کد خبر: ۴۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان:
کرمان نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مدیران، و وزراء، متخصصان و کارشناسان در دانشگاه تربیت می‌شوند و اگر می‌خواهیم استقلال سیاسی کشور حفظ شود باید سراغ دانشگاه برویم. حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ۱۶ آذرماه در دیدار جمعی از دانشجویان ضمن تبریک این روز، خاستگاه سه مسئله استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را دانشگاه دانست و اظهار کرد: رسالت دانشگاه درخصوص این مسائل، فوق العاده بزرگ است.

کرمان نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مدیران، و وزراء، متخصصان و کارشناسان در دانشگاه تربیت می‌شوند و اگر می‌خواهیم استقلال سیاسی کشور حفظ شود باید سراغ دانشگاه برویم.
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ۱۶ آذرماه در دیدار جمعی از دانشجویان ضمن تبریک این روز، خاستگاه سه مسئله استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را دانشگاه دانست و اظهار کرد: رسالت دانشگاه درخصوص این مسائل، فوق العاده بزرگ است.
وی افزود: استقلال سیاسی کشور اولین مسئله است؛ یعنی یک کشور در صحنه بین المللی حرف خود را بزند و ارباب نداشته باشد، زیرا عزت و شأن و هویت یک کشور در گرو استقلال سیاسی است.
علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه مسئله مهمتر استقلال اقتصادی یک کشور است که باید در عرصه تولید به جایی برسد که روی پای خود بایستد و در تحریم‌ها فلج نشود، تصریح کرد: استقلال فرهنگی مهم‌ترین مسئله است و اگر کشوری می‌خواهد آنگونه که خود می‌خواهد بیندیشد و در برابر مواضع غیرمنطقی دیگران تأثیر نگذارد، باید استقلال فرهنگی داشته باشد.
امام جمعه کرمان بیان کرد: کشوری که بخواهد هویت مستقل و سهم در دنیا داشته باشد به این سه بخش مرتبط است که قسمت قابل توجهی از آن در دانشگاه رقم می‌خورد و مدیران، و وزراء، متخصصان و کارشناسان در دانشگاه تربیت می‌شوند و اگر می‌خواهیم استقلال سیاسی کشور حفظ شود باید سراغ دانشگاه برویم.
وی با بیان اینکه حرکت تحول آفرین یک کشور در دانشگاه رقم می‌خورد و هر بحث اقتصادی مطرح می‌شود جای آن در دانشگاه است، گفت: ۱۶ آذر را دانشجویانی رقم زدند که بعد از جریان فشار و کودتای ۲۸ مرداد، صدای آزادی خواهی آنان بلند شد و می‌خواستند این کشور استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.
علیدادی سلیمانی با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای ترکیب اکسیژن و هیدروژن است که نتیجه آن آب است و آب، منبع حیات بشر است لذا هر یک از حوزه و دانشگاه به تنهایی در استقلال فرهنگی راه به جایی نمی‌برد.
نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه دانشگاه هم در حوزه سیاست و هم اقتصاد و فرهنگ جامعه رسالت دارد و این مدل حکومتی در کشور مدلی است که راه را برای هر فرهیخته و شایسته‌ای باز می‌گذارد تا خود را به هر سمتی برساند؛ درباره اغتشاشات اخیر و فراخوان‌های ضد انقلاب برای تعطیلی دانشگاه‌ها بیان کرد: در جهان رقابتی کاری نکنیم که آموزش مان به دست خودمان تعطیل و فلج شود و نتوانیم حرف‌های خود را در مجامع علمی نزنیم؛ بنابراین گزارش، عدم بودجه کافی برای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، ضعف‌های فرهنگی کرمان، عدم مخاطب شناسی در کار‌های فرهنگی، بی توجهی دانشگاه‌ها به ایجاد فضا‌های تفریحی و ورزشی برای استفاده دانشجویان، عدم استفاده از ظرفیت دانشجویان و کارآفرینان برای حل مشکلات اقتصادی کشور و ... از جمله مطالب مطرح شده از سوی دانشجویان در این نشست بود.

آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)