کد خبر: ۴۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: پیش‌ثبت نام تنها با اخذ شهریه موجود ممکن است، البته تاکید می‌کنم که نباید مدارس فعلا برای پیش ثبت‌نام پولی از خانواده‌ها بگیرند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: پیش‌ثبت نام تنها با اخذ شهریه موجود ممکن است، البته تاکید می‌کنم که نباید مدارس فعلا برای پیش ثبت‌نام پولی از خانواده‌ها بگیرند.

به گزارش ایلنا، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در خصوص اخذ شهریه در زمان پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مدارس توضیح داد: هنوز زمان تعیین شهریه نرسیده است و ما تصمیمی برای افزایش شهریه نیز نگرفته‌ایم. انجام پیش ثبت‌نام منعی ندارد، اما مدیران مدارس نمی‌توانند خودشان شهریه را افزایش دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: پیش ثبت‌نام تنها با اخذ شهریه موجود ممکن است. البته تاکید می‌کنم که نباید مدارس فعلا برای پیش ثبت نام پولی از خانواده‌ها بگیرند. ما پس از عید نوروز و تعطیلات میزان شهریه را اعلام می‌کنیم و فعلا هیچ مدرسه غیردولتی حق گرفتن شهریه را ندارند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی افزود: همچنین اگر دانش‌آموزی تا قبل از فرا رسیدن زمان ثبت‌نام‌های قطعی و قانونی، اقدام به پیش ثبت‌نام در مدرسه‌ای غیردولتی کرد و بعد پشیمان شد و خواست به مدرسه دیگری برود، هیچ موسسی حق ندارد به این بهانه که او این مدرسه را از قبل رزرو کرده است و...از اولیای دانش‌آموز مبلغی بابت لغو ثبت‌نامش دریافت کند.

محمودزاده در مورد اینکه آیا با انجام پیش ثبت‌نام مدارس می‌توانند به خانواده‌ها وعده تخفیف در شهریه بدهند، اظهار کرد: مدارس اصلا حق چنین کاری را ندارند؛ تاکید می‌کنم که هنوز ثبت‌نام شروع نشده و خانواده‌ها نباید وارد این بازی‌ها شوند. پیش ثبت‌نام برای این است که مثلا احتمال دارد ظرفیت مدرسه مورد نظر یک دانش‌آموز پر شود و او این امکان را دارد که از حالا اقدام به پیش ثبت‌نام کند.

وی با بیان اینکه پیش ثبت‌نام تصمیم شورای موسسان بوده، تصریح کرد: در سالهای قبل شورای موسسان مجوزی برای مقوله پیش ثبت‌نام صادر کرد و ما هم این مجوز را لغو نکردیم. مدارس مجاز هستند از زمان تصویب شهریه و ابلاغ عدد تعیین شده به مدارس شهریه دریافت کنند. خانواده و مدارس سر موضوع شهریه با هم به توافق می‌رسند و به صورت قسطی، چکی یا یک جا مبلغ را می‌پردازند. این موضوع مربوط به بعد از تعیین شهریه توسط ماست و هنوز چیزی تحت عنوان میزان شهریه سال ۱۴۰۲ تعیین نکرده‌ایم و موسسان اجازه اخذ شهریه با افزایش خودسرانه را ندارند.

محمودزاده در مورد زمان قطعی اعلام شهریه مدارس غیردولتی نیز گفت: عموما زودتر از آغاز ثبت‌نام‌های قطعی مدارس شهریه را اعلام و ابلاغ می‌کنیم. برخی شاخص‌های رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در تعیین شهریه می‌تواند اثر بگذارد. رتبه‌بندی مدارس غیردولتی امسال به صورت پایلوت انجام خواهد شد. رویکردهای تربیتی، فرهنگی و آموزشی از جمله مواردی است که در رتبه‌بندی مدارس نقش دارد. هر وقت رتبه‌بندی از حالت آزمایشی خارج شد، اسمش را رتبه‌بندی می‌گذاریم و فعلا طرح آزمایشی است.

وی در مورد افزایش شهریه سال تحصیلی جاری بیان کرد: امسال افزایش شهریه درصدی نبود و عملکرد مدرسه در آن نقش داشت و گفته بودیم مدارس می‌توانند براساس شهریه‌ای که دارند تا ۳۸ درصد آن شهریه را برای امور فوق برنامه و مکمل لحاظ کنند که تازه این افزایش باید با تایید آموزش و پرورش منطقه انجام شود و اگر مدرسه‌ای فوق برنامه نداشته باشد عملا نمی‌تواند این شهریه افزوده را دریافت کند. هنوز معلوم نیست این ۳۸ درصد در سال تحصیلی ۱۴۰۲ به همین میزان ادامه داشته باشد یا خیر. متناسب با شهریه‌ای که اعلام می‌کنیم شهریه افزوده برای فوق برنامه را نیز اعلام خواهیم کرد.

محمودزاده در آخر تاکید کرد اگر خانواده‌ها در رابطه با موضوع پیش ثبت‌نام به مشکل برخورد کرده‌اند، حتما به ما اعلام کنند و ما نیز به موضوع ورود پیدا خواهیم کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)