کد خبر: ۴۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی:
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از امکان صادرات مرغ با عوارض صفر خبر داد و گفت: بر اساس برآوردها تا پایان سال هیچ مشکلی در حوزه تولید و مصرف مرغ نخواهیم داشت.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از امکان صادرات مرغ با عوارض صفر خبر داد و گفت: بر اساس برآوردها تا پایان سال هیچ مشکلی در حوزه تولید و مصرف مرغ نخواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، شیراوند معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ذخیره‌سازی خانگی و وضعیت قیمت‌ مرغ در کشور گفت: توافقاتی را با مجموعه اتحادیه سراسری مرغداران داشتیم برای این که حوزه بازار را در برنامه مدون و با یک شیب کاملاً حساب‌شده و منطقی به صاحبان اصلی صنعت که همان اتحادیه و انجمن‌های زنجیره‌ای هستند واگذار کنیم.

وی افزود: بر اساس توافقی که شده است تمامی ظرفیت‌های مالی و امکانات وزارت جهاد کشاورزی در خدمت مجموعه صنعت دام و طیور قرار گرفته است برای این که بتوانیم با مشارکت خود این صنعت و صاحبان این صنعت که نمایندگان آنها از جمله اتحادیه سراسری مرغداران هستند نسبت به جمع‌آوری و مدیریت مازاد تولید اقدام کنیم.

شیراوند درباره قیمت خرید مرغ توسط اتحادیه تصریح کرد: قیمتی که اتحادیه قرار است خریداری کند، بر اساس آنالیز قیمتی که سازمان حمایت برای نرخ مصوب طیور در نظر گرفته است قیمت مشخصی است که در اختیار اتحادیه است و مرغداران بر اساس همان قیمت این محصول خودشان را به فروش می‌رسانند، اما آن چیزی که مهم است بحث استمرار این تولید است، چون اگر این تولید دچار وقفه یا کاهش شود قطعاً در ماه‌های آتی دچار اختلاف و نوسان قیمتی در بازار خواهیم بود.

وی درباره تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی برای جمع‌آوری مرغ مازاد از مرغداران جهت صادرات گفت: وزارت جهاد کشاورزی در خصوص صادرات محصول مرغ بسیار بسیار مصرّ است و با اقدامی که انجام شده است صادرات مرغ بدون هیچ محدودیتی با عوارض صفر برای تولیدکنندگان کاملاً میسر و قابل امکان است.

شیراوند درخصوص راهکار کنترل افزایش قیمت در بازار داخلی پس از صادرات افزود: یکی از مهمترین نکاتی که موظفیم به آن توجه داشته باشیم و آن را رصد کنیم بحث قیمت مصرف‌کننده است، کنار حمایت از تولید و تولیدکننده، اینها اگر کنار هم قرار بگیرند قطعاً دارای ثبات و تعادل خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس مازاد تولید و برنامه تولیدی که وجود دارد و میزان جوجه‌ریزی‌ای که انجام شده است، برآورد ما و کارشناسان امر این است که ما تا پایان سال هیچ مشکلی در حوزه تولید و مصرف نخواهیم داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)