کد خبر: ۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با رد شایعه انحلال کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان گفت: قرار شد شورایی به عنوان شورای سیاست‌گذاری انتخابات اصلاح‌طلبان ایجاد کنیم
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با رد شایعه انحلال کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان گفت: قرار شد شورایی به عنوان شورای سیاست‌گذاری انتخابات اصلاح‌طلبان ایجاد کنیم

محسن رهامی در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به خبر انحلال کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: این خبر کاملا غیرواقعی است و تکذیب می‌شود قرار بود یک مدلی از همکاری بین جریان‌های اصلاح‌طلب ایجاد شود در این رابطه ما در هفته گذشته با بزرگان اصلاح‌طلب از جمله آقای خاتمی نشست‌ها و گفت‌وگوهایی داشتیم.

وی افزود: مجموعا قرار شد شورایی به عنوان شورای سیاست‌گذاری انتخابات اصلاح‌طلبان ایجاد کنیم و ترکیب آن متشکل از کمیته انتخابات و کمیته راهبردی و برخی اشخاص حقیقی اصلاح‌طلب مانند آقای عارف باشد بنابراین این به معنای انحلال کمیته انتخابات نیست.

رهامی ادامه داد: کمیته‌های انتخابات ما دائمی هستند و مسئولان آنها در شهرستان‌ها دبیران کل احزاب در استان‌ها هستند. ما برای ایجاد تعامل بیشتر در جلسه‌های گذشته بحث کردیم و قرار شد شورایی را ایجاد کنیم اگر این مسئله تایید نهایی شود، شورای جدیدی ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی سایت‌ها عنوان انحلال کمیته انتخابات را درج کرده‌اند در حالی که چیزی منحل نشده آیین‌نامه ما با دو سوم رای کلیه دبیران قابل تغییر است. تشکیل کمیته انتخابات را تمامی 18 دبیرکل امضا کردند شورای هماهنگی و کمیته‌های آن تنها برای انتخابات ایجاد نشده‌اند هدف از تشکیل آنها سر و سامان دادن به فعالیت‌های اصلاح‌طلبان است بنابراین دائمی هستند و همه این کمیته‌ها از وزارت کشور مجوز قانونی دارند.

رهامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد برخی جریان‌ها که از فعالیت و شکل‌گیری شورای هماهنگی در تهران و شهرستان‌ها نگران بودند، این نوع اخبار را پخش می‌کنند تا باعث شکاف میان اصلاح‌طلبان شوند. شورای هماهنگی و کمیته‌های آن منحل نشده و کار خود را ادامه می‌دهد. آنچه پیشنهاد شده ایجاد یک شورای سیاست‌گذاری است آن هم برای انسجام بیشتر بین اصلاح‌طلبان و تهیه لیست واحد در تهران و شهرستان‌ها.

وی گفت: قرار شده که تهران دخالتی در امور شهرستان‌ها نداشته باشد تنها یک شورای سیاست‌گذاری در تهران امور شهرستان‌ها را هماهنگ می‌کند این با انحلال و ادغام شورای هماهنگی تفاوت می‌کند. اکثر اصلاح‌طلبان با پیشنهاد تشکیل این شورا موافق هستند طی جلسات مفصلی با آقای خاتمی نیز این مسئله مطرح شده بنده نیز هفته گذشته جلسه‌ای با حجت الاسلام موسوی‌لاری داشتم و در مورد کلیات این طرح به توافق رسیدیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: در همین راستا احتمالا امروز نیز با آقای عارف جلسه خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم با گرفتن نظر همه بزرگان اصلاح‌طلب کار این شورا را آغاز کنیم. هفته گذشته نیز با آیت‌الله هاشمی دیدار کردیم و نظرات ایشان را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم بنابراین روی مدل کلی این طرح همه اتفاق‌نظر دارند.

وی افزود: ما در این مدت کسانی که در ستاد آقای روحانی فعال بودند و به ایشان رای دادند شناسایی کرده‌ایم و مقدمات کار را از ماه‌ها پیش مهیا کرده‌ایم تقریبا مقدمات اجرای این مدل را در حدود 18 استان فراهم کرده‌ایم. در همین راستا با سیدحسن خمینی نیز دیدار کرده‌ایم و کلیات نظر ایشان را نیز اخذ کردیم البته ایشان تاکید داشتند که مستقیما دخالتی در انتخابات نخواهند داشت برخی جریان‌ها از انسجام هر چه بیشتر اصلاح‌طلبان ناراحت می‌شوند برای همین آگاهانه و یا ناآگاهانه دست به انتشار چنین اخباری می‌زنند ما تاکنون تعاملاتی هم با شورای نگهبان داشته‌ایم که این کار از ماه‌ها پیش آغاز شده و خروجی آن روی انسجام اصلاح‌طلبان خود را نشان می‌دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)