کد خبر: ۴۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با گران‌فروشان بازار موبایل به‌شدت برخورد می‌شود و در صدد هستیم این امکان را فراهم کنیم تا خریداران متضرر مابه‌التفاوت را از فروشنده دریافت کنند.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با گران‌فروشان بازار موبایل به‌شدت برخورد می‌شود و در صدد هستیم این امکان را فراهم کنیم تا خریداران متضرر مابه‌التفاوت را از فروشنده دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، محسن شکراللهی اظهارداشت: خریدارانی که گوشی با قیمت گران‌تر از بازار به آن‌ها فروخته شده است، می‌توانند شکایت خود را به ثبت برسانند و این بخش در صدد است تا مابه‌التفاوت از طریق فروشنده به خریدار پرداخت شود.

وی گفت: مشخص بودن فرایندهای مربوط به واردات و ترخیص تلفن همراه، شفافیت این بازار به واسطه سامانه «افق»، ضوابط قیمت‌گذاری و همچنین اجباری بودن درج برچسب قیمت روی کالا، همگی باعث شده بازار تلفن همراه یک بازار شفاف و روشن باشد.

این مقام مسوول افزود: ما ۲ نوع رفتار در بازار داریم؛ یک نوع رفتار در راستای همراهی با کشور است به شکلی که شرکت‌ها در فضای عمومی کشور و زمانی که مشکلاتی در تامین ارز وجود داشت کمک حال اقتصاد بودند و با هماهنگی و تعامل با وزارت صمت اقدامات خود را انجام دادند تا به این واسطه هم قیمت‌گذاری درست انجام شده و هم اجحافی در حق مصرف‌کننده انجام نشود.

وی خاطرنشان‌کرد: اکنون یک‌سری از شرکت‌های خوب توزیع‌کننده تلفن همراه با واردکنندگان تلفن همراه و وزارت صمت کاملا هماهنگ هستند و به بازار کمک می‌کنند.

شکراللهی بیان‌داشت: اما در مقابل تعدادی شرکت هستند که پا را از قوانین فراتر گذاشته‌اند و اقدامات ناپسندیده‌ای انجام داده و به وضوح گرانفروشی کرده‌اند.

وی ادامه‌داد: ما به عنوان دفتر تخصصی این حوزه با ارسال نامه‌ای به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درخواست کردیم کسانی که در بازار تلفن همراه، خارج از ضوابط قیمت‌گذاری و درصدهای سود مشخص کالا را به خریدار فروخته‌اند، توسط بازرسی مورد بررسی قرار دهند و گزارشی برای ما ارسال کنند. پس از آن با متخلفین در این حوزه برخورد جدی خواهد شد تا ما شاهد اجحاف در حق مصرف‌کننده نباشیم.

شکراللهی اظهار داشت: در صدد طراحی سازوکاری هستیم تا اگر طبق فاکتورها مشخص شد مصرف‌کننده متضرر شده، فروشنده مابه‌التفاوت را به خریدار عودت دهد.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت تاکید کرد: اکنون سامانه ۱۲۴ برای رصد قیمت تلفن همراه و لوازم خانگی توسعه داده شده تا بتوان قیمت روز را رصد کرد. اگر کالایی با قیمت بیشتر از قیمت اعلامی این سامانه به فروش رسیده باشد، خریدار می‌تواند با این سامانه تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کند. پس از ثبت شکایت سازمان حمایت و بازرسی‌های استان به این مساله ورود خواهد کرد.

وی درباره چگونگی برخورد با متخلفان نیز گفت: طبق بررسی‌هایی که در حال انجام است، اگر تخلفی انجام شده باشد، فرد خاطی به‌طور حتم جریمه می‌شود، ضمن اینکه وزارت صمت در حال تدوین برنامه‌ای برای رتبه‌بندی واردکنندگان و فروشندگان زیست‌بوم تلفن‌همراه است و اگر فروشنده‌ای تخلف کند، این تخلف در رتبه‌بندی وی تاثیرگذار می‌شود.

شکراللهی افزود: هنوز برآوردی از حجم و تعداد شرکت‌هایی که این تخلف را انجام داده‌اند به دست نیامده است و زمانی که بررسی‌ها به پایان برسد به‌طور حتم به مردم اعلام خواهیم کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)