کد خبر: ۴۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مسؤول مرکز پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز در سازمان انتقال خون ایران، درمان قطعی 80 نوع بیماری مختلف خونی را از جمله کاربردهای سلول‌های بنیادی خون‌ساز عنوان کرد و افزود: اگر سلول‌های بنیادی فردی دچار مشکل باشد با پیوند سلول‌های بنیادی می‌تواند از بروز بیماری خونی جلوگیری کند.

مسؤول مرکز پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز در سازمان انتقال خون ایران، درمان قطعی 80 نوع بیماری مختلف خونی را از جمله کاربردهای سلول‌های بنیادی خون‌ساز عنوان کرد و افزود: اگر سلول‌های بنیادی فردی دچار مشکل باشد با پیوند سلول‌های بنیادی می‌تواند از بروز بیماری خونی جلوگیری کند.

به گزارش فارس، رضا گلستانی مسئول مرکز پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خون ساز در سازمان انتقال خون ایران گفت: کار سلول‌های بنیادی خون ساز، تشکیل سلول‌های خونی مانند گلبول‌های قرمز برای انتقال اکسیژن در بدن، تولید گلبول سفید برای دفاع از ایمنی بدن و تولید پلاکت برای جلوگیری از خونریزی است.

وی درمان قطعی 80 نوع بیماری مختلف خونی را از جمله کاربردهای سلول‌های بنیادی خون‌ساز عنوان کرد و افزود: اگر سلول‌های بنیادی فردی دچار مشکل باشد و یا گلبول‌های سفید و قرمز و پلاکت‌های بدنش ناقص باشد با پیوند سلول‌های بنیادی می‌تواند از بروز بیماری‌های خونی جلوگیری کند.

مسئول مرکز پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز در سازمان انتقال خون ایران اظهارکرد: ما سالانه 2 هزار بیمار نیازمند پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در کشور داریم که حدود 1300 پیوند در سال انجام می‌شود و از این موارد هم معمولاً 60 درصد از پیوند سلول‌های خونی خود فرد است، 20 درصد از خویشاوندان و 20 درصد دیگر هم که کسی را پیدا نمی‌کنند باید از غیر خویشاوند، سلول بگیرند.

گلستانی افزود: ما با داوطلبان خون در سازمان انتقال خون صحبت می‌کنیم و اگر تمایل داشتند می‌توانند به افرادی که باید از غیر خویشاوند سلول‌های بنیادی دریافت کنند، سلول‌های بنیادی خون خود را اهدا کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 200 مرکز اهدای خون در کشور وجود دارد گفت: تمام قومیت‌های کشور به این مراکز دسترسی دارند و یک اعتماد مردمی خوبی به این مراکز وجود دارد.

مسئول مرکز پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خون ساز در سازمان انتقال خون ایران تخصیص بودجه ملی و مناسب به این مراکز را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر همه امکانات برای جذب اهدا کنندگان مهیاست و مشکلی در جذب نداریم اما اگر بودجه به ما برسد نیازهای بیشتری را پوشش خواهیم داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)