کد خبر: ۴۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی استان کرمان:
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه حدود 7 هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی و معلولان استان کرمان مسکن ندارند، گفت: اعتبارات داده شده بر اساس میزان معلولیت بین جامعه هدف ما توزیع می‌شود.

مهدیه السادات هاشمی:

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه حدود 7 هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی و معلولان استان کرمان مسکن ندارند، گفت: اعتبارات داده شده بر اساس میزان معلولیت بین جامعه هدف ما توزیع می‌شود.

به گزارش گفتار نو، علیرضا وحیدزاده در حاشیه بازدید از مراکز توانبخشی بهزیستی کرمان بیان داشت: ۵ مرکز توانبخشی در استان برای نگهداری معلولین ذهنی متوسط شدید و خیلی شدید وجود دارد که بین ۸۰ تا۱۰۰ نفر در معلول در آنها نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه امیدوارم نگاه ما به گونه‌ای باشد که افراد دارای معلولیت را ببینیم افزود: مرکز توانبخشی فیاض‌بخش یک مرکز مراقبتی آموزشی و توانمندی ذهنی است که از افراد دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید مراقبت می‌کند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: ۷۵۰ معلول ذهنی در قالب ۱۹ مرکز در حال دریافت خدمات هستند که در این مراکز خدمات مورد نیاز معلولین ارائه می‌شود.

وحیدزاده گفت: در این مراکز تیم درمانی و روانشناسی داریم که به این بچه‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند بخشی از هزینه این مراکز توسط بهزیستی و بخشی هم توسط موسسات خیریه تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه باید ذهن جامعه را نسبت به معلولین روشن کنیم تا این افراد از اکوسیستم ارتباطی جامعه خارج نشوند، یادآور شد: متاسفانه برخی از خانواده‌ها فرزندان معلول خود را به این مراکز می‌سپارند و دیگر سراغی از آنها نمی‌گیرند. ضمن این که این بچه‌ها اگر در خانواده باشند پیوند عاطفی که در کانون گرم خانواده‌ها دریافت می‌کنند در وضعیت فعلی آنها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد شد: زخم‌های اجتماعی را نباید نادیده گرفت و باید پیوندشان را با خانواده و جامعه برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: توصیه می‌کنم کسانی که در زندگی با شکست‌های عاطفی مواجهه شده‌اند یا والدینی که با فرزندان خود مشکل دارند به این مراکز بیایند زیرا در نهایت طور دیگری به زندگی و فرزندان خود نگاه می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان در بخشی از سخنان خود با بیان این که در این مرکز بیش از ۸۰ معلول ذهنی زیر ۱۴ سال نگهداری می‌شود یادآور شد: در مرکز فیاض‌بخش تنها ۲۰۰ میلیون تومان هزینه از بهزیستی دریافت می‌شود در حالی که هزینه هر معلول ماهیانه ۷ میلیون تومان است و دولت فقط ۳ میلیون را تقبل کرده ۴ میلیون باقیمانده توسط خیرین تامین می‌شود.

وی ادامه داد: معلولین در این موسسه تا ۱۴ سالگی در این مرکز هستند و بعد از آن به موسسه توانا منتقل می‌شوند ضمن این که سیاست ما این است که این بچه‌ها به خانواده‌ها برگردند و هزینه نگهداری را به خانواده‌‌ها پرداخت کنیم تا آنها هم بتوانند در کانون گرم خانواده‌ها زندگی کنند.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد هر جامعه را معلولین به هر نوعی تشکیل می‌دهند لذا برای جلوگیری از معلولیت در جامعه ما خدمات پیشگیرانه را به خانواده‌ها ارائه می‌دهیم که دراین رابطه بحث غربالگری و مشاوره‌های ژنتیکی را جهت جلوگیری از معلولیت قبل از ازدواج در جامعه رواج داده‌ایم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان اظهار کرد: کرمان از لحاط تعداد خیر و موسسات خیریه فعال در حوزه‌های اجتماعی بی‌نظیر است و به دلیل پراکندگی و محرومیت ناشی از این پراکندگی انتقال خدمات بسیار سنگین و سخت است که باید خیرین به‌کمک بهزیستی بیایند.

وی با بیان این که در کرمان تعداد ۶۰ مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست وجود دارد افزود: به ۱۳۵۹ کودک با شرایط خاص خدمات ارائه می‌شود ضمن این که حق سرپرستی به ۴ هزار نفر داده شده است تا در خانواده‌ها از این فرزندان نگهداری ‌شود.

وحیدزاده گفت: در مدل‌های اخیر در دنیا مطرح شده است که کار باید اجتماع محور و خانواده محور باشد و با بطن جامعه و خانواده در ارتباط باشد بنابراین معلول باید در بطن جامعه باشد.

وحیدزاده در جمع اصحاب رسانه در مرکز توانبخشی رعد در تشریح نحوه آموزش‌ها و استعدادیابی معلولین گفت: هدف مرکز رعد، ارتقا قابلیت‌ها و توانایی‌های افراد دارای معلولیت است.

وی در خصوص استقلال معلولین افزود: ۱۵ مرکز برای ارتقا سطح استقلال معلولین وجود دارد اما سیستم اجتماعی و خانواده نیز باید آمادگی پذیرش آنها را داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: در خصوص اشتغال‌زایی با معلولان با مشکل مواجه هستیم و در رابطه با استخدام دولتی دستگاه‌های دولتی باید سهمیه ۳ درصد  را برای اشتغال معلولین رعایت کنند.

وحیدزاده گفت: پردیس اشتغال و کارآفرینی معلولین ۸۰ درصد پیشرفت داشته که از مشارکت موسسات برای فروش و برندسازی محصولات تولیدی معلولین استفاده می‌شود.

وی افزود: تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی چهار درصد به کارفرمایانی که معلولین را به کار می‌گیرند پرداخت خواهد شد ضمن این که بخشی از حقوقی که کارفرمایان به معلولین شدید می‌دهند به آن‌ها باز می‌گردد.

وحیدزاده یاداور شد: ستاد مناسب‌سازی در استان تشکیل شده و پنج شهر استان کرمان (بم، جیرفت، ماهان، سیرجان و رفسنجان)  به‌ عنوان شهرهای بدون مانع انتخاب شده‌اند و در این شهرها کار مناسب‌سازی به‌عنوان پایلوت در حال انجام است ضمن این که شهرداری به ساختمان‌هایی که مناسب‌سازی نشده‌اند یعنی محلی برای معلولین در نظر گرفته نشده و یا حتی مراکز رفاهی بین راهی پایان کار بدهد.

وی با بیان این که ساخت مسکن جزو وظایف بهزیستی نیست گفت: میزان اعتباری که به بهزیستی تعلق می‌گیرد هر ساله بین جامعه هدف ما که در سامانه ثبت‌نام کردند، توزیع می‌شود ضمن این که سلیقه شخصی در انتخاب معلولان وجود ندارد همچنین تا به حال هفت هزار و ۶۰۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

گفتنی است بین ۴۵ تا ۴۷ نفر از افراد دارای معلولیت ذهنی در مرکز فیاض‌بخش مجهول‌الهویه و برخی از آنان بد سرپرست هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)