کد خبر: ۴۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه گلباف کرمان گفت: کارخانه گلباف چندین سال در تعطیلی بسر می‌برد و حالا که مشکلات بدهی این مجموعه رفع شده، لازم است مسئولان همت و توجه ویژه‌ای برای راه‌اندازی و احیاء مجدد آن داشته باشند.

امام جمعه گلباف کرمان گفت: کارخانه گلباف چندین سال در تعطیلی بسر می‌برد و حالا که مشکلات بدهی این مجموعه رفع شده، لازم است مسئولان همت و توجه ویژه‌ای برای راه‌اندازی و احیاء مجدد آن داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مظفر پورشیخعلی با اشاره به اینکه کارخانه پوشاک صادراتی گلباف از سال ۸۰ در مدار تولید قرار گرفته، اظهار کرد: این کارخانه تا سال ۸۲ روند تولید خوبی داشت اما از سال ۸۲ تا ۸۳ بنا به دلایل متعددی به تعطیلی کشیده شد. در سال ۸۸ تا ۹۲ طی مذاکراتی با موسسه خیریه مولی الموحدین و مس سرچشمه برای تعیین تکلیف مالکیت کارخانه جلساتی برگزار و مقرر شد سهام این دو مجموعه به موسسه مردم نهاد توسعه سبز آل یاسین گلباف واگذار شود.

وی عنوان کرد: سال‌های ۹۲ تا ۹۵ پیگیری بیرون آوردن نام کارخانه از مزایده اموال تصرف شده توسط بانک رفاه بود که مذاکرات متعددی با فرماندار و استاندار وقت انجام شد اما نتیجه‌ای حاصل نشد و متاسفانه جریمه و سود وام و تسهیلات سر به فلک کشید.

حجت الاسلام پورشیخعلی گفت: در سال ۹۸ با تصویب دولت برای معافیت از جریمه و سود جرائم، هیئت مدیره جدید توسعه سبز آل یاسین با همکاری بانک رسالت مبلغ وام را پرداخت کردند و مشکل حل شد اما کارخانه تعطیل است.

امام جمعه گلباف با اشاره به پیگیری‌های متعدد از مراجع مختلف برای فعالیت مجدد کارخانه این شهر ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان تجهیزات و امکانات در این کارخانه وجود دارد، کل مساحت این مجموعه ۱۵ هزار متر مربع است که یک هزار متر آن سالن تولید است. حال که تجهیزات، فضای کار، امکانات و ... فراهم است، راهکار فوری و عملی برای راه‌اندازی و احیاء کارخانه این است در صورتی که کارخانه زیر نظر برخی شرکت‌های معدنی همچون گل گهر، مدیران خودرو و ... قرار بگیرد و راه‌اندازی شود، زمینه اشتغال ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

وی گفت: راهکار دیگر این است که دولت تسهیلات بلندمدت و یا ارزان قیمت را در اختیار کارخانه قرار دهد یا بانک‌ها برای تولید و احیاء مشارکت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام پورشیخعلی تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر اینکه این کارخانه به چرخه تولید برمی‌گردد، بخشی از مشکل بیکاری در این منطقه نیز رفع می‌شود و بر وضعیت اقتصادی و معیشت منطقه تاثیر می‌گذارد. زیبنده نیست فضا، امکانات، تجهیزات، نیروی کار و ... در این منطقه وجود داشته باشد اما عزمی از سوی مسئولان برای احیاء و راه‌اندازی مجدد آن وجود نداشته باشد.

وی در پایان افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی مهار تورم و رشد تولید، می‌طلبد که مسئولان استانی و کشوری همت و توجه لازم را برای این مجموعه که همه زیرساخت‌های راه‌اندازی و ایجاد اشتغال آن فراهم است را داشته باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)