کد خبر: ۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
وی افزود:اقتصاد دانان ما کجا هستند؟ چرا فریاد نمی زنند؟چرا جرات حرف زدن نداریم و نمی گوییم که این نظام دیوان سالاری و بروکراسی اداری است که رتبه کسب وکار ما را در دنیا به 152 تقلیل داده است؟
استاندار کرمان گفت: من کاندیدای مجلس نیستم که سخنرانی انتخاباتی بکنم بلکه می خواهم بگویم استان کرمان ثروتمند است و می تواند خود گردان باشد و مالیاتش را هم بپردازد اگر اختیاراتش را بدهند .
 
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی" شامگاه شنبه 27 دیماه در نهمین همایش انبوه سازان مسکن و ساختمان(افق مسکن94)نقش حوزه مسکن را در اقتصاد مهم برشمرد وگفت: نقش این حوزه در اقتصاد جهانی 30 درصد است و 20 درصد اشتغال کشور را بر عهده دارد  و 120 صنعت وابسته مستقیم و غیر مستقیم در آن فعالیت می کنند.
 
استاندار کرمان با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا عرضه و تقاضای مسکن برابری نمی کند افزود: اما باید دید که چگونه عمل کرده اند که مردم مشکل مسکن ندارند.
 
وی ادامه داد:در کشورهای پیشرفته مردم می توانند با پرداخت مبلغی خانه ای را اجاره کنند و با همان میزان هم صاحب خانه شوند و اقساط آن را بپردازند اما کمتر کسی دنبال مالک شدن آن منزل می رود چون اقتصاد خانواده آنچنان قوی است که ترجیح می دهند اجاره نشین باشند و هر سال درمناطق مختلف زندگی کنند.
 
رزم حسینی با اینکه با نظام دیوان سالاری امکان توسعه یافتگی در کشور وجود نداردگفت:اگر این روند ادامه پیدا کند متقاضیان مسکن همچنان فراوان خواهند بود و بیکاری،حاشیه نشینی و عدم توسعه یافتگی در کشور با توجه به سرعت دنیا رو به افزایش خواهد بود.
 
وی ادامه داد: تا کی باید پول پخش کنیم و از ارزان شدن نفت بهراسیم و سیاست انقباضی داشته باشیم.
 
وی افزود:اقتصاد دانان ما کجا هستند؟ چرا فریاد نمی زنند؟چرا جرات حرف زدن نداریم و نمی گوییم که این نظام دیوان سالاری و بروکراسی اداری است که رتبه کسب وکار ما را در دنیا به 152 تقلیل داده است؟
 
رزم حسینی با بیان اینکه اگر اختیارات بدهند پاسخگو خواهیم بود گفت: الان چه کسی مسئول بیکاری استان و پاسخگوی حاشیه نشینی شهر کرمان است وچه کسی می تواند در استان خلق ثروت کند.
 
وی افزود:در روز معارفه از استان خود گردان سخن گفتیم و عده ای تصور کردند که شعار می دهیم اما واقعیتی است بر اساس مطالعه.
 
وی ادامه داد:اگر می خواهید شهرتان را بسازید به یاد داشته باشید که استاندار بعدی را هم بومی انتخاب کنید  زیرا استاندار بومی دلسوز تر از غریبه است وبومی بودن مسئولیت سنگینی بر دوش اوست.
 
استاندار کرمان گفت :در این استان به دنبال انجام کارهای اساسی هستیم که نشان دهیم کشور را اینطور اداره می کنند و برای اثبات ادعایمان تضمین کافی می دهیم که اگر اختیارات تشریفاتی استاندار را بردارند و اختیارات اقتصادی بدهند استانی توسعه یافته تحویل می دهیم.
 
رزم حسینی ادامه داد: تصمیم گیری پیرامون معادن استان کرمان که رتبه اول معدنی کشور را دارد در شورای عالی معادن در تهران صورت می گیرد و نتیجه این می شود که شهرستان شهربابک که سالها است مس تولید می کند در رتبه بندی کشور یکی از شهر های بحران زده اجتماعی است.
 
وی افزود: اگر به استاندار اختیارات بدهند برای شرکت ها مسئولیت های اجتماعی تعریف می کند تا بهره وری معدن در همان حوزه صورت بگیرد.
 
وی با بیان اینکه به دنبال پیاده کردن ثمرات مثلث توسعه اقتصادی در کشور و برداشتن موانع عدم توسعه یافتگی هستیم گفت:مجلسیان تا کی می خواهند برای عقب نگه داشتن کشور قانون بنویسند؟
 
وی با اشاره به امضاء 75 هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در استان در طی 10 ماه گذشته گفت: اما در اجرا قوانین مزاحم مانع ادامه راه است.
 
استاندار کرمان خطاب به انبوه سازان مسکن و ساختمان گفت: به دنبال رانت، وام کم بهره و زمین رایگان نباشید همین رانتها و یارانه ها باعث عقب ماندگی کشور شده است.
 
رزم حسینی با بیان اینکه جوانان ما بیکارند اما ماهیانه 40 هزار تومان یارانه دریافت می کنند افزود: سالانه 1508 میلیارد تومان یارانه در استان کرمان توزیع می شود که سه برابر بودجه عمرانی استانداری کرمان است. وی ادامه داد: چرا مجلس تصمیم قطعی نمی گیرد و مصلحت اندیشی و محافظه کاری می کند .
 
وی با بیان اینکه باید جرات به خرج بدهید گفت: ما رابطه مان را با مردم درست تعریف نکرده ایم. اگر به مردم بگویید که آیا حاظرند جوانشان کار داشته باشد یا در ماه یارانه دریافت کند مطمئن باشید که راه درست را انتخاب میکنند.
 
وی افزود: با پولهای بی حساب و کتابی که به مردم می دهیم نمی توان انتظار اشتغال و توسعه یافتگی داشت.
 
رزم حسینی افزود: من کاندیدای مجلس نیستم که سخنرانی انتخاباتی بکنم بلکه می خواهم بگویم استان کرمان ثروتمند است و می تواند خود گردان باشد و مالیاتش را هم بپردازد اگر اختیاراتش را بدهند .
 
استاندار کرمان با بیان اینکه نظام با بیان این حرفها تضعیف نمی شود گفت:باید این حرفها را بزنید و نهراسید چون نظام و انقلاب با این حرفها تضعیف نمی شود.
 
رزم حسینی با بیان اینکه مدیریت جهادی به نماز جمعه رفتن و نماز شب خواندن نیست افزود: اینها خوب است و باید باشد اما مدیرت جهادی، اداره دولت با تفکر بخش خصوصی است و تفکر بخش خصوصی به این معنی است که بهره وری زمان را بالا ببریم.
 
وی با بیان اینکه سیاست امدادی خداپسندانه نیست گفت: مردم با توزیع پول توانمند نمی شوند و شهر توسعه یافته شهری است که مردمی متمکن و متدین داشته باشد و این رسالت انقلاب اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه باید در جهت کار آمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشش کنیم اظهار داشت: این کشور امن ترین وآزاد ترین کشور در خاور میانه است پس چرا دست به هم نمی دهیم تا کشوری را بسازیم که منزلت ایرانیان را حفظ کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)