کد خبر: ۴۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، پایانه مسافربری ویترین شهر است که پایانه کرمان در شان استان نیست.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، پایانه مسافربری ویترین شهر است که پایانه کرمان در شان استان نیست.

به گزارش ایسنا، کلنگ احداث پایانه مسافربری آدینه شهر کرمان سال 86 به زمین خورد و پس از طی یک پروسه نسبتاً طولانی و کش و قوس‌‌های فراوان سوم خردادماه 92 با حضور مسئولان افتتاح شد و در ابتدا به عنوان مدرن‌‌ترین پایانه مسافربری جنوب‌ شرق کشور یاد می‌شد.

پایانه مسافربری، پیشانی شهر کرمان است و با وجود معضلات و مشکلات این مکان، خدمت‌رسانی نامطلوب، وضعیت بهداشتی نامناسب و بسیاری مشکل دیگر، این پایانه به عنوان پایانه مسافربری مرکز بزرگ‌ترین استان کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست و امروز نیز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از وضعیت آن انتقاد کرد.

احسان عراقی زاده با اشاره به نزدیکی سالگرد شهادت سردار دلها گفت: باید تمهیدات لازم را برای سفرهای مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم. دو سال قبل مسافران از پایانه مسافری کرمان ناراضی بودند و مقصر ما نبودیم بلکه مقصر شهرداری است و بدانید پایانه مسافربری ویترین شهر کرمان است که وضعیت آن در شان استان کرمان نیست. این اداره کل اعلام آمادگی برای کمک به شهرداری را اعلام کرده و باید حداقل در دهه مقاومت به این موضوع توجه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان پیش از ظهر امروز 27 آذرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته حمل و نقل با اشاره به تاریخ نامگذاری این هفته گفت: روز اول دی ماه روز راهدار است.

وی همدلی و همکاری بین همه اقشار را رمز موفقیت و تحقق اهداف برشمرد و در ادامه با اشاره به اینکه زائرین اربعین استان کرمان امسال دو برابر سال 98 بوده است، اظهار کرد: با توجه به کاهش 30 درصد ناوگان اتوبوسی استان به دلیل دوران کرونا، برای سفرهای اربعین نگرانی زیادی داشتیم اما با همکاری و برنامه‌ریزی لازم این سفرها به بهترین نحو انجام شد و کرمان جزو سه استان برتر کشوری شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با تشریح اقدامات این نهاد برای خدمت‌رسانی به مسافران و همچنین حمل بار عنوان کرد: اگر رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل تخلفی کنند با آنها به جد برخورد می‌کنیم.

به گفته او، طرح جامع سیستم واحد اعلام بار مجازی (نوبت‌دهی، صدور بارنامه و ...) به زودی اجرایی خواهد شد و با اجرای این طرح همه پرداختی‌ها و ... شفاف می‌شود. همچنین امسال کارت هوشمند از طریق درگاه الکترونیکی ساماندهی شده و رانندگان دیگر در هر نقطه‌ای می‌توانند کارت خود را تمدید کنند.

عراقی زاده با بیان اینکه پایش پایانه مسافربری کرمان انجام شده و باتوجه به نتیجه مطلوبش به سایر شهرهای استان تسریع داده می‌شود و در ادامه به تشریح اقدامات این اداره کل در بخش راهداری و رتبه‌های کشوری کسب شده در این حوزه پرداخت.

وی با بیان این مطلب که از 26 آذر سال گذشته تا آذرماه امسال 105 نقطه حادثه‌خیز رفع نقص شده، گفت: امسال رتبه سوم حمل بار را استان کرمان کسب کرده و با توجه به حمل و نقل بیش از 7 میلیون مسافر رتبه پنجم کشوری را در این زمینه کسب کردیم و باید مدنظر داشت که 13 درصد سفرها افزایش پیدا کرده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، بیش از 90 درصد حمل و نقل مسافر کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود و برای نوسازی این ناوگان باید اقدامات لازم صورت بگیرد. سن ناوگان حمل و نقل استان کرمان کم‌کم رو به افزایش است و باید برای آن فکری شود.

وی از وجود 18 هزار راننده بخش کالا و 5000 راننده حمل و نقل مسافر در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: سالیانه حدود 4000 راننده را آموزش می‌دهیم همچنین آموزش‌های پنجگانه بیشتر در روستاها انجام می‌شود و مدارس حاشیه راه‌ها نیز آموزش‌های ترافیکی داده می‌شود.

عراقی زاده راه‌های روستایی را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: راه‌های روستایی باید خدمات به روستاییان بدهند و نباید ایمنی مردم را به خطر بیندازند و امسال اعتبار خوبی در بخش راه‌های روستایی داشتیم به طوری که 84 قرارداد برای احداث راه روستایی منعقد شده و حدود 150 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

وی بر لزوم ارتقاء کیفیت مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی تاکید کرد و افزود: برای هر مجتمع خدمات رفاهی بین راهی حدود 950 میلیون تومان اختصاص داده شده تا جاده‌های ورودی و خروجی و راه‌های دسترسی خود را تکمیل کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این مطلب که برای نگهداری پل‌ها کارهای خوبی انجام شده و در ادامه از خسارات سیل به جاده‌ها سخن به میان آورد و تصریح کرد: مردم با اطمینان از اینکه تابستان بارندگی رخ نمی‌دهد، دهانه‌های پل‌ها را مسدود کرده بودند و این دلیل آسیب‌دیدگی پل‌ها در سیل مردادماه امسال بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)