کد خبر: ۴۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد:
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان دو هزار و 886 پست مصوب اداری دارد، عنوان کرد: در حال حاضر 52 درصد این پست‌ها دارای تصدی هستند و یک هزار و 496 کارمند اداری در دستگاه قضایی استان کرمان مشغول فعالیت هستند و در مجموع 48 درصد از پست‌های اداری مجموعه قضایی استان کرمان غیرفعال است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان دو هزار و 886 پست مصوب اداری دارد، عنوان کرد: در حال حاضر 52 درصد این پست‌ها دارای تصدی هستند و یک هزار و 496 کارمند اداری در دستگاه قضایی استان کرمان مشغول فعالیت هستند و در مجموع 48 درصد از پست‌های اداری مجموعه قضایی استان کرمان غیرفعال است.

به گزارش گفتار نو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی گفت: در سال گذشته یک هزار و 968 دادگاه آنلاین در استان کرمان برگزار شده است و تعداد دادرسی‌های آنلاین با زندانیان نیز 12 هزار و 899 مورد بوده است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که در حال حاضر 32 حوزه قضایی در استان فعال است، افزود: از مجموع حوزه‌های قضایی استان کرمان، 16 حوزه دادگستری و دارای دادسرا و 16 حوزه نیز  دادگاه بخش هستند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: پست‌های مصوب قضایی استان کرمان نیز 763 پست است که در حال حاضر 404 پست معادل 53 درصد پست‌ها فعال و 47 درصد غیرفعال هستند.

حمیدی ضمن بیان این مطلب که 91.5 درصد از قضات و 96 درصد از کارمندان اداری استان کرمان بومی هستند، عنوان کرد: هم اکنون 431 شعبه در استان کرمان فعال است.

وی به فعال بودن 314 شعبه حل اختلاف نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 122 نفر از قضات با شوراهای حل اختلاف استان کرمان همکاری دارند.

رییس کل دادگستری استان کرمان، تعداد اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان را 855 نفر و تعداد دبیران شوراها  را 503 نفر ذکر کرد و ادامه داد: در سال گذشته 225 هزار و 408 پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها نیز 108 درصد بوده است.

حمیدی یادآور شد: درصد مصالحه نسبت به پرونده‌های قابل صلح و سازش در استان کرمان 45 درصد است.

وی اظهارداشت: ورودی پرونده‌ها به دادگستری کل استان کرمان به جز اجرای احکام طی سال گذشته، 620 هزار و 614 پرونده بوده که نسبت به سال قبل از آن یک درصد رشد داشته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که تعداد پرونده‌های مختومه استان کرمان نیز  596 هزار و 669 پرونده بوده است، اظهارداشت: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در استان کرمان طی سال گذشته 96 درصد و متوسط زمان رسیدگی نیز 85 روز بوده است.

حمیدی، درصد ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی در استان کرمان طی سال گذشته را 92 درصد ذکر کرد و ادامه داد: استان کرمان با 183 هزار و 193 کیلومترمربع وسعت، یکی از پهناورترین استان‌های کشور است و پراکندگی موجود در استان کرمان، خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف، از جمله در حوزه قضایی را دشوار می کند.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان نهمین استان پرجمعیت کشور است و در این استان 660 اثر ثبت شده ملی و هفت اثر ثبت شده جهانی وجود دارد و بر این اساس بیشترین تعداد آثار ثبت شده جهانی مربوط به این استان است.

وی به ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: استان کرمان 60 درصد درآمدهای دولت از معادن را به خود اختصاص داده است و این امر بیانگر ظرفیت‌های معدنی این استان است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)