کد خبر: ۴۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان هواپیمایی گفت: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما کنترل شده ‌است و در چارچوب دامنه قیمت‌های مصوب به فروش می‌رسد. در صورت تخلف، دستگاه قضایی پس از ارائه گزارش مردمی به سازمان هواپیمایی، ورود می‌کند و سازمان در لحظه گزارش‌های گران‌فروشی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما کنترل شده ‌است و در چارچوب دامنه قیمت‌های مصوب به فروش می‌رسد. در صورت تخلف، دستگاه قضایی پس از ارائه گزارش مردمی به سازمان هواپیمایی، ورود می‌کند و سازمان در لحظه گزارش‌های گران‌فروشی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، سه هفته مانده به آغاز سفرهای نوروزی بلیت‌های هواپیما نایاب و گران شده‌است. البته در ماه‌های قبل از اسفند هم دسترسی مردم به بلیت هواپیما سخت بود و عملا امکان خرید بلیت لحظه‌ای بلیت حذف شده اما در ماه‌ پایانی سال هر چند که ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت 30 درصدی بلیت هواپیما مخالفت کرده و اجازه افزایش را نداد، این روزها بلیت هواپیما برای ایام نوروز بیشتر از آن 30 درصدِ رد شده هم به فروش می‌رسد. این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بلیت‌های نوروزی هیچ افزایشی نخواهند داشت.

شرکت‌های هواپیمایی عامل این افزایش قیمت را چارترکنندگان می‌دانند و مدعی هستند که طبق نظارت سازمان هواپیمایی هیچ افزایش قیمتی در بلیت‌ها اعمال نکردند اما دخالتی در قیمت‌گذاری بلیت‌هایی که به چارترکنندگان فروخته‌اند و افزایش قیمت در مرحله فروش از چاتر به مسافر اعمال می‌شود.

سوال این است که چرا ایرلاین‌ها اخیرا عمده بلیت را در اختیار چارترکنندگان می‌گذارند که پاسخ آنها این است که به دلیل کاهش شدید نقدینگی ناچار به فروش بلیت‌ها به چارترکنندگان هستیم.  

محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره نظارت بر قیمت بلیت هواپیما از سوی چارترکنندگان و شرکت‌های فروش بلیت اظهار داشت: مردم و مسافران بلیت گران را که چه به صورت مستقیم از شرکت هواپیمایی و چه از شرکت فروش بلیت خریداری کرده‌اند، به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهند و قیمت بلیت هواپیما مشمول هیچ گونه افزایش قیمتی برای ایام نوروز نشده‌است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما کنترل شده‌ است و در چارچوب دامنه قیمت‌های مصوب به فروش می‌رسد. در صورت تخلف، دستگاه قضایی پس از ارایه گزارش مردمی به سازمان هواپیمایی ورود می‌کند و سازمان در لحظه  گزارش‌های گران‌فروشی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد. در موارد اخیر مردم شاهد بودند که تعزیزات با هماهنگی سازمان هواپیمایی بلافاصله به گزارش‌های مردمی رسیدگی کرد و شکایات مسافران مشمول مرور زمان نخواهند شد. 

وی تاکید کرد: در مواقعی بلیت هواپیما به همراه بسته‌ای از سفر شامل مجموعه‌ای از خدمات از جمله هتل، بازدید از مراکز تفریحی و ... به فروش می‌رود که صورت گران فروشی تفکیک آن بر عهده دستگاه قضایی است.

محمدی‌بخش درباره نایاب شدن بلیت هواپیما به صورت تکی و خارج از بسته سفر و تور اظهار داشت: باید عرضه و تقاضای شب عید را در نظر گرفت اما بلیت تکی هم به فروش می‌رسد.

رییس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه شرایط و ضوابط فروش چاتری از جمله فروش همراه با بسته سفر و مسیرهای مجاز برای چاتر از جمله مناطق نفت‌خیز و قشم و کیش ملغی نشده‌اند، گفت: دستور‌های سازمان برای فروش چارتری بلیت هواپیما به قوت خود باقی‌است و اگر بلیت مسیری به غیر از مسیرهای مجاز به صورت چارتری به فروش می‌رسد مردم این تخلف را به سازمان گزارش دهند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)