کد خبر: ۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در حال حاضر 30 درصد از مجوزهای صادر شده حوزه معدن در این منطقه با مشکل معارض محلی مواجه هستند.
به گزارش ایرنا محمود اسکندری نسب شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح خانه معدن جنوب کرمان افزود: هم اکنون یکصد مجوز معدن در جنوب استان با این مشکل روبرو هستند و برای رفع این مشکل باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد.
وی بیان کرد: سال گذشته شش نفر از بخش خصوصی متقاضی سرمایه‎ گذاری در منطقه بحرآسمان بودند و تا سقف 70 هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند که متاسفانه تاکنون مشکل معادن این منطقه با محیط زیست حل نشده است.
وی با اشاره به فعالیت مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان خاطرنشان کرد: خانه معدن رکن مهم بخش خصوصی و مثلث توسعه اقتصادی است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: بخش خصوصی نقش بسیار مهمی در توسعه و عمران منطقه دارد و با راه اندازی خانه معدن شاهد توسعه اقتصادی در منطقه خواهیم بود.
وی تصریح کرد: خانه معدن جنوب کرمان به عنوان حامی معدنکاران منطقه می‎تواند تحول اساسی در زمینه معادن جنوب کرمان ایجاد کند.
اسکندری نسب با اشاره به ظرفیت های خوب جنوب کرمان در بخش معادن افزود: این منطقه نقش مهمی در تولید مواد معدنی کشور دارد.
وی گفت: تعداد پروانه ‎های اکتشاف صادره در این منطقه 161 فقره بوده که 70 فقره معادل 43 درصد آن طی دو سال اخیر صادر شده است.
وی بیان کرد: طرح بزرگ ملی بهره‎برداری از ذخایر تیتانیوم مهرماه سال جاری با حضور مقامات کشوری به بهره برداری می رسد.
اسکندری نسب گفت: تنها راه واگذاری عادلانه معادن به سرمایه گذاران واقعی از طریق مزایده است که تاکنون این کار امکان پذیر نبوده است.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی معدن یکی از زیرساخت های بخش معدن است که هفته آینده این سازمان هم کار خود را در منطقه شروع می کند.
وی تصریح کرد: 15 معدن فعال و نیمه فعال سنگ های ساختمانی در جنوب استان کرمان وجود دارد که با مشکل بازار فروش مواجه هستند.‎ ‎
معاون خانه معدن ایران هم در این آیین گفت: جنوب استان کرمان یکی از قطب‎های مهم معدنی کشور است و باید توجه خاصی به این منطقه داشت.
رضا حامدی افزود: خانه معدن یکی از بزرگترین تشکل‎های قانونی کشور و مدافع حقوق معدنکاران است.
وی اظهار کرد: خانه معدن جنوب استان کرمان به عنوان بیست و چهارمین نمایندگی خانه معدن کشور کار خود را آغاز کرد و امیدواریم با راه اندازی این خانه شاهد کاهش مشکلات معدنداران این منطقه باشیم.
وی با اشاره به حوزه وسیع فعالیت های خانه معدن در برطرف کردن مشکلات معدنداران گفت: یکی از کارهای اصلی خانه معدن برطرف کردن بروکراسی اداری زمان بر است که هم اکنون از مشکلات عمده صاحبان معادن است.
حامدی با اشاره به برگزاری هر چهار سال یک بار انتخابات اعضای خانه معدن ایران افزود: این انتخابات برای اولین بار در جنوب کرمان برگزار شد.
در این انتخابات سید جلیل حسینی با 31 رای، عبدالمجید فرخ پور با 23 رای، ابراهیم مهدوی نیا با 20 رای، علی لرستانی با 17 رای، فرامرز میجانی با 14 رای، غلامعباس جلالی با 14 رای و حسین حسینی زیدآبادی با 14 رای هفت عضو اصلی هیات مدیره و جمال کاظمی با 22 رای و مختار اسکندری با 14 رای به سمت بازرسان خانه معدن جنوب کرمان انتخاب شدند.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان زیر پوشش این سازمان، رتبه سوم ذخایر معدنی را به خود اختصاص داده و 70 درصد کرومیت کشور نیز از این منطقه استخراج می شود. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)