کد خبر: ۴۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت: بر اساس رصد فضای مجازی و شکواییه‌های قضائی واصله به پلیس فتا، مجرمان سایبری از پیام رسان‌های بومی و غیربومی برای مقاصد کلاهبرداری خود استفاده می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت: بر اساس رصد فضای مجازی و شکواییه‌های قضائی واصله به پلیس فتا، مجرمان سایبری از پیام رسان‌های بومی و غیربومی برای مقاصد کلاهبرداری خود استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی دراین‌باره گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و مستند به شکواییه‌ها و گزارش‌های مردمی واصله به پلیس فتا مشخص شد که مجرمان سایبری به منظور اعمال مقاصد شوم خود، خود با ایجاد حساب کاربری مختلف در پیام‌رسان‌های بومی و غیر بومی با عناوینی نظیر مامور قلابی ابلاغ قضائی یا نماینده سایر سازمان‌هایی مانند سازمان هدفمندی یارانه‌ها، وزارت صمت و ... اقدام به کلاهبرداری از کاربران کرده‌اند.

وی افزود: در این شگرد افراد مجرم با ارسال پیام‌های حاوی لینک‌های آلوده و جعلی، با ارسال محتواهای مختلف به حساب کاربری افراد در پیام‌رسان‌ها با مضامینی  شامل «ثبت شکواییه قضائی بر علیه شما، صدور حکم جلب، قطع یارانه و ریجستری گوشی تلفن همراه و پیوست لینک جعلی» و ... در صدد قانع سازی کاربران مبنی بر بارگیری و نصب لینک‌های آلوده بر روی گوشی تلفن همراه خود به منظور آلوده‌سازی و دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری، حساب بانکی و مالی آنان هستند.

پاشایی ادامه داد: مجرمان سایبری در ایام اخیر نیز از بستر پیام‌رسان‌های بومی با حساب‌های کاربری مختلف یا سرقت حساب‌های کاربری سایر افراد، پیام‌هایی با مضامین مشابه برای هموطنان ارسال کرده‌اند که ضمن شناسایی آنان پرونده‌های قضائی تشکیل و در حال پیگیری است.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا اظهارکرد: با اقدامات متعدد و گسترده در حوزه اطلاع‌رسانی و هشداردهی از سوی پلیس فتا که با همکاری اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها حاصل شد در این راستا سطح دانش فنی و رسانه‌ای هموطنان در حوزه جرایم سایبری افزایش قابل قبولی یافته است اما با توجه به ترفندهای پیچیده مجرمان سایبری نیاز است هموطنان همواره این مطالب را مد نظر قرار دهند.

پاشایی خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و مراجع قانونی و رسمی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود از طریق سامانه‌های پوششی با عنوان Mask استفاده کنند و به هیچ عنوان شهروندان به پیام‌های ارسال شده از طریق شماره تلفن و یا حساب‌های کاربری نامعتبر و شخصی اطمینان نکنند زیرا تنها مرجع رسمی ارسال ابلاغیه‌های قضائی سامانه Adliran  است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)