کد خبر: ۴۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس پارک علم و فناوری کرمان:
رئیس پارک علم و فناوری کرمان با اشاره به جامعه هدف کانون‌های شکوفایی و خلاقیت گفت: رکن اصلی راه‌اندازی این کانون‌ها در جهت رشد و توانمندسازی جوانان و دانش‌آموزان مستعد، خلاق و دارای ایده است، که سهم بسزایی در آینده کشور دارند و حمایت و بهره‌مندی از ایده‌هایشان منجر به تولید محصولات و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مهدیه السادات هاشمی:

رئیس پارک علم و فناوری کرمان با اشاره به جامعه هدف کانون‌های شکوفایی و خلاقیت گفت: رکن اصلی راه‌اندازی این کانون‌ها در جهت رشد و توانمندسازی جوانان و دانش‌آموزان مستعد، خلاق و دارای ایده است، که سهم بسزایی در آینده کشور دارند و حمایت و بهره‌مندی از ایده‌هایشان منجر به تولید محصولات و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای میان پارک علم و فناوری کرمان، آموزش و پرورش استان و معاونت بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان با هدف ایجاد و راه‌اندازی کانون شکوفایی و خلاقیت وابسته به پارک علم و فناوری استان کرمان با امکان استقرار و تامین زیرساخت توسط اداره‌کل آموزش‌وپرورش، زمینه‌سازی بروز خلاقیت و ارتقای نوآوری، کمک به ایجاد، پرورش و توسعه فعالیت‌های نوآورانه، تقویت انگیزه پیشرفت در نوجوانان و جوانان، هدایت افراد جهت پیاده‌سازی ایده‌های فناورانه نو، آشنایی افراد با فرآیند تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و پرورش افراد خلاق و ایجاد تسهیلات جهت ورود به کانون و مرکز رشد منعقد شد.

فرشید کی‌نیا، رئیس پارک علم و فناوری کرمان در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاون بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه با اشاره به تاریخچه راه‌اندازی پارک علم و فناوری کرمان گفت: تفاهم‌نامه مذکور منشا خیری است جهت افزایش فعالیت‌های تاثیرگذار در سطح استان و در راس آن راه‌اندازی و بهره‌برداری از کانون‌های شکوفایی و خلاقیت به عنوان یکی از عناصر اصلی که پارک‌های علم و فناوری آن‌ها را دنبال می‌کنند.

متولی توسعه اکوسیستم فناوری در استان کرمان افزود: در سالی که مقام معظم رهبری بر فعالیت و حمایت از دانش‌بنیان‌ها تاکید داشتند، حمایت از این دانش‌آموزان و توانمندسازی‌شان منجر به تولید دانش بومی می‌شود که در نهایت آن اتکا به خود و رهایی از وابستگی‌ها به خارج از کشور است.

رئیس پارک علم و فناوری کرمان، تولید دانش بومی را نتیجه حمایت از همین دانش‌آموزان و دانشجویان خلاق و مستعد در مدارس و دانشگاه‌ها دانست و قانون جهش دانش‌بنیان را منشا حمایت از این افراد معرفی کرد.

کی‌نیا گفت: وظیفه اصلی پارک علم و فناوری، ایجاد فرهنگ فناوری در تمام استان با تکیه بر ظرفیت‌های آموزش و پرورش است، که با فراهم‌ نمودن بستر باروری خلاقیت و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش بومی، آینده کشور را ایمن سازد و بذر امید را در دل این دانش‌آموزان و جوانان با ترویج مفاهیمی نظیر کارآفرینی، فناوری و نوآوری بکاریم.

وی اظهارداشت: برگزیدگان جشنواره‌های جوان دانش‌آموزی نظیر جشنواره جوان خوارزمی موسسان شرکت‌های دانش‌بنیان آینده کشور هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این دیدار با ارائه آماری از تعداد دانش‌آموزان و مدارس فعال در استان گفت: ظرفیت آموزش و پرورش با ارتباط با یک سوم جمعیت استان، ظرفیت بی‌بدیل در حوزه نیروی انسانی است که هیچ مجموعه دیگری با آن برابری نمی‌کند.

رضا رضایی افزود: ما با در نظر گرفتن چهار پارامتر نمرات نهایی، کنکور، المپیادها و جشنواره خوارزمی، خط و مشی حرکت آموزش و پرورش و به تبع آن مدارس در آموزش و فرهنگ‌سازی دانش‌آموزان را مشخص کرده‌ایم.

وی اظهارداشت: هر چهار مورد، ارتباط بسیار مستقیمی با اهداف و مجموعه پارک علم و فناوری دارد و ما آمادگی کامل جهت در اختیار گذاشتن این ظرفیت‌ها را اعلام می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: جهت ترویج فرهنگ کارآفرینی و باروری خلاقیت دانش‌آموزان می‌توان بازدید از پارک علم و فناوری کرمان و آشنایی با وظایف و اهداف آن را در پروژه راهیان پیشرفت تعریف و از آن حمایت کرد.

وی با تکیه بر جوانان و نوجوانان مستعد و ساعی در پژوهش‌سراها، از جایگاه بسیار خوب استان کرمان در جشنواره‌ جوان خوارزمی و المپیادهای علمی خبر داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)