کد خبر: ۴۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فوق تخصص خون و آنکولوژی عنوان کرد:
یک فوق تخصص خون و آنکولوژی با اشاره به تاثیر مسائل ژنتیکی و محیطی از جمله سبک زندگی، سموم، آلودگی و ... در ابتلا به سرطان اظهار کرد: روند ابتلا به سرطان تغییر کرده و سرطان استخوان در اطفال از چهار سال پیش افزایش بسیاری داشته، ضمن اینکه بیشتر مبتلایان به سرطان متعلق به جنوب استان کرمان هستند.

یک فوق تخصص خون و آنکولوژی با اشاره به تاثیر مسائل ژنتیکی و محیطی از جمله سبک زندگی، سموم، آلودگی و ... در ابتلا به سرطان اظهار کرد: روند ابتلا به سرطان تغییر کرده و سرطان استخوان در اطفال از چهار سال پیش افزایش بسیاری داشته، ضمن اینکه بیشتر مبتلایان به سرطان متعلق به جنوب استان کرمان هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر زهرا فرهمندی نیا با بیان اینکه در سرطان اطفال خیلی پیشگیری نداریم اما مردم باید آگاهی داشته باشند که علائم را شناخته و سریع اقدام کنند، گفت: دردهای استخوانی و لنگش، همچنین تب‌های طولانی و مکرر در کودک که قابل توجیه نیست باید مورد بررسی دقیق و کامل‌تر قرار بگیرند.

وی افزود: سرطان در کودکان درمان‌پذیر است و بیش از ۷۰ درصد بیماری سرطان در کودکان درمان می‌شود.

فرهمندی‌نیا با اشاره به اینکه شایع‌ترین سرطان کودکان، سرطان خون است که خیلی‌ ناگهانی بروز می‌کند، افزود: طول دوره درمان در کودکان طولانی‌تر است و سه تا سه و نیم سال دوره درمان خواهد بود و گاهی برخی بیماران چهار تا پنج سال درگیر بیماری هستند.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسئله کمک کننده برای این کودکان بهداشت است و عفونت خیلی برای آنها خطرناک است و بسیاری از این افراد به دلیل عفونت فوت می‌کنند و نه به دلیل بیماری.

فرهمندی نیا تصریح کرد: در سرطان اطفال خیلی پیشگیری نداریم اما مردم باید آگاهی داشته باشند که علائم را شناخته و سریع اقدام کنند.

وی ادامه داد: دردهای استخوانی و لنگش در کودکان قابل توجیه نیست. دردهایی که در طول روز مانع فعالیت می‌شوند، در کودکان خیلی مهم است. همچنین تب‌های طولانی و مکرر در کودک که قابل توجیه نیست باید مورد بررسی دقیق و کامل‌تر قرار بگیرند.

این متخصص کودکان بیان کرد: سرطان چشم یا سیستم عصبی که در سنین خیلی پایین تشخیص داده می‌شود، برای پیشگیری از ابتلا در کودک بعدی باید از ابتدای تولد معاینه و بررسی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه معاینات و اقدامات روتین در بزرگسالان برای پیشگیری از سرطان خیلی مهم است، گفت: باید در استفاده از مواد شیمیایی حواسمان باشد. زمان سمپاشی و محل نگهداری کود شیمیایی، کودکان حضور نداشته باشند و فست فود مصرف نکنیم که این موارد در پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر است.

فرهمندی نیا بیان کرد: کودکان بیمار به محیط مناسب درمان نیاز دارند و می‌طلبد بخش مناسب و خوبی داشته باشیم که از سال ۷۷ بخش آنکولوژی کودکان در بیمارستان افضلی‌پور کرمان راه‌اندازی شد که زیاد برای درمان کودکان مناسب نیست.

عضو هیئت مدیره موسسه خیریه کمک کرمان ادامه داد: بخش جدید آنکولوژی کودکان در مرکز افضلی‌پور در حال احداث است و تا دو سه ماه آینده افتتاح می‌شود که هم از نظر فضای فیزیکی و هم تعداد تخت بسیار مناسب است و این بخش توسط خیران ساخته و توسط دانشگاه علوم پزشکی تجهیز می‌شود.

وی اظهار کرد: کودکان مبتلا به سرطان برای درمان، نیاز به محیط آرام و شاد و روحیه شاد و دور از استرس دارند که این موارد خیلی به درمان کمک می‌کند و در موسسه کمک جشن‌ها و مراسم شاد را با همکاری خیران برای کودکان تحت درمان برگزار می‌کنیم.

فرهمندی نیا با بیان اینکه کمک خیران در ادامه فعالیت‌های موسسه خیلی موثر است، تصریح کرد: مراجعین ما از سراسر استان و به ویژه منطقه جنوب هستند و هزینه‌های درمان سرطان خیلی سنگین است ضمن اینکه نیاز به همراهی خانواده، اشتغال پدر و مسائل دیگر تحت تاثیر قرار گرفته و بیماری موجب از هم پاشیدگی خانواده می‌شود لذا کمک زیادی در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی لازم است تا درمان به موقع انجام شود و نیاز به کمک مردمی است زیرا خانواده توان پذیرش این همه مشکلات را ندارد.

وی اظهار کرد: بزرگترین مشکل موسسه خیریه کمک در کرمان، مسئله اسکان خانواده و همراهان بیمار است که گاهی موارد مراجعه از شهرستان مجبور هستند دو ماه برای دریافت درمان در کرمان بماند لذا نیازمند همکاری خیران و مردم برای ساخت محل اسکان هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)