کد خبر: ۴۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: هنگام ثبت چک‌های صادره و دریافتی توسط خریدار و فروشنده در سامانه بانک مرکزی قبل از انجام معامله به منظور احراز هویت و اصالت سنجی چک دقت لازم را داشته باشید.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: هنگام ثبت چک‌های صادره و دریافتی توسط خریدار و فروشنده در سامانه بانک مرکزی قبل از انجام معامله به منظور احراز هویت و اصالت سنجی چک دقت لازم را داشته باشید.

به گزارش ایلنا، سرهنگ عبداله چولکی با اعلام جزئیات خبری مبنی بر  کلاهبرداری از طریق خرید و فروش و ارائه چک به ارزش 38 هزار میلیارد تومان و در پی آن دستگیری سایر اعضای این شبکه در استان مازندران ضمن توصیه به شهروندان اظهارداشت: هنگام ثبت چک‌های صادره و دریافتی توسط خریدار و فروشنده در سامانه بانک مرکزی قبل از انجام معامله به منظور احراز هویت و اصالت سنجی چک دقت لازم را داشته باشید.

وی افزود: تا جایی که امکان دارد از دریافت چک‌های صیاد سنوات گذشته که الزامی به ثبت آنها در سامانه بانک مرکزی وجود ندارد خودداری شود و دارندگان اینگونه چک‌ها نیز هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض آنها اقدام کنند.

 معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه در هنگام مراجعه به بانک‌ها به هیچ وجه چک خود را که شامل اطلاعات بانکی شما می‌باشد به افراد ناشناس نشان ندهید، گفت: مراقب کسانی که پیشنهاد دریافت چک شما به هر بهانه و پرداخت بهای آن را به صورت نقدی دارند باشید زیرا ممکن است پس از دریافت چک و سپس افزایش رقم آن از شما سوء استفاده شود.

وی تاکید کرد: بهتر است کلیه معاملات کلان خود را که با دریافت چک صورت می‌گیرد، در ساعت کاری بانک‌ها انجام تا امکان استعلام چک‌های دریافتی و نقد کردن آنها وجود داشته باشد.

سرهنگ چولکی خاطرنشان کرد: هیچ گاه چکی را که اعتبار و اصالت آن را از بانک استعلام کرده‌اید به طرف معامله خود برنگردانید زیرا ممکن است در فرصتی مناسب چک اصیل را با چک جعلی تعویض کند.

وی با اشاره به اینکه  از صدور چک سفید امضا به هر دلیلی خودداری کنید، همچنین گفت: کارمندان بخش امور مالی شرکت‌ها و کارخانه‌ها نیز باید مراقب باشند تا به صورت تلفنی اطلاعات بانکی (میزان موجودی، شماره سریال و تعداد چک‌های پاس نشده و...) محل کار را به هر دلیلی انتقال ندهند که خدای نکرده این اطلاعات به دست افراد کلاهبردار و جاعلان بیفتد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)