کد خبر: ۴۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با موافقت اکثریت اعضاء، پایتخت مقاومت جهان اسلام به عنوان شعار روز کرمان انتخاب و برای شورای فرهنگی کشور پیشنهاد شد.

در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با موافقت اکثریت اعضاء، پایتخت مقاومت جهان اسلام به عنوان شعار روز کرمان انتخاب و برای شورای فرهنگی کشور پیشنهاد شد.

به گزارش فارس، محمدمهدی فداکار صبح امروز در دویست‌ و چهل ‌و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان و برای انتخاب روز کرمان و شعار آن برگزار شد، اظهار داشت: کلمه پایتخت برای جهان غلط است اما می‌توانیم آن را استفاده کنیم چراکه اسم از قاعده تبعیت نمی‌کند، ضمن اینکه کلمه مقاومت هم حذف نشده است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان نیز در این نشست با تبریک دهه کرامت، به روز کرمان و انتخاب آن پرداخت و با بیان اینکه این موضوع در دو مرحله بررسی شد، عنوان کرد: در مرحله اول به روز شهادت حاج‌قاسم رای داده شد.

وی اضافه کرد: شهادت سردار سلیمانی از دل مردم جوشیده و شهر کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جا افتاده و مردم هم همین را می‌گویند، بنابراین بهتر است به این انتخابی که از درون مردم برخاسته احترام بگذاریم و همین نام را انتخاب کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کرمان عنوان داشت: برخی کلمات ممکن است اشتباه باشد اما چون بین مردم جا افتاده اشکالی ندارد و قابل حل است.

سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان نیز در ادامه به انتخاب پایتخت مقاومت جهان اسلام برای روز کرمان موافقت کرد و گفت: تایید نهایی را به نظر جمع واگذار می‌کنیم.

وی در واکنش به صحبت‌های شهردار کرمان، که حذف جهانشهر را نادیده گرفتن دوستداران حاج‌قاسم در کل دنیا است، گفت: اسلام در همه دنیا نفوذ کرده و رشد قابل توجهی دارد‌.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس‌ کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: کلمه اسلامی یا جهان اسلام تفاوتی ندارد، اما با کلمه پایتخت مقاومت اسلامی موافقم.

محسن روحی نیز در این نشست از طرح فرزندان حاج‌قاسم سخن به میان آورد و اظهار داشت: این طرح که سال گذشته در همین شورا تصویب شد، در دو مدرسه به اجرا در آمد و در ارتباط با گسترش آن نیز در جلسه امروز بررسی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان عنوان کرد: کارگروه عفاف‌وحجاب و تشکیل آن نیز از دیگر مصوبات سال گذشته بود که تشکیل شد.

وی به روز کرمان پرداخت و با اشاره به پیشنهادات مختلف در این زمینه گفت: قبل از این، روز ۱۳ دی‌ماه به عنوان روز جهانی مقاومت ثبت شد، بنابراین پیشنهاد دادیم که ۱۷ دی ماه روز حماسه مردم کرمان در تشییع سردار مقاومت انتخاب شود که مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور است، این برای تبادل نظر به شورای عالی فرهنگی می‌رود اما کلمه جهانشهر درست نیست.

شهردار کرمان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه شخصیت حاج‌قاسم فقط برای جهان اسلام نیست، گفت: با حذف جهانشهر از مقاومت، بخشی از دوستداران حاج‌قاسم را نادیده می‌گیریم‌.

حجت‌الاسلام حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: پایتخت مقاومت جهان اسلام عرف مردم است اما جهانشهر کلمه ورودی بوده و در بیان محاوره مردمی جا نمی‌گیرد، در صورت تغییر فقط روی کاغذ می‌ماند‌‌.

محمدعلی گلابزاده کرمانشناس نیز در این نشست گفت: شهادت سردار سلیمانی مورد قبول مردم کرمان است، اما پیشنهاد می‌کنم روز ۱۷ دی‌ماه سالروز تشییع باشکوه این شهید والامقام باشد چراکه سالروز تولد خواجوی‌کرمانی هم هست و با تاریخ و ادبیات نیز گره می‌خورد.

گفتنی است در این نشست با موافقت اکثریت اعضاء، پایتخت مقاومت جهان اسلام به عنوان شعار روز کرمان انتخاب و برای شورای فرهنگی کشور پیشنهاد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)