کد خبر: ۴۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
بازار کشور در حالی دومین هفته کاری خود در سال جدید را آغاز کرده که در هفته اول، قیمت برخی خودروها در مسیر صعودی قرار گرفته بود.

بازار کشور در حالی دومین هفته کاری خود در سال جدید را آغاز کرده که در هفته اول، قیمت برخی خودروها در مسیر صعودی قرار گرفته بود.

به گزارش خبرآنلاین، سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره شرایط بازار خودرو می‌گوید: متاسفانه به علت عدم توازن عرضه و تقاضا در بازار خودرو در سال‌های قبل، مردم برای خرید خودرو دچار مشکل شده‌اند.

به گفته او، در بازار ایران به طور متوسط باید ۱.۵ میلیون خودرو عرضه می‌شد که در چند سال گذشته کمتر از یک میلیون دستگاه عرضه شده بود و این کسری تولید در ۴ سال قبل از ۱۴۰۱، فشار زیادی ایجاد کرده است.

وی می‌افزاید: ضمن این که سوداگری در بازار خودرو همچنان حاکم است و حذف آن نیازمند تصویب فوری قانون مالیات بر عایدی سرمایه توسط مجلس است.

در این میان، اما تحلیلگران اعتقاد دارند که بازار خودرو با تورم، نوسانات ارزی و همچنین سیاست‌گذاری‌های نادرست چنین افزایش قیمتی را تجربه می‌کند.

بر همین اساس، امیرحسین کاکایی، کارشناس خودرو در خصوص روند قیمت‌ها در بازار خودرو برای سال آینده می‌گوید: قیمت تمام شده خودرو در سال آینده ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت، چراکه هزینه انرژی و حداقل دستمزد کارگر برای سال آینده بالا خواهد رفت، بنابراین هزینه‌های تولید در سال آینده ۶.۵ برابر خواهد شد و ما شاهد یک انفجار قیمتی در هزینه تمام شده خواهیم بود.

وی می‌افزاید: از طرفی کمبود آب و گاز که سال آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد، تولید را با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد.

بنا به این گزارش، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر پراید ۱۵۱ در بازار خودرو ۲۷۵ میلیون تومان قیمت دارد. پراید ۱۱۱ نیز با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در میان مدل‌های پژو، پژو۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۹ با قیمت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۱ با قیمت ۵۳۵ میلیون تومان و پژو۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۵۱۰ میلیون تومان به فروش رفت.

در این میان، پژو۲۰۷ پانوراما TU5P مدل ۱۴۰۱ در بازار خودرو با قیمت ۹۷۰ میلیون تومان، پژو۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ با قیمت ۶۹۰ میلیون تومان و پژوپارس LX به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

بررسی قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد که کوییک دنده‌ای R مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۳۴۷ میلیون تومان و ساینا دنده‌ای EX مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۳۴۳ میلیون تومان به فروش می‌رود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ در بازار ۹۰۰ میلیون تومان، تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ در حدود ۷۳۰ میلیون تومان، تیبا صندوقدار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ حدود ۳۳۵ میلیون تومان، دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ حدود ۶۸۰ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۱ حدود ۵۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)