کد خبر: ۴۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
هشدار وزارت بهداشت به افزایش تولد نوزادان نارس در تاریخ رُند؛
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تولد نوزادان نارس به دلیل انجام سزارین‌های تقویمی در تاریخ رند گفت: مردم باید توجه داشته باشند که برای رند شدن تاریخ تولد فرزندشان نباید سلامت او را به خطر بیندازند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تولد نوزادان نارس به دلیل انجام سزارین‌های تقویمی در تاریخ رند گفت: مردم باید توجه داشته باشند که برای رند شدن تاریخ تولد فرزندشان نباید سلامت او را به خطر بیندازند.

به گزارش تسنیم، سعید کریمی در حاشیه همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی اظهار کرد: برای بیمارستان‌هایی که افزایش آمار سزارین غیرضروری در تاریخ دوم اردیبهشت داشته باشند اخطار شدید صادر خواهد شد.

وی افزود: دوم اردیبهشت امسال تاریخ رندی است که ممکن است برخی تمایل داشته باشند در آن تاریخ سزارین انجام دهند؛ انجام سزارین در تاریخ‌های رند کار غیرعقلانی و غیراخلاقی است زیرا نوزادی که هنوز نارس است و زمان تولد او فرا نرسیده صرفاً برای اینکه تاریخ تولدش رند باشد سزارین می‌شود؛ از سوی دیگر تعداد بچه‌هایی که در تاریخ‌های رند در بیمارستان‌ها متولد می‌شوند زیاد است و این نوزادان نارس هستند و در صورتی که نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی پیدا کنند به دلیل شلوغ بودن بیمارستان‌ها امکان تهیه تخت‌هایی که برای کودکان نیاز است به خوبی فراهم نمی‌شود.

کریمی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر داشتیم سزارین‌های تقویمی است که یک بحث فرهنگی است و مردم باید توجه داشته باشند که برای رند شدن تاریخ تولد فرزندشان نباید سلامت او را به خطر بیندازند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ما اخطار شدید به مراکز درمانی صادر کرده‌ایم و امسال هم بازرسان وزارت بهداشت و معاونت‌های درمان در حال رصد هستند که هر مرکزی که افزایش چشمگیر سزارین‌ها را در روز دوم اردیبهشت داشته باشد حتماً با آن مرکز برخورد جدی انجام شود.

کریمی گفت: اخطار ماده 33 جزو شدیدترین اخطارهاست که باعث کاهش اعتباربخشی بیمارستان و مراکز درمانی می‌شود که این موضوع منجر به کاهش چشمگیر درآمدهای بیمارستانی می‌شود بنابراین به مسئولان فنی بیمارستان‌ها توصیه می‌کنیم که بر انجام سزارین در بیمارستان‌ها نظارت داشته باشند و پزشکان متخصص زنان و زایمان نیز زیر بار تقاضای القایی پدر و مادرانی نروند که دوست دارند فرزندشان در تاریخ رند به دنیا بیاید.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: طبق اصول علمی ترجیحاً زایمان باید به صورت طبیعی انجام شود و در صورتی که به دلایل پزشکی الزامی برای انجام سزارین وجود داشت نوزاد باید از طریق سزارین به دنیا بیاید. امسال مانند سال‌های گذشته اخطار ماده 33 را برای مراکزی که به هشدار وزارت بهداشت توجه نکنند صادر خواهیم کرد و هیچ مسامحه‌ای نخواهیم داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)