کد خبر: ۴۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون بانک مرکزی اظهار داشت: مردم نگران مبالغ چک‌های قبل از چک صیادی نباشند و مشکلی برای چک‌هایی صادر شده پیش نمی‌آید. اما پس از مدتی محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد مبنی بر اینکه چک‌های قدیمی صادر شده تنها در بانکی که مربوط به آن چک است، نقد می‌شود.

معاون بانک مرکزی اظهار داشت: مردم نگران مبالغ چک‌های قبل از چک صیادی نباشند و مشکلی برای چک‌هایی صادر شده پیش نمی‌آید. اما پس از مدتی محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد مبنی بر اینکه چک‌های قدیمی صادر شده تنها در بانکی که مربوط به آن چک است، نقد می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهران محرمیان درباره آخرین تصمیمات برای چک‌های قدیمی و احتمال حذف آنها از شبکه بانکی و قطع خدمات به آنها اظهار داشت: مردم می‌توانند از چک‌های صادر شده قدیمی قبل از چک صیادی استفاده کننده و اینگونه نخواهد بود که این چک‌های صادر شده باطل شوند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نگران نباشند و چک‌های قدیمی صادر شده نقد می‌شوند، ادامه داد: مردم نگران مبالغ چک‌های قبل از چک صیادی نباشند و مشکلی برای چک‌هایی صادر شده پیش نمی‌آید. اما پس از مدتی محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد مبنی بر اینکه چک‌های قدیمی صادر شده تنها در بانکی که مربوط به آن چک است، نقد می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از شهریور ماه سال آینده به اجرا می‌رسد و طبق این برنامه ارائه خدمات به چک‌های قبل از چک صیادی در شعب محدودتری انجام می‌شود. هر چند الان این چک‌های در هر شعبه و هر بانکی نقد می‌شوند اما بعد از شهریور ماه سال آینده این روند محدودتر می‌شود.

معاون فنی بانک مرکزی گفت: دیگر قرار نیست چک‌های کاغذی به متقاضیان ارائه شود البته همچنان چک‌های صیادی داده می‌شود اما به تدریج ارائه چک‌های کاغذی محدود می‌شود و به سمت فراگیری چک‌های الکترونیکی پیش می‌رویم.

محرمیان تاکید کرد: تعداد بانک‌های که امکان ارائه خدمات به چک‌های دیجیتال را دارند در حال افزایش هستند. تمام موضوعات قانونی که در چک کاغذی ارایه و انجام می‌شد در چک الکترونیکی و دیجیتال هم به اجرا در می‌آید اما با این تفاوت که عملا بخش قابل توجهی از فرایندها غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعب بانکی انجام خواهد شد و هر بانکی که به سامانه مورد نظر متصل شود امکان ارایه این خدمات و ارائه دسته چک دیجیتال را به مشتریان خواهد داشت.

معاون فنی بانک مرکزی با اشاره به خصوصیات متفاوت چک‌های الکترونیک اظهار داشت: چک هر فرد یک رنگ اختصاص داده می‌شود که براساس آن تا حدودی وضعیت اعتباری فرد مشخص شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)