کد خبر: ۴۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون دادگستری کل استان کرمان:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: دستگاه‌هایی که در زمینه مبارزه با سرقت و مقابله با خرید و فروش اموال مسروقه ترک فعل دارند و به وظایف قانونی خود عمل نکرده‌اند، جهت برخورد قانونی به دادستانی معرفی می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: دستگاه‌هایی که در زمینه مبارزه با سرقت و مقابله با خرید و فروش اموال مسروقه ترک فعل دارند و به وظایف قانونی خود عمل نکرده‌اند، جهت برخورد قانونی به دادستانی معرفی می‌شوند.

به گزارش گفتار نو به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، سید مهدی قویدل در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت استان کرمان با اشاره به اینکه تنها راه حل برون رفت استان از جرم سرقت، تدوین و اجرای طرح جامع پبشگیرانه است، افزود: شناسایی نقاط جرم‌خیز استان  و همچنین تهیه جغرافیای جرم سرقت و تمرکز بر نقاطی که بیشترین آماج وقوع جرم سرقت می‌باشند، باید در اولویت قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه در این طرح ابتدا باید بر رفتار سارقین به ویژه سارقین سابقه‌دار و حرفه‌ای در جامعه به صورت دقیق نظارت شود،  افزود: در گام بعدی باید اقدامات مناسب برای نا امن کردن بازارهای خرید فروش اموال مسرقه نیز انجام شود.

وی تاکید کرد: همچنین با اطلاع رسانی گسترده باید مالکین خصوصی و عمومی را درباره اهمیت افزایش ایمنی، خود حفاظتی اموال و شیوه‌های جدید سارقین بیش از پیش توجیه کرد.

قویدل ادامه داد: دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل  استان کرمان تا کنون جلسات متعددی در زمینه پیشگیری از بزه سرقت با حضور دستگاه‌های متولی برگزار نموده است و مکررا وظیفه قانونی همه دستگاه‌ها مشخص و به آنها ابلاغ شده است و در قرارگاه مشترک نیز نقش و وظیفه قانونی هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید مشخص و به آنها ابلاغ شود.

قویدل با  اشاره به اینکه در مقابله با سرقت در استان کرمان به دنبال موفقیت و حصول نتیجه و اثر بخشی هستیم، خاطرنشان کرد: در زمینه مبارزه با سرقت باید تمام ابعاد وضعی و امنیتی و قضایی مد نظر قرار بگیرد و صرفا" نباید به انجام اقدامات مقطعی که اثربخشی آن در جامعه موقتی است، بسنده کرد بلکه با ریشه‌یابی دقیق این معضل در صدد حذف عوامل اصلی وقوع این جرم در جامعه باشیم.

این مقام قضایی در پایان تاکید کرد: مالکین و اصناف به ویژه طلا فروشی‌های سطح شهر بایستی برای نگهداری و تامین امنیت اموال خود از ابزارهای بروز مانند پایش تصویری و نصب دزدگیر و غیره ... استفاده کنند و برای اجرای موثر طرح پیشگیری از سرقت با قرارگاه  مشترک مقابله با سرقت استان همکاری لازم را انجام دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)