردد و کسانی که این راه را می روند، راه انبیاء را پیموده اند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با بیان اینکه شهادت و شهدا یکسان نیستند و درجات تفاوت بسیاری دارد بیان کرد: ارزش کارهای فرهنگی بیشتر از این است که فردی در زمانی که باید، به جبهه و شهید شود و قلم علما ارزشی بیش از خون شهدا دارد زیرا به عنوان مثال آثار شهید مطهری ارزش بسیاری دارد زیرا این کتاب ها به طور مستمر با کفر و استکبار مبارزه می کند.

موحدی کرمانی در ادامه گفت: عامل شهادت شهیدان رجایی و باهنر و همچنین شهید بهشتی یک عنصر نفوذی بود و علی رغم اینکه شهید بهشتی بسیار باهوش بود، یک منافق موجب شهادتش شد و این یعنی، خطر نفاق خیلی بالاست.

وی با بیان اینکه نباید در انتخابات با یک تظاهر و ادعا گول بخوریم، بلکه باید ماهیت اشخاص را بشناسیم، تصریح کرد: گروه های مختلفی برای انتخابات وارد شده و لیست می دهند، باید گروه، سوابق و خود فرد را شناخت و نباید به سادگی از این رای بگذریم. با این یک رای یک مجلس ساخته می شود.

موحدی کرمانی با اشاره به توصیه های مکرر امام و رهبری درباره انتخابات بیان کرد: باید با تمام وجود تلاش و تحقیق کرد و اصلح را شناخت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه روایات عجیبی در مورد مسائل نظامی داریم، اظهار کرد: روایت می گوید اگر کسی تقیه را ترک کند، گناه بزرگی مرتکب شده و به معنی این است که باید احتیاط های لازم و کامل در مسائل نظامی رعایت شود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: در روایت آمده است «با اولین قطره خونی که از بدن شهید ریخته می شود، تمام گناهان او بخشیده می شود، به جز دِین».
 
موحدی کرمانی با اشاره به اهمیت اطاعت از ولایت تصریح کرد: باید مطیع محض بود. نمی شود بر امام و ولی فقیه جلو افتاد، باید تابع باشیم و ما هر چه عزت در نظام اسلامی به دست آورده ایم به برکت تبعیت از امام دیروز و مقام معظم رهبری امروز است و یادمان باشد که در تمام شئون مطیع باشیم.

وی افزود: اگر مقام معظم رهبری بیان می فرمایند که افراد با جه خصوصیاتی انتخاب شوند، باید گوش به فرمان باشیم و این رمز سعادت و عزت ماست.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند «متوجه باشید امریکا در مقام نفوذ دادن خود در امور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور است». اما باز ایشان تاکید کردند که اجازه نفوذ امریکا را به ایران و منطقه نمی دهیم.

وی با اشاره به تاکید معظم له درباره اقتصاد مقاومتی افزود: مسوولان باید نشان بدهند که در زمینه اقتصاد مقاومتی چه کاری انجام داده و کدام برنامه و تشریفات و تجملات را حذف کرده اند؟

موحدی کرمانی با اشاره به توصیه های امیرمومنان علیه السلام به مالک اشتر توصیه های تصریح کرد: در روایت است «حکومتی که از مردم مالیات بگیرد بدون آنکه زمین را آباد و مردم را وادار به امر تولید کرده و درآمد را بالا ببرد، هم انسان ها را نابود و هم بلاد را خراب کرده است».

وی افزود: زمزمه هایی درباره افزایش مالیات وجود دارد که به چه رقمی رسیده اند، کسانی که سنگ ولایت را به سینه می زنند، باید تبعیت کرده و به این مسائل توجه داشته باشند. بحمدلله همت استاندار کرمان در رابطه مسائل اقتصادی، همتی بالاست.

موحدی کرمانی در ادامه با تاکید بر اخلاص در کارها و مبارزه دسته جمعی تصریح کرد: جهاد و شهادت ارزش دارد، اما متاع با ارزش تر از آن جهاد با نفس است. طلحه ها و زبیرها خوب به میدان رفته و در رکاب پیامبر صلی الله علیه و آله خوب جنگیدند، اما در جنگ با هوای نفس شکست خوردند؛ زمانی که گناه می کنیم، مجازات خواهیم شد و باید منتظر سیلی خدا باشیم.

وی با اشاره به ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: باید ببینیم دولت این شهیدان چه کرد؟ باید برای دولت ها الگو بشود، ساده زیستی کارساز است و نباید اینگونه باشد که مسوولان با رسیدن به بیت المال مبلمان، ساختمان و ... را عوض کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: حکومت رجایی و باهنر دولت حمایت از استضعاف و دور بودن از تشریفات و تجملات و هدف، اخلاص و خدا بود و باید اینها الگو باشد.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر هر دو به خوبی طعم فقر را چشیده و باتعهد و پایبند به دین بودند، خاطرنشان کرد: باید مسوولان درد دین داشته باشند که مسئله کمی نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)