کد خبر: ۴۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتحادیه بارفروشان:
رئیس اتحادیه بارفروشان خاطر نشان کرد: از این هفته تا شب یلدا روزانه هزار و 500 تا 2 هزار تن پرتقال در میدان عرضه خواهد شد؛ بار به میزان کافی موجود است و نگرانی ما این است که نتوانیم محصولات کشاورزان را بفروشیم.

رئیس اتحادیه بارفروشان خاطر نشان کرد: از این هفته تا شب یلدا روزانه هزار و 500 تا 2 هزار تن پرتقال در میدان عرضه خواهد شد؛ بار به میزان کافی موجود است و نگرانی ما این است که نتوانیم محصولات کشاورزان را بفروشیم.

به گزارش ایلنا، مصطفی دارایی‌نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مدیریت بازار شب یلدا، گفت: تولید هندوانه در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود یک و نیم برابر بیشتر شده است علاوه بر افزایش تولید کیفیت هندوانه‌های امسال به مراتب نسبت به سال گذشته مرغوب‌تر است. 

وی با بیان اینکه از 20 آذر برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار شب یلدا آغاز شده است، تصریح کرد: روزانه 2 هزار تن بار هندوانه وارد میدان میوه و تره‌بار می‌شود؛ حجم ورودی بار هندوانه به‌گونه‌ای تنظیم شده است که در این شب کمبودی نداشته باشیم این تصور وجود دارد که هندوانه برای روزهای بعد از یلدا هم موجود باشد.

به گفته این فعال صنفی؛ قیمت هندوانه در میدان میوه وتره‌بار کیلویی 5 تا 8 هزار تومان است که امیدواریم که مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته قیمت این میوه در شب یلدا بالاتر از این نرخ نشود چراکه عرضه را در این ایام 2 برابر خواهیم کرد و اینگونه اجازه افزایش نرخ را نخواهیم داد.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به 2 برابر کردن عرضه میوه‌های یلدای در شب چله، افزود: انار شهرهای ساوه، یزد، شیراز، کاشمر، دماوند، کوهستان در بازار موجود است؛ انار شب یلدا در 4 سایز عرضه خواهد شد، انار ساوه کیلویی 10 تا 20 هزار تومان، انار شیراز کیلویی 15 تا 30 هزارتومان، انار کوهستان دماوند کیلویی 38 تا 40 هزار تومان به فروش می‌رسد.

دارایی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که به نظر شما امسال شب چله پررونقی خواهیم داشت و تقاضا برای خرید میوه در این شب نسبت به سال گذشته بهتر خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تقاضا در سال جاری مانند سال گذشته چشم‌گیر نباشد و این مسئله به شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم باز می‌گردد اما اتحادیه تلاش دارد که با افزایش به موقع عرضه بازار را مدیریت کند.

وی عدد تولید مرکبات در مازندران را حدود 3 میلیون تن دانست و افزود: از این هفته تا شب یلدا روزانه هزار و 500 تا 2 هزار تن پرتقال در میدان عرضه خواهد شد؛ بار به میزان کافی موجود است و نگرانی ما این است که نتوانیم محصولات کشاورزان را بفروشیم.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به کندی روند صادرات پرتقال، خاطر نشان کرد: عمده بار پرتقال تولیدی ایران به عراق می‌رود و بخشی نیز به قطر و ارمنستان صادر شد. صادرات پرتقال به کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و ارمنستان از 20 دی به این سو آغاز خواهد شد چراکه این کشورها از این تاریخ به بعد متقاضی مرکبات ایران هستند.

این فعال اقتصادی بیان کرد: اتحادیه بارفروشان برای کنترل قیمت‌ها فروش بار بدون فاکتور را منع کرده است. فروش بار بدون فاکتور منجر به جریمه شخص خواهد شد چراکه این موضوع کمک می‌کند شخصی خارج نرخ مصوب اتحادیه اقدام به فروش میوه کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)