کد خبر: ۴۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت به نقاط مبهم طرح فروش خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵١ هزار متقاضی در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند و تا ساعت ١٨ فردا (پنجشنبه ١١ اسفند ماه) ادامه خواهد داشت، همچنین تا این لحظه تصمیمی برای تمدید مهلت ثبت‌نام گرفته نشده است.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت به نقاط مبهم طرح فروش خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵١ هزار متقاضی در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند و تا ساعت ١٨ فردا (پنجشنبه ١١ اسفند ماه) ادامه خواهد داشت، همچنین تا این لحظه تصمیمی برای تمدید مهلت ثبت‌نام گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، مهدی ضیغمی در نشست صبح امروز با موضوع بحث‌های پیرامون طرح واردات خودرو که در محل وزارت صمت برگزار شد، اظهار کرد: تا شب گذشته ۵١ هزار ثبت‌نام انجام شده است که البته به معنای ثبت‌نام‌ قطعی نیست و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام که ساعت ١٨ فردا (پنجشنبه ١١ اسفند ماه) در نظر گرفته شده و تا این لحظه تصمیمی برای تمدید آن گرفته نشده است، بررسی‌ شرایط افراد ثبت‌نام‌ کننده انجام می‌شود و ثبت‌نام شده‌های قطعی برای ادامه فرآیند ثبت‌نام اعلام خواهند شد.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت در پاسخ به سوالی مبنی بر قرعه‌کشی از افراد ثبت‌نام‌ کرده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، تصریح کرد: قرعه‌کشی به معنای قرعه‌کشی‌هایی که تاکنون برای خودروهای داخلی انجام شده، نیست؛ این قرعه‌کشی به جهت تعیین نوبت دریافت خودرو و تعیین لیست انتظار افراد متقاضی و نوبت تخصیص است که چه زمان خودروی خود را تحویل بگیرند. بنابراین فردی حذف نخواهد شد مگر آنکه خود متقاضی بخواهد انصراف دهد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه پس از اتمام مهلت زمان ثبت‌نام، چه زمان قرعه‌کشی انجام خواهد شد؟ گفت: حدوداً دو تا سه روز زمان لازم است تا بررسی‌ها انجام شود که افراد ثبت‌نام‌ کننده حائز همه شرایط ثبت‌نام باشند. فرآیند قرعه‌کشی هم یک روز انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت صمت ضمن اشاره به استقبال خوب بانک‌ها در این طرح (برای تعریف حساب وکالتی و واریز ۵۰۰ میلیون تومان) تصریح کرد: اما با توجه به اینکه از بانک‌ها خواسته و تاکید شد تا این مبلغ در حساب کوتاه‌مدت بلوکه شود و سود به ثبت‌نام کنندگان اختصاص داده شود، برخی بانک‌ها در این زمینه همکاری لازم را نکردند؛ بر این اساس مشتریان می‌توانند در صورتی که از بانک خود رضایت نداشته باشند یا به تعامل نرسند، پول خود را به بانک دیگری انتقال دهند. این موضوع نکته مهمی است و فضای رقابتی میان این 26 بانک (22 بانک و 4 موسسه اعتباری) که تاکنون در این طرح شرکت کرده‌اند، وجود دارد.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت ضمن تاکید بر اینکه ریالی از این ۵۰۰ میلیون تومان توسط دولت و به حساب دولت واریز نخواهد شد، گفت: وجهی توسط دولت دریافت نمی‌شود و عملا این ۵۰۰ میلیون تومان مطابق اعلام شورای رقابت مبنی بر دریافت حداقل ۵۰ درصد هزینه خودروی ثبت‌نامی است که میانگین و متوسط رو به پایین قیمت خودروها است. خودروهایی که عرضه می‌شوند، در بازه‌های مختلف قیمتی هستند که در حال حاضر مبلغ علی‌الحساب آن‌ها تا حد زیادی مشخص است. باید توجه داشت که در دوره‌های قبلی فروش خودروهای وارداتی، خودروها بر اساس قیمتی که واردکننده بر اساس شرایط خود، تعیین می‌کرد و با احتساب سود خود، عرضه می‌کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)