کد خبر: ۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
 
محمدتقی فاضل میبدی روحانی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در آرمان نوشت:
 
ظاهرا اختلاف‌نظر در جبهه اصولگرا بیش از آن است که فعالان این جریان به آن اذعان دارند. اردوگاه اصولگرایی از خلأ محوریت رنج می‌برد و این مشکل در حالی فعالان اصولگرا را در تنگنا قرار داده که در جبهه اصلاحات، به نظر می‌رسد اینگونه مشکلات بسیار کمرنگ است؛ چراکه شخصیت‌های شاخص و موثری مانند آیت‌ا... هاشمی که چهره‌ای بی‌طرف و فراجناحی است به عنوان یک وزنه سنگین کمک‌های خوبی به اصلاح‌طلبان ارائه می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از محبوبیت بالایی در میان تشکل‌های اصلاح‌طلب برخوردار است و نباید فراموش کرد اعتدال و توسعه به تفکر اصلاح‌طلبی بسیار نزدیک است. اتحاد و وفاق در اردوگاه اصلاح‌طلبان تا آنجا پیش رفته که امروز سران جریان رقیب یعنی اصولگرایان میانه‌رو برای رسیدن به وحدت از الگوی اصلاح‌طلبان بهره می‌گیرند.شاید برخی ادعای اختلاف‌نظر میان اعضای شورای هماهنگی اصلاحات و بدنه اصلاحات را مطرح کنند که این موضوع بسیار طبیعی است چرا که در شورای هماهنگی اصلاحات بیش از 18 جریان حضور دارند و قرار نیست تمام این جریانات به یک شکل بیندیشند که اگر اینچنین بود باید همه تشکل‌های اصلاح‌طلب اقدام به تشکیل یک حزب واحد می‌گرفتند.

 همچنین نباید فراموش شود که همواره پیش از نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، اختلاف سلیقه و دیدگاه‌ها آشکارتر می‌شود و در مورد این اختلافات بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد که در این گفت‌وگوها این احتمال وجود دارد حزبی پذیرای دیدگاه‌های احزاب دیگر نباشد اما در لیست نهایی آنچه اهمیت دارد تمکین به رای جمعی و نظر بزرگان است که چند زمانی است همگان به این واقعیت پی برده‌اند که سخنان آیت‌ا... هاشمی می‌تواند فصل‌الخطاب باشد البته برخی بزرگان در جریان اصلاحات حضور دارند که به دلیل معذوریت‌هایی نمی‌توانند مانند گذشته نقش آفرینی کنند.

دیدگاه‌های آیت‌ا... هاشمی و دکتر حسن روحانی در یک راستا قرار دارد بنابراین اصلاح‌طلبان برای سازماندهی فعالیت‌های خود در انتخابات‌های آتی از کمک و پیشنهادات این دو بزرگوار بهره خواهند برد. همگان واقفند که حجت‌الاسلام روحانی به دلیل دارا بودن منصب ریاست‌جمهوری نمی‌تواند نقشی در انتخابات داشته باشد اما آیت‌ا... هاشمی می‌تواند محور اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش رو خبرگان و مجلس شورای اسلامی باشد. همچنین به نظر می‌رسد شخصیت شاخصی که بتواند اصلاح‌طلبان را با یکدیگر هم افق سازد شخصیتی غیر از آیت‌ا... هاشمی نیست و نکته نهایی اینکه باید به بزرگان اصلاحات توجه ویژه‌ای داشت بویژه آنان که سال‌ها پرچم زعامت سیاسی این جریان را در دست داشته و همواره با ایده‌ها و تفکراتشان اخلاق و پیروزی را به ارمغان آوردند. آیت‌ا... هاشمی در انتخابات سال92 نقش بسیار پررنگی در انسجام و همگرایی حامیان دکتر روحانی ایفا کرد و آقای عارف فرد مطرحی در میان اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته با ایثار و از خود گذشتگی انصراف داد تا نظر اجماعی اصلاح‌طلبان عمل شود بنابراین اکنون هم می‌توان از این ظرفیت به بهترین نحو بهره برد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)