کد خبر: ۴۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
با افزایش سن، احتمال ابتلا به دیابت نوع دو افزایش می‌یابد، اما شما می‌توانید با تغییر سبک زندگی در دو حوزه مهم زندگی‌تان، از بروز دیابت پیشگیری کرده یا آن را به تاخیر بیندازید.

با افزایش سن، احتمال ابتلا به دیابت نوع دو افزایش می‌یابد، اما شما می‌توانید با تغییر سبک زندگی در دو حوزه مهم زندگی‌تان، از بروز دیابت پیشگیری کرده یا آن را به تاخیر بیندازید.

به گزارش ایسنا، با افزایش سن احتمال بروز ابتلا به دیابت نوع دو افزایش می‌یابد. اگر شما ۴۵ سال و بیشتر سن داشته یا افزایش وزن‌ داشته باشید، در معرض بروز خطر دیابت نوع دو یا پیش دیابت قرار دارید. وجود سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت نیز این احتمال را افزایش می‌دهد. برداشتن برخی قدم‌های کوچک از ابتلا به دیابت پیشگیری کرده یا آن را به تأخیر می‌اندازد. در صورت افزایش وزن، با تحرک بیشتر و انتخاب غذاهای سالم در جهت کاهش آن اقدام کنید.

 تحرک داشته و شاد باشید: فعالیت بدنی می‌تواند میزان کشش اندام‌ها و انعطاف‌پذیری و تعادل بدن‌تان را افزایش دهد. برای شروع، اهداف خود را معین کنید. هر روز کمی به فعالیت خود اضافه کنید تا به ۳۰ دقیقه در روز برای دست‌کم پنج روز در هفته برسید. البته گرم کردن بدن برای شروع فعالیت‌های فیزیکی و آمادگی بیشتر لازم است. دقایقی قبل از شروع هر نوع فعالیت ورزشی، خود را گرم‌کنید. شانه‌های خود را بالا بیندازید، با انگشتان خود ضرب بگیرید، به بازوهای خود حرکات دورانی بدهید یا درجا حرکت کنید. ورزش‌های کششی کمک می‌کنند که انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید، راحت‌تر خم‌ شده و مثلاً بند کفش خود را ببندید یا هنگام برگشت به سمت عقب ازجمله در هنگام رانندگی پشت شانه خود را ببینید. وقتی‌که عضلات شما گرم شد، بدن خود را کشش دهید.

راه رفتن تند بهترین نوع فعالیت است. مطمئن شوید کفشی که پوشیده‌اید مناسب است. در محل‌های امن مانند پارک‌ها و یا مسیرهایی که برای این منظور در نظر گرفته‌ شده، پیاده‌روی کنید. می‌توانید هنگام تماس تلفنی، در محل کار یا در خانه، راه بروید تا میزان فعالیت بدنی شما بیشتر شود. همچنین برای آنکه بیشتر راه بروید، ماشین را دورتر از محل خرید، محل کار، یا مقصد خود پارک کنید. همچنین می‌توانید یک ایستگاه قبل از مقصد از مترو یا اتوبوس پیاده شده و بقیه مسیر را پیاده‌روی کنید.

 تغذیه صحیح داشته باشید: جهت پیشگیری از دیابت نوع دو و کاهش وزن، مقدار غذای مصرفی خود را کاهش دهید. غذاهای سالم را انتخاب کنید. گروه غلات کامل مانند نان سبوس‌دار، غلات آماده، برنج، آرد جو و جو دوسر، میوه‌ها و سبزی‌های رنگی، روغن‌های دارای زیان کم برای قلب مانند دانه‌های روغنی و روغن‌های مایع، شیر، ماست و پنیر کم‌چرب و... را مصرف کنید.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران، همچنین ماهی و گوشت بدون چربی و ماکیان بدون پوست را انتخاب کنید. به‌جای سرخ کردن غذاها آن‌ها را آب‌پز یا تنوری کنید. مصرف دسر و شیرینی‌ها را محدود کنید؛ چراکه این نوع خوراکی‌ها غیر از داشتن مقادیر زیادی قند، سرشار از چربی نیز هستند. به‌جای نوشیدنی‌های شیرین آب بنوشید. خوردن صبحانه را فراموش نکنید. در هر وعده غذایی می‌توانید ۹۰ گرم (به‌اندازه یک قوطی کبریت) گوشت پرنده، ماهی یا گوشت قرمز مصرف کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سازمان هواپیمایی: نبود بلیت به دلیل افزایش تقاضا است

سال آینده قیمت دارو برای بیمار افزایش نمی‌یابد

وقوع ۲ زمین لرزه طی امروز در استان کرمان

جزئیات فوت یک وکیل در سیرجان توسط دادستان عمومی و انقلاب این شهر

ببینید| فیلم مواجهه احساسی جوان گروگان گرفته شده کرمانی با خانواده خود پس از 70 روز/ گروگان‌گیران چقدر مطالبه کردند؟/ فرمانده پلیس استان توضیح می‌دهد

ببینید| گزارش تصویری از مراسم نکوداشت محمدجواد حجتی کرمانی در تهران

حجتی کرمانی: میراث امام بسیار عظیمی است، قدرش را بدانیم/ جگرم خون است که این میراث دارد پاره پاره می‌شود

مجید انصاری: نام بزرگان انقلاب در صدا و سیما که نام آن‌ها قاچاق است/ انقلابی گری خلاصه شده بر چشم بستن بر همه ارزش‌های گذشته

آیت‌الله محقق داماد: حجتی کرمانی چندین سال شکنجه دیدند، ولی برای رسیدن به قدرت نبود/ اگر انتقادی دارد هم می‌گوید؛ آزادگی همین است

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات: حجتی کرمانی مرد نقد انتقاد است، بعضی‌ها وارد نقد دیگران می‌شوند، ولی نقد خود و همفکران را پذیرا نیستند/ علامه طباطبائی از حجتی کرمانی به عنوان دانشمند ارجمند یاد کرده

پربازدید ها

وقوع طوفان شن و کاهش کیفیت هوا در استان کرمان

افتتاح اولین دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب بخش دولتی استان در بیمارستان افضلی پور کرمان

آمار تلفات زلزله ترکیه به ۶۲۳۴ نفر رسید

ببینید| فیلم مواجهه احساسی جوان گروگان گرفته شده کرمانی با خانواده خود پس از 70 روز/ گروگان‌گیران چقدر مطالبه کردند؟/ فرمانده پلیس استان توضیح می‌دهد

دارویی که خون را جوانسازی می کند

آزادی گروگان 21 ساله بعد از 70 روز اسارت

به مردم اعتماد و حل مسائل را به آنها واگذار کنید / نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار است

کلاهبرداری 2 میلیاردی از یکی از بازاریان کرمانی

وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان کرمان نیازمند نگاه ویژه است / لزوم تامین اعتبار برای پیشگیری از جرائم

سرطان استخوان در اطفال افزایش یافته است / بیشترین مبتلایان به سرطان متعلق به جنوب کرمان هستند / بزرگترین مشکل موسسه خیریه اسکان خانواده و همراهان بیمار است

پر بحث

چرا مرگ زهرا لری حاشیه‌ساز شد/ همه واکنش‌ها به درگذشت عضو پیشین شورای شهر کرمان   (۵ نظر)

جامعه ایران مدت‌ها است که جنبشی است/ مطالبات جامعه تخلیه نشده/ مهندسی فرهنگی از بالا دائم شهروند ناراضی تولید می‌کند/ جامعه ایران از رسانه‌ای به شبکه‌ای تبدیل شده/ باید مردم را تشویق کنیم به راه میانه و احیای حد وسط/ الان یک عده به ما می‌خندند، اما تا ابد نخواهند خندید/یکی از سرمایه‌های ایران دهه هشتادی‌ها هستند / مطالعات نشان می‌دهد در اعتراضات خشونت‌بار همه بازنده هستند   (۴ نظر)

چرا دیگران «دعایی» نشدند و یا «دعایی» نیستند؟   (۳ نظر)

مجازات طلاق صوری فرزندان متوفی به قصد دریافت مستمری چیست؟    (۳ نظر)

انتقاد تند همتی از تصویب طرح صیانت، «طبقاتی سازی اینترنت و محدودسازی حداکثری‌اش»   (۳ نظر)

کارهای بزرگ به آدم های کوچک سپرده شده است/ کارنامه دولت غیرقابل قبول است   (۲ نظر)

برجام پایان یافته است/ در بحث اقتصاد و در زیربنا دولت عملکرد مناسبی داشته است   (۲ نظر)

باید در یک فضای سیاسی و همراه با گفت‌وگو مسائل را حل کرد/ ظرفیت اصل 27 قانون اساسی باید آزاد شود/ احزاب در همه جای دنیا نقش میانجی را بازی می‌کنند اما در ایران به رسمیت شناخته نمی‌شوند   (۲ نظر)

باز شدن مجدد موضوع تغییر نام فرودگاه کرمان این بار توسط پناهیان+ مخالفت سال گذشته امام جمعه و خانواده سردار سلیمانی با این موضوع   (۲ نظر)

به زودی پلاک سوم بر روی خودروها نصب می‌شود / کار برای سارقان خودرو و مخدوش‌کنندگان پلاک سخت می‌شود   (۲ نظر)