کد خبر: ۴۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس بهره‌برداری شرکت گاز استان کرمان، گفت: مصرف گاز استان روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب است که ۶۰ درصد آن مربوط به بخش خانگی است و افزایش ۱۰ برابری مصرف گاز خانگی را در فصل زمستان شاهد هستیم.

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز استان کرمان، گفت: مصرف گاز استان روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب است که ۶۰ درصد آن مربوط به بخش خانگی است و افزایش ۱۰ برابری مصرف گاز خانگی را در فصل زمستان شاهد هستیم.

به گزارش تسنیم، علی ابراهیمی با اشاره به وضعیت مصرف گاز در استان و افزایش 10 برابری مصرف گاز در فصل زمستان در بخش‌های تجاری و خانگی، اظهار داشت: در زمان حاضر مصرف گاز در استان کرمان عدد بالایی است.

وی با بیان اینکه بخشی از این مصرف در بخش صنایع است، افزود: البته بخش صنعت روال عادی مصرف را دارد، به تولید استان ‌کمک و اشتغال ایجاد کرده است اما در شرایط فعلی و فصل سرد سال 60 درصد مصرف استان کرمان مربوط به بخش خانگی است.

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز شهرستان‌های استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر و در فصل زمستان که فصل سرد سال است، مصرف گاز استان کرمان روزانه چیزی در حدود 30 میلیون متر مکعب است، بیان کرد: بخش زیادی از این مصرف یعنی چیزی در حدود 18 میلیون مترمکعب آن مربوط به بخش خانگی است.

‌وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کارخانجات ما از جمله کارخانه فولاد گل‌گهر و فولاد بردسیر با مشکل کمبود گاز مواجه هستند، گفت: با یک صرفه‌جویی ساده در بخش خانگی می‌توان به راحتی مصرف گاز این بخش را چیزی در حدود 6 میلیون متر مکعب کاهش داد و با صرفه‌جویی خط تولید کارخانجات را فعال کرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه دمای رفاهی در نظر گرفته شده برای محیط‌ها، منازل و ادارات بین 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد است، افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد این دما خیلی بالاتر از این حد است.

وی با بیان اینکه اگر هم‌استانی‌های عزیز حدود یک درجه دمای محیط را کاهش دهند، حدود 6 درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز استان را داریم، ادامه داد: واقعیت این است که با این کاهش یک درجه‌ای دما، تغییرات زیادی در دمای محیط ما ایجاد نمی‌شود.

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز شهرستان‌های استان کرمان با اشاره به اینکه با انجام کارهایی مثل استفاده از پوشش لباس مناسب در منزل، استفاده از درزگیر برای درب‌ها و پنجره‌ها و پایین آوردن درجه حرارت محیط، می‌توانیم کاهش زیادی در میزان مصرف گاز داشته باشیم، افزود: تنظیم دمای آب گرم در آبگرمکن‌ها، شوفاژها و یا پکیج‌ها بین دمای 50 تا 60 درجه در بهینه کردن مصرف گاز بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه در راستا بهینه کردن مصرف گاز استان کرمان، یکسری بازدیدهایی را ادارات و دستگاه‌های دولتی استان داشتیم و گاز برخی از ادارات پرمصرف را در راستای دستورات وزارت نفت قطع کردیم، گفت: به یکسری منازل استخردار و ویلاها و مشترکین پرمصرف نیز اخطارهایی داده شده که در صورت عدم توجه، گاز آنها قطع می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه همه این اقدامات برای این است که بتوانیم جریان پایدار و ایمن گاز را برای مشترکین استان کرمان فراهم کنیم، افزود: اگر صرفه‌جویی و کاهش مصرف گاز بخش خانگی را داشته باشیم، به صنایع و رونق تولید استان کمک می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)