کد خبر: ۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان ایجاد هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری متشکل از گروه های مختلف فعالان اقتصادی به منظور برنامه ریزی فعالیت های سرمایه گذاری در استان را ضروری عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، حمید عزت آبادی پور در نشست اعضای کارگروه سرمایه گذاری و بازار سرمایه کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری افزود: با شکل گیری این شرکت ها و هلدینگ ها می توانیم آنها را به سرمایه گذاران خارجی معرفی و حتی منابعی را برای انجام فعالیت های اقتصادی آنها تعریف کنیم.
وی با اشاره به اینکه تعداد بنگاه های خصوصی بزرگ در استان کرمان بسیار کم است و برخی کلانشهرها در داشتن شرکت های سرمایه گذاری از ما جلوتر هستند، اظهار کرد: باید ساز و کاری را برای ورود سرمایه گذاران ایجاد کنیم و اصراری برای ورود سرمایه گذار به مباحث کارآفرینی وجود نداشته باشد. 
عزت آبادی پور بیان کرد: اقدامات خوبی از سوی استانداری و سایر مجموعه ها در استان برای توسعه سرمایه گذاری انجام و پیشنهاد شده است اما با توجه به اینکه برنامه تامین مالی و توجیه اقتصادی برخی طرح ها مشخص نیست، باید راه حل منطقی و قابل اجرا برای بخش اقتصادی ارائه دهیم.
رییس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ضمن تاکید بر بررسی و شناسایی وضعیت فعلی این حوزه، یکی از چالش های استان را بانک های خصوصی به عنوان جذب کننده منابع دانست و گفت: سالانه منابع زیادی وارد بانک های استان می شود که باید روش هایی برای مدیریت مصرف منابع بانک ها لحاظ شود.
وی بر ایجاد یک نهاد مالی مستقل تاکید کرد و گفت: این نهاد می تواند از بانک ها، موسسات مالی و اعتباری و صندوق های تامین سرمایه تشکیل شود تا از طریق آن، منابع بانک ها در استان مصرف شود.
عزت آبادی پور با بیان اینکه شرکت های استان با سازمان بورس بیگانه هستند و از نحوه پذیرش، ارائه سهام و امکانات جذب منابع مالی آشنایی ندارند اظهار کرد: تنها پنج شرکت پذیرفته شده استان کرمان در بورس حضور دارند که حتی در بین آنها دو شرکت گل گهر و مس سرچشمه شرکت های ملی محسوب می شوند.
وی برنامه ریزی صحیح برای آموزش شرکت های اقتصادی و تشکیل کمیته ای خاص برای پذیرش محصولات استراتژیک در بورس کالا بویژه پسته و خرما و سایر محصولات کشاورزی برای تامین مالی صادرکنندگان و فعالان این بخش را پیشنهاد کرد.
رییس کارگروه سرمایه گذاری و بازار سرمایه کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری نیز در این نشست بر شناسایی وضعیت موجود، فرصت های سرمایه گذاری، تنگناها و پروژه های نیمه تمام استان تاکید کرد و گفت: در این راستا گروه هایی مانند ستاد سرمایه گذاری استان، معاونت برنامه ریزی اقتصادی استانداری، بانک ها، سازمان برنامه و بودجه و سازمان صنعت، معدن و تجارت می توانند به ما کمک کنند. 
مجتبی بهمنی به ساز و کارها و راه حل های تامین سرمایه اشاره کرد و افزود: استفاده از منابع و سرمایه گذاری های خارجی، ایجاد شرکت سرمایه گذاری و تامین سرمایه و استفاده از تجربیات چند شرکت با چنین فعالیت هایی می تواند یکی از راه های تامین سرمایه باشد.
وی در اختیار داشتن ساختمانی با 400 مترمربع زیربنا را شرط راه اندازی بورس کالا در هر نقطه ای از استان عنوان کرد و گفت: هماهنگی هایی برای ایجاد بورس کالا در استان کرمان انجام شده اما هنوز پیگیری ها در رابطه با داشتن ساختمانی به این منظور به نتیجه نرسیده است.
بنابر این خبر ارتباط بیشتر صنعت با دانشگاه، استفاده از بورس بویژه در بخش کشاورزی، ایجاد دیدگاه مثبت در بدنه دولت نسبت به سرمایه گذاری، ایجاد کمیسیون های امور زیربنایی و سرمایه گذاری در شهرستان ها، برگزاری سمینارهایی برای بازار سرمایه در استان، تشکیل کنسرسیوم های صنعتی، معدنی و گردشگری و تدوین برنامه بومی استانی در حوزه تولید ثروت در این کارگروه مورد تاکید قرار گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)