کد خبر: ۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان تدوین نقشه راه معادن استان را با کمک دستگاه‌های اجرایی، دانشگاهها و بخش خصوصی فعال در این حوزه بسیار مهم دانست و در نظر گرفتن مزیت های نسبی و رقابتی را در تدوین این نقشه ضروری عنوان کرد.
رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان تدوین نقشه راه معادن استان را با کمک دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی فعال در این حوزه بسیار مهم دانست و در نظر گرفتن مزیت های نسبی و رقابتی را در تدوین این نقشه ضروری عنوان کرد.

عباس جبالبارزی در نشست کمیته معدن، با اشاره به رابطه خوبی که به تازگی بین صنعت و دانشگاه بوجود آمده، گفت: برای داشتن نیروی کار متخصص موافقت دانشگاه برای حضور یک روز دانشجویان در واحدهای صنعتی و معدنی پس از چند روز برگزاری کلاس های تئوری حاصل شده است.

وی با بیان اینکه اتاق نمی تواند قانون وضع کند، وظیفه اتاق را حمایت از تشکل ها دانست و بیان کرد: عضویت اتاق بازرگانی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی می تواند برای رفع برخی محدودیت ها و قوانین راهگشا باشد و مصوباتی را از این شورا بگیرد. جبالبارزی همچنین از برگزاری دوره های کوتاه مدت و تخصصی برای افزایش کیفیت توان نیروهای کار در حوزه معدن خبر داد.

در ادامه رییس کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از تدوین نقشه راه معدن استان توسط یک تیم متخصص و منتخب خبر داد. پیمان سلاجقه افزود: این کمیته تصمیم گرفت برای ساماندهی و تعیین راهبردهای توسعه‌ای بخش معدن استان کرمان، نقشه راه معادن را با کمک همه ذینفعان این حوزه تهیه کند.

وی اظهار داشت: این نقشه راه با توجه به اصل فراگیر توسعه پایدار، رعایت اصول اساسی زیست محیطی، تولید صادرات محور با نگاهی بر صنایع پایین دست و حلقه های ارزش افزوده و حفظ مزیت های رقابتی کشور تهیه خواهد شد.

سلاجقه، با اشاره به اینکه نقشه راه صنایع معدنی کشور اسفندماه سال گذشته ابلاغ شده است، گفت: باید گروه‌های کاری، راهنما، پروژه و تلفیق گزارشات برای ترسیم نقشه راه استان تشکیل شود.

وی به اهداف قابل دسترس و کوتاه مدت نقشه راه استان در حوزه معادن اشاره و تصریح کرد: تدوین مزیت‌های رقابتی سرمایه گذاری در معدن و معرفی آنها به سرمایه گذاران، تشکیل تشکل ها و خوشه های معدنی، بررسی مشکلات زغالسنگ و ارائه راهکار برای رقابتی کردن آن و برنامه ریزی برای حل مشکلات جاری واحدهای معدنی از جمله این اهداف است.

رییس کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان با بیان اینکه در کوتاه مدت عارضه یابی حوزه معدن استان را انجام خواهیم داد، افزود: تهیه نقشه راه به عنوان خواسته اتاق بازرگانی و استاندار کرمان در دستور کار جدی این کمیته قرار دارد.

در این نشست اعضای کمیته معدن برخی موارد را برای تدوین نقشه راه معدن استان مطرح کردند که ایجاد شرکت خدمات سرمایه گذاری برای فرصت های خارجی در ایران با ماهیت مشاوره‌ای برای ساماندهی و آماده سازی مطابق با استانداردهای بین المللی، از مهمترین پیشنهادهای مطرح شده در این رابطه بود که مورد تایید و استقبال سایر اعضا قرار گرفت.

 همچنین لحاظ کردن مزیت نسبی و رقابتی در نقشه راه معدن استان، در نظر گرفتن صلاحیت فنی و مالی افراد متقاضی کار در حوزه معدن، الگو برداری از ایده های خوب در دنیا برای تدوین این نقشه راه، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و مفید و در نظر گرفتن قوانین و آیین نامه های اجرایی معادن در تدوین این نقشه راه، از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)