کد خبر: ۴۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی استان کرمان:
فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در محورهای شهرستان رفسنجان خبر داد.

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در محورهای شهرستان رفسنجان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار عبدالرضا ناظری در جمع خبرگاران با اشاره به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در رفسنجان اظهار کرد: در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاقچیان سوخت در شهرستان رفسنجان همکاران ما در مجموعه انتظامی موفق به انهدام چندین باند شدند و ۱۸۰ هزار لیتر سوخت که در بین علوفه، آجر و سایر پوشش‌هایی که می‌دادند، کشف و پنج دستگاه تریلی کشنده توقیف شده است.

وی با بیان این‌که این خودروها از استان‌های مرکزی به سمت استان‌های شرقی و نهایتا خارج از مرزهای شرقی هدایت می‌شد، افزود: پنج راننده خودروها دستگیر و با دستور مقامات قضایی در صدد شناسایی سایر افراد دخیل در باند قاچاق سازمان یافته سوخت در شهرستان رفسنجان هستیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به سوءاستفاده قاچاقچیان سوخت از سوختی که با تعرفه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، گفت: هم توزیع سوخت به کشاورزان و هم نقل و انتقال آن باید سازماندهی شود.

کشف ۱۲۰۰ دستگاه ماینر به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال

ناظری در ادامه عنوان کرد: ۱۲۰۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال در چهار مزرعه در رفسنجان مشغول فعالیت غیرمجاز بودند که با کار اطلاعاتی پلیس شناساسی و با دستور مقامات قضایی جمع‌آوری شدند و چهار نفر تا کنون دستگیر شدند و بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال ارزش دستگاه‌های کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان به موضوع سرقت‌ها نیز پرداخت و اظهار کرد: در فرماندهی شهرستان رفسنجان با انجام اقدامات اطلاعاتی سه باند سارق مسلح و به عنف مهندم شده، ۱۱ نفر اعضای این باند و مالخری که اقدام به خرید طلاجات مسروقه در بازار این شهرستان می‌کرده دستگیر و بیش از ۱۶ فقره اعترافات این سارقان بوده است.

وی ادامه داد: یک باند که سرقت به عنف نیز از افراد مسن مخصوصا طلاجات خانم‌ها را سرقت می‌بردند، دستگیر و تاکنون به هفت فقره سرقت معترف شدند.

ناظری افزود: گروه دیگر سارقان مسلح احشام بودند که با ضرب‌وشتم افراد اقدام به سرقت احشام می‌کردند و در آخرین سرقت آنان ۶۰ راس دام به همراه سلاح‌ها و اقلام سرقتی کشف شد نیز منهدم و اموال کشف شده تحویل مالباختگان شده است.

انهدام باند سارقان اتباع

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به انهدام باند سارقان معابر رفسنجان گفت: سه نفر تا کنون به بیش از هشت فقره سرقت اعتراف کردند که این باند علاوه بر رفسنجان در کرمان و استان یزد هم مبادرت به سرقت می‌کردند که با هماهنگی قضایی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

ناظری با اشاره به اینکه دو باند سارقان اتباع بودند که از افراد ایرانی در شهرهای همجوار خودرو خریداری کرده بودند که شگردهای خاصی در اعمال مجرمانه خود به‌ویژه خشونت در سرقت‌ها داشتند، با دستورات مساعد قضایی و صدور احکام قاطع بازدارنده روانه زندان شدند.

وی گفت: همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر باندهایی که اقدام به جابه‌جایی مواد می‌کردند منهدم و ۱۶۰ کیلوگرم مواد از آنان کشف شد.

ناظری با بیان این‌که این کشفیات قریب به یک هفته توسط همکاران ما با مشارکت همه پلیس‌های تخصصی، بسیج و سپاه اجرا شده است، تصریح کرد: اتباع خارجی بخشی از مجرمان ما را تشکیل می‌دهند که به نسبت سنوات گذشته فراوانی آن در بین مجرمان بیشتر شده که حتما علاوه بر مجازاتی که قانون برای اعمال مجرمانه آنان پیش‌بینی کرده با هماهنگی اداره کل امور اتباع استانداری به اتفاق خانواده‌هایشان از کشور طرد خواهند شد.

توقیف ۹۰۰ خودرو شوتی در محورهای استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان در خصوص خودروهای شوتی نیز توضیح داد: قبل از سال برای طرح نوروزی به منظور کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای توقیف این خودروها در دستور کار بود که با جدیت انجام شد و از ورودی مرزهای شرقی و جنوبی استان تا آخرین نقطه‌ای که می‌خواستند از مرز استان خارج شوند کنترل شد و بیش از ۹۰۰ دستگاه خودرو کشف شد که بیش از ۱۴۰۰ تبعه غیرمجاز را حمل می‌کردند و تعدادی از رانندگان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

ناظری خاطرنشان کرد: اتباع در کل کشور در حال سازماندهی هستند، هم سرشماری هم اقدامات بازشماری انجام و حتما با مجرمان اتباع برخورد قاطع قانونی و تشدید مجازات داریم و به‌ویژه طرد آنان را در دستور کار داریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)