کد خبر: ۴۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
انتقاد استاندار کرمان برای انسداد حساب یک نیروگاه؛
استاندار کرمان با انتقاد از برخورد برخی سازمان‌ها از جمله تامین اجتماعی بابت انسداد حساب نیروگاه کهنوج تاکید کرد: رویکردها نسبت به سرمایه‌گذاران نباید با نگاه زالوصفتی همراه باشد زیرا آنان اشتغال ایجاد می‌کنند.

استاندار کرمان با انتقاد از برخورد برخی سازمان‌ها از جمله تامین اجتماعی بابت انسداد حساب نیروگاه کهنوج تاکید کرد: رویکردها نسبت به سرمایه‌گذاران نباید با نگاه زالوصفتی همراه باشد زیرا آنان اشتغال ایجاد می‌کنند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در آخرین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان در سال ۱۴۰۱ افزود: نیروگاه کهنوج در حال اورهال (تعمیرات اساسی) است که تامین اجتماعی حساب‌های آن را بسته؛ زمانی که فعالیت جزیره‌ای داشته باشیم و همکاری بین‌بخشی وجود نداشته باشد، این گونه می‌شود.

وی با اشاره به برداشت متناقض از قوانین و مقررات عنوان کرد: ترک فعل مانع سرمایه‌گذاری می‌شود و این موضوع استان کرمان را بدنام کرده است.

وی افزود: برخی افراد برای فرار از مسئولیت و انجام نشدن کار سرمایه‌گذار، دستگاه نظارتی را بهانه می‌کنند در حالی که دستگاه نظارتی باید یقه این افراد را بگیرند و جلو آنان گرفته شود.

استاندار کرمان گفت: در کسب و کارها می‌توانیم ۲ نگاه به سرمایه‌گذار داشته باشیم، یکی سرمایه‌گذاری که می‌خواهد اشتغال ایجاد کند و دیگری زالوصفتی که می‌خواهد معادن را به یغما ببرد؛ همه چیز بستگی به نگاه ما دارد و رفتار ما نیز براین اساس شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل استان در فرهنگ کار جدی است زیرا در این استان تلاش می‌شود که سرمایه‌گذاران موفق نشوند، اظهارداشت: سازمان‌هایی که مانع کسب و کار هستند باید به مردم پاسخ بدهند و بگویند که چرا این کار را می‌کنند.

فداکار تاکید کرد: رسانه‌ها نیز به حوزه موانع سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی بین مردم بپردازند و رغبتی برای استقبال از این حوزه در بین مردم ایجاد کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری گفت: در توسعه کسب و کارها نوع نگاه به سرمایه‌گذار بسیار مهم است و نباید رویکرد زالوصفتی به کارآفرینان داشت.

فداکار اظهار داشت: فرهنگ اصل همه کارها و زیربنای امور است و یکسری رفتارها از باورهای فرهنگی منشا می‌گیرد لذا باید برخی فرهنگ‌ها را اصلاح کنیم تا رفتار و نگرش‌ها تغییر کند.

استاندار کرمان گفت: تغییرات فرهنگی آنقدر کند است که بایستی به صورت بین نسلی انجام شود و نباید در این زمینه توقع معجزه داشت، اما برخی تغییرات رفتاری را می‌توان در کوتاه مدت انجام داد.

وی یادآور شد: بسیاری از مشکلات ما مربوط به حوزه اقتصاد فرهنگی است و در این زمینه برداشت سلیقه‌ای از قوانین وجود دارد که یک مسئول راه حل و دیگری بهانه را از قانون پیدا می‌کند.

فداکار با بیان اینکه اشتغال و معیشت مردم باید از محل سرمایه‌گذاری تامین شود تصریح کرد: باید این نگاه را پیش ببریم زیرا همه چیز در سرمایه‌گذاری خلاصه می‌شود و تمام گرفتاری ما در این حوزه است؛ مخالفت با سرمایه‌گذاری خواسته یا ناخواسته مانع اشتغال و اقتصاد استان می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه برخی مشکلات اجتماعی معادن را غیرفعال می‌کند تاکید کرد: راه آن پای کار آمدن همه افراد است؛ گاهی بازداشت رییس یک بنگاه اقتصادی بهتر از تعطیلی آن بنگاه است زیرا این تعطیلی اشتغال صدها نفر را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به قطع برق برخی واحدهای اقتصادی گفت: این سیستم باعث تعطیلی فروش و راکد ماندن پرداختی کارکنان در شب عید می‌شود.

فداکار با اشاره به برخی رویکردها و نیز ناهماهنگی‌ها بین سازمان‌ها ادامه داد: یک بنگاه اقتصادی به علت کاشت درخت از منابع طبیعی تشویقی دارد اما دستگاه دیگری به علت آبیاری درختان آن را توبیخ می‌کند؛ آب و گاز و برق شرکت‌ها قطع می‌شود که به طور جد با این قطعی‌ها مخالف بودم.

وی یادآور شد: با قطعی برق کارخانه‌ها در زمستان مخالف بودم و با این اقدام برخی شرکت‌ها چند صد میلیارد تومان آسیب دیدند.

استاندار کرمان ابراز داشت: باید یقه ادارات آب، برق و گاز را بگیرید که چرا برخی ادارات یک کار را به مدت یک ماه معطل کردند و اجرای سامانه شفاف‌سازی می‌تواند به این حوزه کمک کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست گفت: توسعه استان کرمان در گرو سرمایه‌گذاری سنگین معدن است و این موضوع سبب شده شاخص‌های توسعه یافتگی استان را مشاهده نکنیم و در این زمینه بحث فرهنگ اقتصادی بایستی پررنگ شود.

نماینده دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی گفت: شناخت مدیران می‌تواند در پیشرفت اجتماعی و اقتصادی استان اثرگذار باشد اما کارشناسان و مدیران باوجود ضعف شناختی دنبال حل مسأله سرمایه‌گذار نیستند.

در این نشست همچنین نتایج برخی مطالعات علمی در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی در فضای کسب و کار استان تشریح شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

در صورت اطلاع مسئولان زمینه‌سازی ساخت دقایق کوتاه مربوط به کرمان در فضای شهری کرمان به شکل مناسبی تدارک دیده می‌شد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

پربازدید ها

کرمان و 14 استان دیگر درگیر کاهش بارندگی

آخرین شرایط سهمیه بنزین و کارت سوخت در سال 1403 مشخص شد

قیمت طلا و سکه جهشی شد

امسال  ۹۰۰ تن کلزا از مزارع جنوب کرمان برداشت می‌شود

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)