کد خبر: ۴۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در خصوص اعتراض برخی مشترکان شرکت گاز در کرمان طی روزهای اخیر به قبض‌های میلیونی خود با وجود دستور رییس دولت برای تخفیف ۷۰ درصدی، گفت: انتظار برخی مشترکان معترض به مبالغ بالای قبوض تعرفه گاز بر تخفیف ۷۰ درصدی ناشی از یک برداشت اشتباه است و تخفیف قبوض گاز به تمامی میزان مصرف مربوط نمی‌شود بلکه فقط به افزایش تعرفه‌‌های امسال تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در خصوص اعتراض برخی مشترکان شرکت گاز در کرمان طی روزهای اخیر به قبض‌های میلیونی خود با وجود دستور رییس دولت برای تخفیف ۷۰ درصدی، گفت: انتظار برخی مشترکان معترض به مبالغ بالای قبوض تعرفه گاز بر تخفیف ۷۰ درصدی ناشی از یک برداشت اشتباه است و تخفیف قبوض گاز به تمامی میزان مصرف مربوط نمی‌شود بلکه فقط به افزایش تعرفه‌‌های امسال تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، منوچهر فلاح در توضیح چگونگی تخفیف قبوض گاز گفت: مشترکان گاز به ۱۲ دهک و پلکان تقسیم‌بندی شده‌اند که برای سه دهک اول که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند از سال ۹۴ هیچ گونه افزایش قیمتی اعمال نشده است.

وی افزود: برای پلکان چهار تا هفت حدود ۳۰ درصد، پلکان‌های هفت تا ۱۰ تقریبا ۵۰ درصد افزایش تعرفه‌ها صورت گرفته است و پلکان ۱۱ تا ۱۲ که جزو پرمصرف‌ها هستند پنج تا ۶ هزارتومان برای هر مترمکعب افزایش بهای گاز خواهند داشت.

فلاح با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر تخفیف ۷۰ درصد در قبوض مشترکان گاز تصریح کرد: مشترکانی که در پله های چهار تا ۱۰ قرار دارند، این تخفیف در مورد همان بخش افزایش قیمتی که امسال در قبوض آنان لحاظ شده است، اعمال می‌شود و مشترکان میزان بهای گاز مصرفی خود را بر اساس دهک‌هایی که مصرف کرده‌اند، باید بپردازند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تاکید کرد: شاید برخی مشترکان انتظار دارند تخفیف ۷۰ درصدی در میزان کل قبض اعمال شود که چنین چیزی مطرح نیست و باز هم تاکید می‌کنیم تخفیف اعلام شده تنها به میزان افزایش قیمتی که امسال انجام شده تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر برای مشترکی یک میلیون تومان قبض صادر شده است که ۲۰۰ هزار تومان آن مربوط به افزایش قیمت‌های امسال بوده است، ۷۰ درصد تخفیف فقط در مورد ۲۰۰ هزار تومان اعمال می‌شود و مشترک باید با احتساب تخفیف مابقی مبلغ گاز را بپردازد.

فلاح افزود: دهک های ۱۱ و ۱۲ که جزو مشترکان پر مصرف هستند تغییری در مبلغ قبوض نداشته‌اند؛ هرچند این مشترکان تعداد ناچیزی و حدود ۰/۳ درصد از کل مشترکان را تشکیل می‌دهند.

این مسئول بیان کرد: مشترکان شرکت گاز استان کرمان در عین حال هر اعتراض و مشکلی راجع به قبوض گاز خود را از طریق سامانه‌های مجازی یا به صورت حضوری اعلام کنند تا بررسی و در صورت اشتباه، قبوض آنان اصلاح شود.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف گاز بویژه در فصل سرد خاطر نشان کرد: افراد حتما توصیه‌ها و مواردی مانند استفاده از پرده ضخیم، خاموش کردن وسائل گازسوز غیرضروری و پرمصرف و نیز قرار دادن دمای محیط بین ۱۸ تا ۲۱ درجه را مد نظر قرار دهند تا شامل دهک‌های با مصرف بالا قرار نگیرند و دچار هزینه زیاد نشوند.

استان کرمان از سال ۷۲ به شبکه گازرسانی کشور متصل شده است و اینک جمعیت زیرپوشش گاز در شهرهای این استان ۹۹ درصد و در روستاها به ۶۰ درصد رسیده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)