کد خبر: ۴۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور:
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه این سازمان به دنبال ایجاد اختلال در زندگی عموم مردم و قطع اینترنت نیست، گفت: از دستگاه‌های اجرایی ذیربط انتظار می‌رود با اتخاذ شیوه‌ای مناسب امکان ارسال تصویر و سوءاستفاده از بستر اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری را مسدود کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه این سازمان به دنبال ایجاد اختلال در زندگی عموم مردم و قطع اینترنت نیست، گفت: از دستگاه‌های اجرایی ذیربط انتظار می‌رود با اتخاذ شیوه‌ای مناسب امکان ارسال تصویر و سوءاستفاده از بستر اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری را مسدود کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالرسول پورعباس با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای سلامت آزمون سراسری گفت: تمهیدات گسترده‌ای برای حفظ سلامت آزمون سراسری از مرحله طرح سؤالات تا برگزاری آزمون پیش‌بینی شده است که ارتقای امنیت مخازن در حوزه‌های اصلی و فرعی، تنوع‌بخشی دفترچه سؤالات و پاسخنامه‌ها، شناسنامه‌دار کردن و آموزش عوامل اجرایی و حفاظتی بخشی از آنها بوده است. ضمن اینکه از سال گذشته با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه‌های آشکارساز برای شناسایی ابزارها و ارتباطات‌ الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا نشست عوامل اجرایی و حفاظتی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ پنجشنبه ۴ خرداد ماه برگزار می‌شود و آخرین اقدامات لازم برای برگزاری نوبت دوم‌ آزمون سراسری در سلامت و آرامش کامل در سراسر کشور تشریح خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل شورای حفاظت از آزمون سراسری متشکل از عوامل انتظامی، امنیتی و قضایی، گفت: محدودیت اینترنت آخرین حلقه حفاظت از آزمون سراسری است و ممکن است این پیشنهاد از سوی شورای حفاظت از آزمون سراسری که مرجعی تخصصی است به شورای امنیت کشور ارائه شود و البته با توجه به اینکه امروز اینترنت یکی از نیازهای ضروری زندگی روزمره مردم است، سازمان سنجش آموزش کشور به دنبال اختلال در زندگی عموم مردم و قطع اینترنت نیست و از دستگاه‌های اجرایی ذیربط انتظار دارد با اتخاذ شیوه‌ای مناسب امکان ارسال تصویر و سوءاستفاده از بستر اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری را مسدود کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حفظ سلامت آزمون سراسری از حقوق عامه و مورد مطالبه چند میلیون نفر از داوطلبان و خانواده‌های آنها است لذا انتظار می‌رود مراجع ذیربط همچون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اقدامات تخصصی و انتخاب ابزار و شیوه‌ای مناسب نگرانی‌ها از سوءاستفاده از بستر اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری را رفع نماید و البته بدین منظور نشست‌های متعددی در سطوح مختلف با این وزارتخانه و اپراتورهای تلفن همراه در حال برگزاری است که به نتیجه نهایی منتهی نشده است.

پورعباس با بیان اینکه سازمان سنجش برای جلوگیری از هرگونه خدشه به آزمون و حفظ امانت‌داری گام‌های مهمی برداشته است، گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط زمینه برگزاری رقابتی سالم با رعایت عدالت آموزشی و شایسته گزینی فراهم شود و داوطلبان عزیز اطمینان داشته باشند از زحمات و حقوق آنها در این مسیر محافظت خواهد شد.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: علی‌رغم بسیاری از مشکلات با تمام توان به دنبال تغییر شیوه برگزاری آزمون سراسری و برگزاری آن به صورت هوشمند و بدون کاغذ هستیم و طراحی فرایندها و ایجاد بسترهای این اقدام مهم در حال انجام است و با تکمیل این فرایند بسیاری از آزمون‌های آینده به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که در این صورت بسیاری از مشکلات و نگرانی‌های موجود مرتفع خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)