کد خبر: ۴۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ادامه داد: به شهادت تاریخ و شاگردان و یاران امام گامی در جهت ترویج خود برنداشت و محو در خدا بود و در عمل و نظر خود را در نظر نگرفت . حتی زمانی که می‌خواست رساله عملیه منتشر کند اجازه نداد که دفترش رساله توضیح المسائل چاپ کنند.

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ادامه داد: به شهادت تاریخ و شاگردان و یاران امام گامی در جهت ترویج خود برنداشت و محو در خدا بود و در عمل و نظر خود را در نظر نگرفت . حتی زمانی که می‌خواست رساله عملیه منتشر کند اجازه نداد که دفترش رساله توضیح المسائل چاپ کنند.

به گزارش جماران، رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: به شهادت تاریخ و شاگردان و یاران امام گامی در جهت ترویج خود برنداشت و محو در خدا بود و در عمل و نظر  خود را در نظر نگرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری طی سخنانی در سمینار گفتمان توحیدی اخلاقی امام خمینی در دنیای معاصر؛ دستاوردها و آینده فرارو که با حضور میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم بزرگداشت امام برگزار شد، گفت: نحوه و نوع مواجهه جامعه با شخصیت‌ها و مشاهیر در زمان حیات به دو گونه است؛ برخی در زمان خود به دلیل حجاب معاصرت مورد توجه مردم عصر خود قرار نمی‌گیرند و این نوعی بلا است که بزرگان و اهالی فرهنگ و هنر و مصلحان اجتماعی با آن مواجه هستند. برخی در زمان حیات مورد توجه هستند، اما بعد از ممات به تدریج مورد فراموشی قرار می‌گیرند. برخی هم در زمان حیات مورد اقبال نیستند و بعد مورد اقبال قرار می‌گیرند.

او افزود: در مورد امام من تأمل می‌کردم دیدم امام نه از دسته اول هستند و نه دوم. امام هم در زمان حیات مورد توجه و اقبال عمومی قرار گرفت و هم پس از ارتحال هم همچنان امام سیره عملی و نظری او مورد اقبال است. هر چه می‌گذرد نه تنها از اندیشه او کاسته نمی‌شود، بلکه بر پرتوافکنی او افزوده می‌شود. امام در زمان حیات قبل از آغاز نهضت وقتی که یک عالم مدرس طراز اول حوزه مورد توجه و اقبال و اکرام شاگردان و دوستدارانش بود. حوزه نفوذ علمی او مورد توجه بود و هم وقتی بعد که نهضت را شروع کرد این طور . البته به او بی‌مهری‌های زیادی می‌کردند. بر سر او هم چماق تکفیر بلند بود.

کمساری در ادامه گفت: در زمان نهضت هم علی رغم این که امام را از کانون توجه مردم دور کردند و تبعید کردند اما این شعله فروزان‌تر می‌شود و توجه به امام و در اقصی نقاط جهان این توجه بیشتر می‌شود. در وصیت‌نامه هم که ملاحظه کنید در همه آنها شهدا یک چیز تکرار شده است و آن سفارش به امام و علاقه به اوست و امام تنها کسی است که در تاریخ که استقبال او با شکوه بود اما بدرقه‌اش با شکوه‌تر بودند.

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ادامه داد: به شهادت تاریخ و شاگردان و یاران امام گامی در جهت ترویج خود برنداشت و محو در خدا بود و در عمل و نظر خود را در نظر نگرفت. حتی زمانی که می‌خواست رساله عملیه منتشر کند اجازه نداد که دفترش رساله توضیح المسائل چاپ کنند. امام چون هدفش جلب رضایت خدا بود خدا محبت او را در دل‌ها قرار داد؛ به گونه‌ای که روز به روز علی رغم همه کینه توزی‌ها و تخریب ها و بدخواهی ها روز به روز نام امام درخشنده تر و تاریخ ساز تر از گذشته ادامه دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)