کد خبر: ۴۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبرداد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبرداد.

به گزارش ایسنا، بهرام مسلمی مهنی با اشاره به وجود گویش‌ها و لهجه‌های متنوع و دلنشین اقوام جنوب شرق کشور گفت: با توجه به ظرفیت متنوع و تأثیر‌گذار شعر آن‌هم با گویش محلی اولین جشنواره منطقه‌ای در گستره استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، فردا چهارشنبه نهم آذرماه به میزبانی شهرستان رودبار جنوب برگزار می‌شود.

وی پاسداشت شاعران‌ و ادبیانی که در زمینه شعر با گویش محلی فعالیت دارند را از اهداف جشنواره بیان کرد و افزود: شناخت و معرفی استعدادهای فرهنگی در زمینه شعر محلی در این استان‌ها با گویش‌های بلوچی، سیستانی، بندری، رودباری، سردسیری، گرمسیری و لهجه‌های مختلف می‌تواند در مرحله اول باعث پیوند بین اقوام بشود و از طرفی احیای فرهنگ‌های بومی و محلی را در شعر به همراه داشته باشد.

مسلمی مهنی ایجاد همبستگی هر چه بیشتر بین شاعران و سخنوران را از دیگر اهداف جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی دانست و اظهار کرد: جشنواره‌های محلی برای تبادل اندیشه‌ها و شناخت گویش‌ها و لهجه‌های متنوع است که جنوب شرق کشورمان مهد این زیبایی کلامی و گفتاری آن‌هم با زبان شعر می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمار آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ابراز امیدواری کرد و گفت: جشنواره شامل دو بخش شعر با گویش محلی و با موضوع آسیب‌های اجتماعی و شعر آزاد است که بر اساس آثار دریافتی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی از بخش ویژه با موضوع مقاومت، ایثار و شهادت خبرداد و گفت: این بخش نیز تبیین کننده راه شهدا است که مقاومت سرفصل مهم این بخش می‌باشد که شاعران بدون محدودیت سنی و با سه اثر توانسته‌اند در همه بخش‌ها شرکت کرده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از چاپ و توزیع آثار منتخب توسط دبیرخانه جشنواره خبرداد و گفت: اصل بر تدوین و گردآوری آثار منتخب است که برای بهره‌برداری فرهنگی در دسترس عموم قرار بگیرند که دبیرخانه جشنواره بعد از داوری و اعلام منتخبین، چاپ و توزیع آثار را در دستور کار دارد.

وی از اهدای جوایز ارزنده به منتخبین بخش‌های مختلف جشنواره خبر داد و گفت: از برترین‌ها تجلیل می‌شود ضمن این که فرهنگ و هنر قابل ارزش‌گذاری مادی نیست اما باید قدردان زحمات کسانی که در معرفی و پاسداشت داشته‌هایمان تلاش می‌کنند باشیم.

مسلمی مهنی ضمن دعوت از همه علاقمندان و عموم مردم جهت حضور در آیین اولین جشنواره شعر با گویش محلی که در رودبار جنوب برگزار می‌شود، گفت: جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش‌های محلی نهم آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) رودبار جنوب با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب برگزار می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)