کد خبر: ۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
نشست خبری استاندار کرمان برگزار شد
علیرضا رزم‌حسینی در مورد اقتصادی بودن معادن زغالسنگ استان کرمان تصریح کرد: معادن زغال‌سنگ استان کرمان اقتصادی است و واحدهای کک‌سازی در حال حاضر با ظرفیت خالی و 30 درصد کار می‌کنند و زغال را خارج از استان کرمان وارد می‌کنیم.
استاندار کرمان گفت: از وضعیت فرهنگی راضی نیستیم و از همه متولیان خواسته‌ایم وظایف خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش  فارس از کرمان، یک سال پیش در چنین ایامی علیرضا رزم‌حسینی به عنوان مدیر عالی دولت یازدهم در استان کرمان معرفی شد و به همین مناسبت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد یک سال گذشته خود اشاره کرد.

رزم حسینی گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقدامات زیادی در راستای فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفت و تورم به 19 درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: خروج از رکود اقتصادی با لایحه‌ جامعی که دولت به مجلس ارائه داده است احتمالا رونق خوبی را شاهد هستیم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: آرامش سیاسی و عقلانیت سیاسی در کشور حاکم است و سه قوه با هم وفاق و همدلی دارند.

وی افزود: سیاست خارجه نیز بر اساس راهنمایی‌ها و تاکیدات رهبری در حال انجام است و فشارهای بین‌المللی کمتر شده و ایران‌هراسی از بین رفته است.

استاندار کرمان با اشاره به طرح‌های دولت یازدهم گفت: با اجرای طرح سلامت اکنون کمتر کسی دغدغه درمان و هزینه‌های درمانی را دارد و با 10 درصد پرداخت می‌توانند حداکثر خدمات را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در فضای سرمایه‌گذاری پروژه‌های نیمه‌تمام بالای 80 درصد در حال انجام هستند و طی 9 ماه گذشته اعتبارات خوب 70 درصدی را دریافت کرده‌ایم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: در حوزه گردشگری خارجی افزایش قابل توجهی داشتیم و به 6 برابر قبل افزایش یافت که ناشی از آرامش سیاسی داخلی و خارجی است.

استفاده از همه گروه‌های سیاسی برای توسعه کرمان

وی ادامه داد: در استان کرمان از همه فعالان سیاسی و جریان‌های وفادار به نظام و گروه‌های مختلف طی یک سال گذشته برای پیشرفت کمک گرفتیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: بسیاری از رسانه‌ها طی یک سال گذشته در اکثر برنامه‌های استانداری حضور داشتند و سفرهای مختلف همراه ما بودند و با انتقادات سازنده و منصفانه خود موجب رشد شدند.

رزم‌حسینی تصریح کرد: انتقاد سازنده ضروری است و موجب رشد مدیران می‌شود.

وی با اشاره به سفرهای متعدد مسئولان کشوری به استان کرمان طی یک سال گذشته افزود: معاون اول رئیس جمهور، وزرا و مشاوران رئیس جمهور، معاونان وزارتخانه‌های متعدد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر هنر کشور ایتالیا و ... به استان کرمان سفر کردند.

رزم‌حسینی تصریح کرد: در استان کرمان یکسری طرح‌ها را از جمله مثلث توسعه اقتصادی، همیاران آب به منظور‌ کنترل و مدیریت آب، تغذیه سالم، مثلث ورزشی، شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، تهیه قوانین مزاحم در راستای توسعه و سرمایه‌گذاری، افزایش اختیارات استاندار به منظور توسعه و آبادانی ارائه شد.

امضای 72 هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه‌ سرمایه‌گذاری در کرمان

وی گفت: از مجموع 258 طرح که در یک سال گذشته انجام شد، 46 طرح عمرانی، هشت طرح بزرگ از سال گذشته و 41 موافقت‌نامه به امضا رسیده است.

رزم‌حسینی اظهار کرد: از 72 هزار و 814 میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت‌های صاحب‌نام و سرمایه‌دار، 18 درصد آن یعنی 12 هزار و 924 میلیارد تومان تامین مالی شده است.

وی تصریح کرد: هفت درصد این مبلغ یعنی هفت هزار و 27 میلیارد تومان طی مدت هشت ماه تعریف مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان اجرایی شده است.

استاندار کرمان ادامه داد: اجرای سرمایه‌گذاری بسیار سخت‌تر از جذب سرمایه‌گذاری است و در هیچ استانی این چنین سرمایه‌ای در بخش غیردولتی صورت نگرفته است.

رزم‌حسینی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق و افتتاح و بهره‌برداری از فرودگاه جیرفت گفت: در بحث مقابله با حاشیه‌نشینی با همه سختی‌ها، کار را در کرمان آغاز کردیم و با همت همه مدیران و دستگاه‌های امنیتی، حجم قابل ملاحظه‌ای از زمین‌های دولتی بازگردانده شد.

انجام مقدمات صدور ویزا در کرمان

وی اظهار کرد: بازسازی باغ فتح‌آباد و تبدیل آن به یکی از محورهای گردشگری کرمان، بازسازی بازار تاریخی کرمان به عنوان یکی از بزرگترین آثار فرهنگی و میراثی، تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، راه‌اندازی پنجره واحده از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رزم‌حسینی با اشاره به تشکیل ستاد فرش کرمان عنوان کرد: ستاد فرش را ‌به عنوان یکی از سرمایه‌های استان کرمان فعال کردیم و توانستیم تقاضای 30 هزار متر فرش کرمان را دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: منابع این طرح دیده شده و 300 دار قالی با اشتغال یک‌هزار نفر نیز فراهم شده است.

استاندار کرمان ادامه داد: با راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در کرمان تاکنون 770 فقره از اسناد مردم ترجمه کار آن‌ها بدون مراجعه به تهران انجام شده است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: برای صدور ویزا نیز مقدمات آن فراهم شده و امیدواریم طی 15 روز آینده بتوانیم آن را ارائه دهیم.

افزایش 2,5 برابری تولید خودروسازی بم

وی تصریح کرد: راه‌اندازی واگن‌سازی زرند با تزریق 40 میلیارد تومان و افزایش 2,5 برابری تولید خودروسازی بم و و تولید 100 هزار خودرو تا پایان سال کاری قابل توجهی است.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: از تصفیه خانه سد بافت بهره‌برداری شد و آب شرب شهرهای بافت، رابر و بزنجان تامین شد.

وی گفت: در زمینه اکتشاف معادن استان، کارهای‌ خوبی انجام شده و پهنه‌های معدنی در اختیار عده‌ای قرار داشت اما متروکه مانده بود به مزایده گذاشته شد، مزایده معادن پنج و 6 سنگ‌آهن گل‌گهر انجام و پیمانکاران آن با هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مشخص شده‌اند.

رزم‌حسینی افزود: معدن زغال‌سنگ خمرود بعد از 42 سال به مزایده گذاشته شده و امیدواریم بحث زغال استان کرمان به زودی برطرف شود. 

تدوین مثلث توسعه فرهنگی کرمان توسط متولیان فرهنگ

استاندار کرمان افزود: همگام با اقتصاد‌ در حوزه فرهنگی تلاش کرده‌ایم و یکی از ماموریت‌های شورای فرهنگ عمومی تهیه و تدوین مثلث توسعه فرهنگی است که در اختیار دستگاه‌های اجرایی گذاشته شود.

رزم‌حسینی ادامه داد: در حوزه فرهنگ به دنبال ارتقای فرهنگ عمومی مردم در بخش‌های مختلف اجتماعی، شهری، جوانان، دیانت و ... هستیم، حرکت آمرانه در فرهنگ سم است و جوابگو نیست و باید با درایت و تدبر برخورد کنیم.

وی در مورد تغییرات مدیریتی عنوان کرد: پرونده تغییرات بسته شده و رضایت هم نسبی بوده است به علاوه ما اختیارات‌مان را به کسی نمی‌دهیم، سعی کرده‌ایم اعتدال را برقرار کنیم و در این راستا نمایندگان استان خوب کار کرده‌اند.

استاندار کرمان در بخش دوم این نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

فعالیت واحدهای کک‌سازی کرمان با 30 درصد ظرفیت

علیرضا رزم‌حسینی در مورد اقتصادی بودن معادن زغالسنگ استان کرمان تصریح کرد: معادن زغال‌سنگ استان کرمان اقتصادی است و واحدهای کک‌سازی در حال حاضر با ظرفیت خالی و 30 درصد کار می‌کنند و زغال را خارج از استان کرمان وارد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت‌های کک‌سازی در مناقصه معادن شرکت کرده و به زودی برنده مشخص و کار را آغاز می‌کنند و در زمینه معدن خمرود نیز طبق تقسیمات کشوری عمل می‌کنیم.

در مورد شورای شهر سیرجان طبق قانون عمل می‌کنیم

رزم‌حسینی در مورد شورای شهر و شهرداری سیرجان گفت: تمام کارها را براساس قانون انجام می‌دهیم و در زمینه تایید صلاحیت شهردار سیرجان نیز در مصاحبه‌های به عمل آمده وی را واجد شرایط و صلاحیت ندانسته و رد شد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اتفاقات بدی در شهرداری و شورای شهر سیرجان رخ داد و عده‌ای دستگیر و عده‌ای متهم شدند و کارنامه خوبی نداشتند.

رزم‌حسینی تصریح کرد: در شورای شهر سیرجان تخلفاتی صورت گرفته و مردم به ما مراجعه می‌کنند و از ما پاسخ می‌خواهند، علاوه بر اینکه برخی اعضای شورا از من خواستند که شورا را منحل کنیم و ما طبق قانون عمل می‌کنیم.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد کاهش تورم گفت: کاهش تورم یک واقعیت است، ادامه روند قبلی فاجعه‌ بود در یک دوره تمام اموال در مقطعی تبخیر شد اما اینکه بخواهیم تاثیر کاهش تورم را در اقتصاد مردم ببینیم جزو سیاست‌های پولی کشور است و دولت منتظر تصویب لایحه خروج از رکود است تا امکان افزایش قدرت خرید و مردم و رونق اقتصادی را شاهد باشیم.

رزم‌حسینی در مورد فرسودگی خطوط ریلی عنوان کرد: این مسئله را قبول داریم، سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت نگرفته و یکی از برنامه‌های اصلی رئیس جمهور توسعه صنعت ریلی کشور است و باید سرمایه‌گذاری جدید صورت بگیرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: برای حضور بخش خصوصی هنوز 100 درصد اعتماد آن‌ها جذب نشده است در توسعه استان کرمان به شرکت‌های بزرگی نگاه کردیم که در سطح کشور مشغول کار هستند و با آگاهی انتخاب کردیم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: در استان کرمان 365 نقطه حادثه‌خیز داریم که 150 مورد آن اصلاح شده و مابقی در دست اقدام است.

وی گفت: در مورد جنوب استان کرمان خیلی کارها باید انجام شود و راه‌اندازی فرودگاه جیرفت در راستای توسعه‌بخشی و بحث اقتصادی صورت گرفت.

شرکت‌های بزرگ معدنی مسئولیت اجتماعی دارند

رزم‌حسینی تصریح کرد: هر شرکت بزرگ معدنی علاوه بر نقش توسعه‌ای، مسئولیت اجتماعی دارد و مردم باید از آن‌ها بهره‌مند شوند، ثروتی که میلیون‌ها سال ایجاد شده نباید توسط یک شرکت طی چند سال تخلیه شود و مردم هم از آن نفع نبرند.

وی افزود: برخی شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی کرمان این نقش خود را کمتر ایفا می‌کنند و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمان ادامه داد: من برای هیچ‌کس سفارشی نداشته‌ام و در مورد هلال‌‌احمر سه نفر را معرفی کردیم و در رابطه با سایر ادارات دیگر نیز هیچ کدام از اقوام بنده را در جایی منصوب نکرده‌ایم.

رزم‌حسینی درباره توسعه فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: تنها دستگاهی که زیر نظر دولت‌ فعالیت‌های فرهنگی را در دست دارد، ارشاد است و براساس بودجه و امکانات خود اقداماتی را در این حوزه انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: اما ما به دنبال توسعه و طرح‌های جدیدی هستیم که با برنامه‌های جاری میسر نمی‌شود از وضعیت فرهنگی راضی نیستیم و از همه متولیان خواسته‌ایم وظایف خود را به درستی انجام دهند.

رزم‌حسینی افزود: اختیارات ما محدود است و بیشتر مربوط به نظارت و کنترل است، متولیان و متخصصان فرهنگی زیادی داریم و تدوین مثلث توسعه فرهنگی را به آن‌ها واگذار کرده‌ایم.

استاندار کرمان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تاثیر نمایندگان مجلس در تصمیمات تصریح کرد: این ذهنیت‌هاست که نماینده‌ها در انتصاب‌ها دخالت دارند البته پیشنهاداتی می‌دهند و اصرار دارند اما اینگونه نیست که دخالت مستقیم داشته باشند.

‌خبر و هنزا محور گردشگری شهرستان بافت

‌وی در مورد فعالیت‌های گردشگری شهرستان بافت خاطرنشان کرد: در حال پیگیری محور گردشگری خبر هستیم و مجوزهای اولیه آن در استان کرمان صادر شده است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: پیش‌بینی شده، سرمایه‌گذار برای احداث زیرساخت‌ها، هتل و ... در این منطقه 300 میلیارد تومان هزینه کند.

وی خاطرنشان کرد: بحث فولاد شهرستان بافت را نیز پیگیری می‌کنیم و منطقه گردشگری هنزا به عنوان محور گردشگری در نظر گرفته شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)